onko normaalia?

Vierailija

haluaisin kuulla onko muilla ollut tälläisiä tunteita ja kokemuksia / mitä mieltä olette.<3

eli oon seukannut n. puol vuotta 19 jätkän kanssa. On tietysti ollut tosi paljon ihania hetkiä ja sanottu ´puolin toisin kaikkea ihanaa. On parin kk:n päähän suunnitelmia yms.
Mutta mua ahdistaa IHAN KAUHEESTI sillon ku ei nähä. nähään 3-4krtaa viikossa. Yleensä 3. Ite haluisin nähä useemmin, mutten haluu sanoo sitä koska oon ennen vaatinu ja vikissy vähän kaikesta, ni en haluu aina sanoo jstn. Mutta en ymmärrä miks se haluu että meiän näkemisten välissä on joku 2pvää? Miks se tarttee musta taukoo? Noina välipäivinä kyl txtataan ehkä kertaallee toisen pvänä / puhutaan facessa, toisena ei välttis mitään. Hän ekaa vuotta yliopistossa että on menoja mutta silti ku ei nähä masennun ja tuntuu oikeesti kuin oltais erottu. Hän sanonu että ollaa edetty aika nopeesti, mutta on sanonu kanssa että sovitaan hyvin sen mielestä yhteen ja että oon tosi tärkee. En sit tiiä oonko mä sitoutuneempi ku hän ku haluisin olla 24/7 tekemisissä..

Tää aika outoo että synkistyn aina pariks pväks ja mietin pitäiskö erota ja sit ku nähää on taas kivaa, mut sit ku se taas ehottaa että no nähääks vaik pe (ja on tiistai) ni ahdistun ja masennun että miksei aikasemmin.

Auttakaa pliis mua tuomalla tähän jtn järkeä :)

Kommentit (6)

Vierailija

Puoli vuotta on hirmu pitkä aika tuossa iässä. Outoa että jätkä haluaa pitää välimatkaa mutta.. Ehkäpä hän on joskus pilannut hyvän suhteensa tarrautumalla kiinni. Sinä taas pelkäät että vaikuttaa nalkuttamiselta jos haluatte nähdä useammin.

Kaikkein parasta on vaan kysyä ja sanoa suoraan. "Musta ois kiva nähdä useemmin, voitasko olla huomenna vaikka teillä?".

Vierailija

Omaa ensimmäistä yliopistovuotta kun muistelee, niin voin sanoa, että sillon on myös tosi paljon yleensä kaikkea virallista ja epävirallistakin ohjelmaa uusien opiskelukavereiden kesken. Ja siihen päälle vielä se, että haluaa pärjätä uudessa opiskelupaikassa hyvin. Välillä olisi myös tietysti kiva olla ihan itsekseenkin ja vähän ottaa etäisyyttä kaikesta.

Voi hyvinkin olla, että poikaystäväsi pelkää, että hän putoaa kaveripiirin kelkasta tai jää paitsi jostain "oleellisesta" ja kokee itsensä ulkopuoliseksi opiskelijapiireissä, jos hän viettää aikaa lähinnä sinun kanssasi. Ymmärrän itse ainakin hyvin sen, että uudessa koulupaikassa haluaa panostaa siihen, että tuttavapiiristä muodostuu tiivis ja itse on osa sitä. Iltamenoilla ja sellaisella on yliopistossa vielä todella iso rooli tutustumisessa ja piirien muotoutumisessa, kun luennot varsinkin ekana vuonna voivat olla massaluentoja, joilla ei tutustu oikein kehenkään.

Sivuhuomiona: Sitäkin näkee todella paljon, että vakiintunut uusi opiskelija ei oikein missään vaiheessa tule osaksi opiskelijayhteisöä, kun viettää aikaa lähinnä oman kultansa kanssa. Tietenkään kaikki eivät kaipaa edes laajaa kaveripiiriä...

Oletko miettinyt, että ahdistutko yksin sen vuoksi, että sinulla on liikaa aikaa ajatella sitä itseksesi olemista? Itse olen huomannut, että jos on tylsä ilta, eikä oikein mitään tekemistä, niin tekisi mieli koko ajan olla soittelemassa tai tekstaamassa poikaystävälle tai ehdottamassa näkemistä, vaikka voin hyvin kuvitella, että useamman tekstarin saaminen esimerkiksi jätkäporukan illanvietossa voi olla vähän turhauttavaa, jos ei mitään tärkeää asiaa ole. Oon yrittänyt järjestää itelleni aina jotain ohjelmaa niiksi illoiksi, kun ei nähdä, niin ei tule sitä oloa, että ahdistaa, kun ei tiedä, missä toinen menee jne. (järjestetty ohjelma siis miun tapauksessa voi olla ihan vaan sitä, että päätän päivällä katsoa jotain sarjaa illalla, lukea jonkun tietyn kirjan tai mennä kahville jonkun tutun kanssa.)

Vierailija

no mä taas en ymmärrä miks pitäis about joka päivä nähdä, kyllähän sitä välillä tarvii aikaa ihan itellensäkin ja tosiaan muillekin kavereille/perheelle.. Se on vaan hyvä että ei unohda siinä kuherruksen aikana muutakin elämää.
Mut tää on vaan mun mielipide

Vierailija

näyttäis vähän siltä että poika ei oo niin valmis sitoutumaan kuin sä. sillä on selvästikkin muutakin elämää seurustelun ulkopuolella mut pakostikkin se susta välittää kun on yhteisiä "tulevaisuuden suunnitelmia". jätkät harvemmin kaipaa sitä tyttöö siihen vierelle ihan koko ajan, mutta itse kolme vuotta seurustelleena voin kertoa että tuollanen pieni etäisyys pitää suhteen paljon paremmassa kunnossa. nykyään sitä toivois enemmän omaa aikaa.. jos pojalla itellään on suhde takana ei sitä varmaan niin paljoa kiinnosta 24/7 seurustelu kuin sinua? neuvoisin että et tuhlaa kaikkea aikaasi poikaan vaan muistaisit että on olemassa muutakin kuin ne miehet.. jos liikaa rupeat roikkumaan niin aika varmasti karkotat sen kokonaan.

Vierailija

mikset ole omien kavereidesi kanssa niinä päivinä kun ette tapaa? mä ainakin kaipaan omaa aikaa sekä aikaa myös kavereiden kanssa. ja niinkuin joku tuossa aikaisemmin jo mainitsi niin suhde toimii paremmin jos kummatkin saavat omaa tilaa.. voithan toki sanoa ihan nätisti et haluisitko nähä useammin? ei sitä tarvitse nalkuttaa vaan ihan nätisti kysyä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat