Poikaystävän naispuolinen ystävä?

Vierailija

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa jo melkein 8 vuotta, ja niistä olemme olleet kihloissa jo neljä vuotta. Olemme aina olleet todella tiiviisti yhdessä ja yhä erittäin rakastuneita. Aloimme seurustella kun olimme 15- ja 17-vuotiaita, ja olemme kasvaneet yhdessä aikuisiksi. Koko seurustelumme ajan olemme viihtyneet parhaiten kotona viikonloppuisin, emmekä kumpikaan tykkää kamalasti käydä baareissa. Poikaystäväni on aina ollut todella läheinen minulle, ja minusta on aina tuntunut, että sen lisäksi, että olemme rakastuneita toisiimme, olemme myös erittäin hyviä ystäviä. Nyt kuitenkin, melkein kahdeksan vuoden jälkeen, poikaystäväni on yhtäkkiä alkanut viettää paljon aikaa kodin ulkopuolella. Se sinänsä ei haittaa minua ollenkaan: olen itse asiassa jo pitkään toivonut, että hän löytäisi uusia ystäviä ja ihmisiä, joiden kanssa viihtyy. En kuitenkaan osaa olla ihan täysin onnellinen hänen puolestaan. En nimittäin ole tavannut yhtäkään hänen ystävistään. Tämä ahdistaa varsinkin kun tiedän, että monet hänen uusista ystävistään ovat naisia. Tiedän, että muutamat naiset lähettelevät hänelle jatkuvasti viestejä Facebookissa. Nytkin hän on parhaillaan ulkona erään naispuolisen ystävänsä kanssa, ja se satuttaa minua. Tiedän, miten tyhmältä tämä varmasti kuulostaa. Olen kertonut tunteistani poikaystävälleni avoimesti monta kertaa. Olemme keskustelleet mustasukkaisuudesta ja pettämisestä todella useasti lähiaikoina, ja poikaystäväni sanoo aina, että hän ei koskaan pettäisi minua ja että hän rakastaa minua enemmän kuin mitään koko maailmassa. Hän ei koskaan ole antanut minulle aihetta epäillä, että hän pettäisi minua, ja uskon, että hän todella rakastaa minua. Kuitenkin hän tapaa näitä naisia, joita en itse koskaan ole tavannut, selkäni takana. Se loukkaa minua.

Haluaisin kuulla, mitä mieltä muut ovat. Onko minulla syytä olla vihainen/mustasukkainen? En haluaisi syyttä olla vainoharhainen. Haluaisin voida luottaa poikaystäväni sanaan. Kuitenkin minusta tuntuu, ettei ole oikein, että hänellä yhtäkkiä on useita naispuolisia kavereita, joita hän ei aio/halua esitellä minulle. Väkisinkin alkaa epäilyttää.

Kommentit (3)

Vierailija

Täytyy myöntää, että kuulostaa epäilyttävältä jos miehesi ei aio/halua naispuolisia ystäviiän esitellä. Jos ei ole mitään salattavaa, niin miksi ei voisi esitellä teitä?

Itse aloitin viime syksynä yliopistossa ja miehekkeeni oli armeijassa vielä tuolloin. Tutustuin uusiin ihmisiin (monet poikia) ja juttelin heistä avoimesti avomiehelleni. Avomieheni oli mustasukkainen kun hengailin ns vieraiden poikien kanssa, mutta mustasukkaisuus hälventyi heti kun esittelin heidät toisilleen. Nykysin hengailemme yhdessä ja hekin ovat kavereita.

Itse vaatisin miestä esittelemään teidät toisilleen, koska kuten jo aikaisemmin totesin, jos ei ole mitään salattavaa niin miksi hän ei voisi esitellä teitä. Ei teidän tarvitse sen esittelyn jälkeen hengailla porukalla (kummallakin saa olla omat kaverit), mutta olisi kohteliasta/oikein esitellä sinut ystävilleen ja ystävät sinulle.

Voimia :)

Solange
Seuraa 
Liittynyt26.8.2009

Samaa mieltä Pawen kanssa, kyllä munkin mielestä olis reilua ja oikein sua kohtaan esitellä ne ystävät eikä pitää mitään salaisia naispuolisia ystäviä. Sehän nyt kuulostaa aika epäilyttävältä ja varmasti sunkin mies olisi mustasukkainen jos tilanne olisi toisinpäin..

Koitahan puhua miehelles, että hän ymmärtäis oikeasti miltä susta tuntuu ku et tiedä näistä hänen ystävistä mitään.

Tsemppiä! (:

Vierailija

Olen kanssasi sinänsä samassa tilanteessa, että poikaystäväni kaikki tutut ovat naisia, enkä tunne heistä ketään. Poikaystävä tahtoisi myös lähempiä ystäviä, mutta olemme puhuneet asiasta ja hän ymmärtää, että läheinen ystävyys jonkun naisen kanssa olisi liian kipeää, sillä minä ainakin olen sitä mieltä, että kumppanin kuuluukin olla paras ystävä, ainakin vastakkaista sukupuolta olevista. Sinulla ei kuitenkaan taida ihan tätä ongelmaa olla, vaan kyse on enemmänkin kavereista? Minun poikaystäväni oli myös pitänyt yhteyttä erääseen todella vanhaan tuttuunsa minun selkäni takana, pitänyt yhteyttä ihmiseen, josta en ole koskaan kuullut enkä häntä koskaan nähnyt.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että sinulla on oikeus tavata kihlattusi tutut. Voisit myös kysyä, mikä heissä ystävinä/kavereina kiehtoo, jos se auttaisi sinua. Mutta miehesi todella rakastaa sinua, niin hänen kyllä pitäisi ymmärtää, kuinka paljon sinua satuttaa. Ei ole oikein, että hän sulkee sinut tavallaan pois elämästään. Sinun kuuluisi saada tietää ja tavata ne naiset, sillä se helpottaisi varmasti mustasukkaisuuden tunnettakin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat