Karppaus

Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Hei oon nyt parin päivän ajan tutustunu tällaseen ku karppaus. Serkkuni hehkutti, on saanut raskauskiloja pudotettua 8 kahden kuukauden aikana (enemmän kuin koko viimesyksynä "normaalin" ruokavalion avulla) karppauksen avulla. Onko muille tuttua, onko toiminu (painonpudotuksessa, virkeämmässä olossa yms.)ja mitä mieltä ootte koko hommasta?

Karppaushan tarkoittaa siis vähähiilihydraattista ruokavaliota. Vältettäviä aineita on viljat, pasta, valkoinen riisi, valkoinen jauho, peruna, sokeri yms. Ja yllätyksekseni myös hedelmiä (sisältävät paljon sokeria). Lähes rajattomasti voi syödä lihaa, kalaa, kanaa, äyriäisiä, kananmunaa, mausteita sekä kasviöljyjä ja voita. Suositaan paljon vihreitä kasviksia. Enemmän voi tutustua aiheeseen sivulla www.karppaus.info

(Pyydän anteeksi mikäli tällainen keskustelu jo on, itse en löytänyt haun avulla)

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

ONhan toi varmasti kätevä tapa pudottaa painoa :) omastaki lähi piiristä löytyy ihmisiä jotka on karppauksella pudottanu useita kiloja.

Vierailija

joo kyllä toimii, itsellä ainakin paino putosi ja sain parissa kuukaudessa 4 kiloo pois :) mutta se kyllä vaati paljon itsekuria mutta kun alkuun pääsi niin kyllähän se siitä. mutta kun lopettaa karppauksen niin kyllä ne kilot sieltä suht nopeasti takaisin tulevat ja jos karppauksen aikana retkahti hiilari pommeihin niin hyvin nopesti paino nousi.

Vierailija

Ite en oo kokeillu mutta miun äiti on.

Vuoden aikana laihtunu semmoset reilut 20 kiloo eikä meinannu vissiin vaihtaa enää normaaliin ruokavalioo ni ei sille niitä kiloja koskaan takasin tuukkaa :D

Vierailija

Kannattaa kokeilla! Äitini on kokeillut ja hän laihtui todella paljon ja voi muutenkin paljon paremmin. Kannattaa tutustua näihin Antti Heikkilän kirjoihin;

Antti Heikkilä: RAVINTO & TERVEYS (VHH)

Antti Heikkilä: HYVÄN OLON KEITTOKIRJA (VHH)

Antti Heikkilä: HYVÄN OLON KEITTOKIRJA 2 (VHH)

Kannattaa lainata kirjastosta niin tulee halvemmaksi :)

Itse olen nyt aloittanut karppauksen, mutta saatan välillä syödä spaghettia jne. Hedelmiäkin syön. Eihän kaikkea tarvitse orjallisesti noudattaa.. Olen myös huomannut, että jaksan paljon paremmin ja ei tarvitse syödä niin usein kun on jättänyt hiilihydraatit.

Vierailija

Kokeilin joskus muutama vuosi sitten, mutta lopetin kun en jaksanut enää urheilla. Kyllä mä vieläkin syön ns.hiilihydraattitietoisesti, mutten laske mitään määriä. Olo ainakin virkistyy ja pöhötys häviää turhien hiilihydraattien myötä.

Vierailija

Niin siis tuohan kuulostaa suomeksi samalta kuin terveellinen ruokavalio. ei tarvitse edes laihdutus olla pohjalla kun osaa välttää valkoisia jauhoja ymsyms. Appelsiinissa ja mandariinissa on sokereita, omena on paras vaihtoehto. kasvikset on ylläri ylläri terveellisiä, valkoista lihaa kannattaa aina syödä enemmän sekä kala ja kana todella hyviä terveellisen/ laihdutussruokavalion kannalta. en ole ikinä kuullut karppauksesta, miellän tuon kaiken vain itsestäänselvyydeksi, jos sillekin pitää keksiä uusi muotinimi niin olkoon = D ja siis jos noudattaa terveellistä ruokavaliota/"karppausta", ei pitäisi erikoisemmin kiloja olla ja muutenkin elimistö saavuttaa tasapainon, mutta tietenkin liikuntaa nyt pitäisi aina harrastaa. mutta joo, eiköhän tuo auttaa koska terveellinen ruokavalio on kaiken a ja o ! itselläni ei ole ongelmaa herkkujen kanssa, koska silloin tällöin saatan popsia herbalife-proteiinipatukan, joka nimenomaa karkottaa makeannälkää, lopulta edes nuo eivät maistu. kannatan!
jotkuthan sanovat että ihminen voi syödä mitä vain, kunhan kuluttaa sen pois. eri asia mitä sisäelimet ja verisuonet siitä tykkäävät.

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Sitrukselle:
Karppauksessahan siis syödään rasvaa aikalailla paljon, rasvahan on siis pääenergianlähde. Ei mee ihan virallisiin suosituksiin ;)

Mutta nyt oon muutaman päivän karpannu ja paino laskenu lähes 2 kiloo (pääasiassa tod.näk. nesteitä) ja olo on tosi energinen. Ikinä en oo viikonlopun aikana touhunnu näin paljo ku nyt :D Kasviksetki maistuu yllättävän hyviltä :o Ja eipä oo muuten koko aikaa nälkä niin kun mulla on aikasemmin ollu ;)

Eli hyvältä näyttää =)

Vierailija

Olen suunnitellut aloittavani vähähiilihydraattisen ruokavalion, mutta olosuhteiden pakosta en varmastikaan pysty sitä täysin noudattamaan. Kiinnostaa kuitenkin se, palautuuko kilot nopeasti takaisin dieetin jälkeen? Oma järkeni sanoo, ettei, jos kulutan sen minkä syön, mutta vaikuttaako hiilihydraattien palauttaminen jollain tapaa?

Taitaa suurimmaksi ongelmaksi muodostua herkut :D

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Siis mäkin välillä syön jotain ei niin vähähiilarista. Mut joskus se painon jumitus helpottaa ku välillä syö vähän hiilaria. Ja siis täähän ei oikeestaan toimi dieetin tapasesti vaan sulla pitää jatkaa sitä sit pidempään :)

Ja noista herkuista, mä olin kans melkonen herkkuhiiri! Saatto joskus mennä jumbokarkkipussi joka päivä viikon ajan. Mut nyt ei oo tehny mieli! Ja jos vähän on tehny mieli nii on pystyny sen tosi hyvin taltuttaa. Ja sokeriset ruuat alkaa maistuu ihan pahaltaki ku vähä aikaa syö sokeritonta ruokaa, tai lähes sokeritonta :D Usko pois ;) Mäkin epäilin mut enpä epäile enää..

Vierailija

Niin, ehkä oikeampi termi olisi minulle sitten Atkinsin dieetti eikä karppaus. Ainakin aluksi haluaisin vain kokeilla ruokavaliota ilman perunaa, riisiä, pastaa ja muuta hiilaripitoista. Jos kuitenkin jatkossa lisään ruokavaliooni edelleä maininut, olisi kiva tietää vaikuttaako se painon nousuna. Väistämättäkin tulisin varmasti laihtumaan vähähiilarisella ruokavaliolla, kun melkoinen hiilihydraattihirmu olen.

Vierailija

Juu määki oon kuullu karppauksesta vaan hyvää! Sanotaan, että ruokavalio perustuu niihin aineksiin, joita ihminen on kautta aikain syönyt. Jauhot yms ovat tulleet vasta myöhemmin. Kyseessä ei oo siis pelkästään uusi villitys. :D Oon aattellu, että alotan kokeilun heti syksyllä, kun muutan omaan kämppään. Kotona kokeilu ei onnistu, ku muut eivät oo mukana.

Vierailija

Toimii! Mut pointtina on se et jättää sokerit ja valkoset jauhot sunmuut. Ei kannata panikoida siitä et syö vihanneksia koska niissä on ns"hyviä hiilareita" :)

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Itellä on alkanu ainaki hyvin, painoa tippunu reilussa kolmessa viikossa yli neljä kiloa :) Ja syön enemmän vihanneksia kun koskaan aiemmin. Itse en ole niin tiukka noissa hiilareissa eli en ketoile. En oo koskaan laskenu vaan näppituntumalta voisin sanoa että ne asettuu 30-50 välille. Riippuen vähän päivästä :)

Vierailija

Itellä eka päivä karppausta ja olo on aivan KAUHEA! Kylmiä ja kuumia aaltoja, Jalat puutuu, väsyttää ja tekee mieli karkkia vaikka aiemmin oon ollu suolaisten herkkujen ystävä. Limusta en luovu koska koko ikäni oon juonu sitä 1½ l päivässä mutta nyt siirryin ligth versioon. Saa nähä otetaanko tästä uusi elämäntapa vai jääkö kokeiluksi. Vaakaa en käytä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat