Pitäskö mun jaksaa tällästä?

Vierailija

Poikaystäväni on muuten lähes täydellinen, mutta hän valehtelee melkeinpä koko ajan. Vaikka asiat ovat pieniä, eikä niistä seuraa ainakaan itselleni sen kummempia (tosin joskus jälkipeleissä ehkä), niin silti kyrsii, kun ollaan sovittu jotain, lyöty kättä päälle (juu tiiän lapsellista) ja silti tämä tekee vastoin mitä ollaan sovittu. Itselläni ei ole mitään, miten voisin hänelle pettää lupaukseni, vaikka toisaalta en myöskään haluaisi tehdä niin, koska en ole sellainen ihminen...

Tiedän myös, että jokainen ei ole täydellinen, eikä hän olekkaan. Tämä ei pysty olemaan rento seurassani julkisilla paikoilla. Pystyy kyllä pitämään kädestä kiinni (ei pystynyt pitämään ennen), mutta jos silloin tällöin harvoin yritän halata häntä, niin kaveri menee ihan jäykäksi. Puhe jäykistyy, pitää päätä kaukana ja sillai. Hän ei polta tai juo alkoholia, mitä arvostan, koska itsekään en käytä päihteitä. Mutta kukapa tietää jos taas joskus sovitaan, ettei sitten jossain pippaloissa juoda ja tämän kaverit saa hänet yllytettyä tai muuten haluaa näyttää olevansa kovis.

Oon oikeesti alkanu miettimään, että haluanko elää tollasen miehen kanssa loppuelämääni, vaikka ollaan vasta lähes täysi-ikäisiä, niin seurustelen vain sen takia, että voisin sitte elää tämän kanssa elämäni loppuun asti. Ollaan seurusteltu kohta 1,5v ja ennen tällästä on tapahtunu vaan harvoin, vaikka muutakin ongelmia on ollut suurimmaksi osaksi miehen puolelta. Koska ollaan seurusteltu näin kauan, eroominen tuntuu hassulta, koska toi on muuten niin ihana ja harvoi löytää miestä joka tosiaan ei polta eikä varsinkaan juo (tai juo muutaman kerran vuodessa). Mulla päihteettömyys vois olla jopa niin suuri kriteeri, että en alkas seurustelemaan edes sellasen miehen kanssa joka polttaa.

Pitäiskö mun jaksaa tollasta tyyppiä?

Kommentit (5)

Vierailija

en ole mikään paras neuvomaan, mutta sanoisin että kenenkään ei tarvitse jaksaa ihmistä joka ei osaa pitää lupaustaan edes pienissä asioissa, koska myöhemmin valehdeltavista asioista saattaa tulla isompia. Mutta asiaahan voi aina yrittää korjata vaikka keskustelemalla asiasta mikäli ette vielä ole. pienetkin asiat saattavat aiheuttaa riitoja mikä ei ole hyvä asia.

Itse vasta erosin yli 1,5v kestäneestä suhteesta jossa mies alkoi rikkoa lupauksiaan juomisen suhteen. Juomista jatkui joka ikinen viikonloppu kolmen kuukauden ajan ja pyysin häntä olemaan edes yhden viikonlopun juomatta. Hän lupasikin olla, mutta viikonlopun tullessa hän kuitenkin rikkoi lupauksensa. Sanoin miehelle monta kertaa että en jaksaisi enää katsoa tollasta juomista kovinkaan pitkään, mutta valitettavasti mies ei ottanut minua tosissaan ja päädyttiin eroon. Eron jälkeen hän vasta kertoi heränneensä asiaan, jolloin oli jo myöhäistä. riitoja meillä oli asiasta lähes joka kerta kun hän rikkoi lupauksensa, joskus vähän isompiakin :/

Mutta suosittelen keskustelemaan asiasta ja kenties vähän herättelemään miestä että olisi aika muuttaa tapaansa, jos haluaa jatkaa.

Vierailija

Tossa sun tilanteessa oisin kanssa tehny samoin. Mutta tää kun ei ole ainakaan vielä edennyt siihen, että jätkä valehtelisi isommista asioista..

Vierailija

No mun mielestä tässä nyt ehkä suurin kysymys on, että millaisista "pienistä" asioista mies valehtelee, ja millaisia lupauksia hän rikkoo? Onko siitä haittaa sun elämälle?

JA ENNENKAIKKEA, kertooko hän totuuden ja pitääkö hän lupauksensa oikeasti tärkeissä asioissa?

Oma mieheni on kovin itsetietoinen ja tykkää kyllä kaunistella totuuksia pikkuasioissa aika useinkin. Hänellä on myös tapana puijata minua omaksi huvikseen pienissä ja merkityksettömissä asioissa, niin, että totuus voi selvitä minulle vasta viikkojenkin päästä, jos silloinkaan. Olen kuitenkin jo tottunut tähän eikä se häiritse minua, koska tiedän, että merkityksellisistä asioista mies kertoo minulle totuuden aina.

Punnitse siis, onko miehen pikku valehtelu sinulle oikeasti ongelma, vai voisitko kenties tehdä härkäsestä kärpäsen ja ohittaa puijaukset olankohautuksella. Eihän valehtelu ikinä oikein ole ja minuakin se ajoittain vituttaa, mutta mies on muuten niin täydellinen, että annan asian olla.

Vierailija

No oikeastaan asiat ei muhun vaikuta juuri siinä hetkessä, mutta myöhemmin päivällä kyllä saattaa aiheuttaa ongelmia. Olen muuten myös huomannut, että jos vaikkapa mainitsen ohimennen, että "onpas kaunis ilma ulkona", niin tämä vastaa, että kullä siel kohta alkaa satamaan. Tai jos sanon että taidan lukea terveystiedon kirjan kesälomalla läpi, niin tämä muistuttaa, että en sitten ehdi katsomaan paon kaikkia tuotantokausia läpi.
Siis mitä ihmettä? :o

Vierailija

Joillakin ihmisillä se lasi vain on puoliksi tyhjä. Se on luonteenpiirre, jolle sinä et voi mitään, vaan miehen pitäisi sitten itse alkaa työstää itseään, jotta asia muuttuisi. Ja se taas edellyttää sitä, että hän haluaisi muuttua.

Tietenkään sun ei ole pakko jaksaa. Mutta se, jaksatko, on susta itsestä kiinni. Moni voi sanoa sulle, että kyllä sun pitää tollasta jaksaa, mutta asia voi silti alkaa vaivata sua niin paljon, ettet jaksakaan. Myös päinvastoin voi käydä.

Keskustele siis itsesi kanssa vilpittömästi ja mieti, mitä haluat. Muista, että jos olet miehen kanssa vain hänen raittiutensa takia, niin kyllä maailmasta sentään muitakin raittiita löytyy.

Puhu myös miehellesi ja ota aikaa kertoaksesi hänelle perinjuurin, miten kovin sua kyrsii tää hänen turha valehtelu. Hänenkin on ehkä hyvä muistaa, että sun ei ole pakko jaksaa moista. Ehkäpä muutos syntyy.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat