petetyksi tullut, annatko pettämisen anteeksi ?

Vierailija

Poikaystäväni petti minua kuukausi sitten, olimme seurustellee jo vuoden. Hän ei harrastanut yhdyntää mutta suuseksiä ym kyllä.

Annatteko pettämisen anteeksi ja kuinka helposti siitä pääsee yli?

Annoin itse pettämisen anteeksi,mutta asia vaivaa minua silti mutten halua siitä kokoajan olla puhumassa poikaystäväni kanssa koska häntä asia näyttää sattuvan yhtä paljon.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Itse annoin pettämisen anteeksi yli vuosisitten ja silti se vaivaa minua edelleen. Siitä ei pääse helposti yli! Poikaystävästä kyllä näkee että katuukohän sitä ja jos oli vielä juonut niin sillon ei pakolla tajua mitä tekee.. Mutta päätit mitä päätit niin paljon voimia sinulle! Kumpikaan päätös ei ole helppo.

Vierailija

itse en antaisi pettämistä anteeksi, en vaikka kuinka rakastaisin toista. Jos luottamus on mennyt niin en näe järkeä jatkaa suhdetta, vaikka kuinka toinen yrittäisikin vannoa ettei tee sitä enää. jos pettää kerran, pettää toistekkin, enkä itse ainakaan suostuisi jäämään miksikään "vakkaripilluksi" jolta saa kun muuten ei onnaa. pettäjä lentäsi armotta pihalle.

Vierailija

Itsekkin annoin pettämisen anteeksi.. Petti monta kertaa ja aina annoin anteeksi. Lopulta tajusin, että olin sanonut antavani anteeksi, mutta en ollut. Musta tulikin sitten mustasukkanen ja vainoharhainen, ja suhde ei ollut mitään muuta kuin riitelyä. Viime kesänä sitten erotiin kahden vuoden seurustelun jälkeen. Tästä opin, etten anna pettämistä enää koskaan anteeksi, luottamus siinä menee kun pettää ja suhde on tuhoon tuomittu.

Vierailija
bestseller

Itsekkin annoin pettämisen anteeksi.. Petti monta kertaa ja aina annoin anteeksi. Lopulta tajusin, että olin sanonut antavani anteeksi, mutta en ollut.

Kuulostaa aivan omalta elämältäni reilu kaksi vuotta sitten :)
Olin seurustellut parivuotta vanhemman kanssa ja tietenkin se oli niin ihanaa jnejne. Eihän sitä sopinu uskoa kun kaverit tuli kertomaan mitä silloinen poikaystäväni oli tehnyt. Lopulta yllätin hänet itseteossa entisen hyvän kaverini kanssa, annoin anteeksi molemmille. Erosimme kuitenkin seuraavan kesän alussa kun nykyinen ihana kihlattuni sai puhuttua itselleni järkeä, kun kerroin hänelle kaikesta. Enää en antaisi anteeksi, enkä toivo että itsellenikään annettaisiin.

Vierailija

joo poikaystäväni oli todella kännissä, muttei sen syyksi tapahtunutta voi laittaa. Hänestä myös huomaa että hän katuu sitä koko ajan. Mutta pelkään koko ajan milloi toinen kerta tapahtuu vaikka hän kuinka vakuuttaa ettei enää koskaa tekisi samaa virhettä ym. Hankalaa :s

Vierailija

Mulla on aika samanlainen tilanne.. En tiiä, mikä olis oikee ratkaisu, kun ei voi enää luottaa, mut silti rakastan sit niin paljon :/

Vierailija
Lumme

itse en antaisi pettämistä anteeksi, en vaikka kuinka rakastaisin toista. Jos luottamus on mennyt niin en näe järkeä jatkaa suhdetta, vaikka kuinka toinen yrittäisikin vannoa ettei tee sitä enää. jos pettää kerran, pettää toistekkin, enkä itse ainakaan suostuisi jäämään miksikään "vakkaripilluksi" jolta saa kun muuten ei onnaa. pettäjä lentäsi armotta pihalle.

Ei se nyt välttämättä ihan noinkaan mene. Itse en ole ollut siinä tilanteessa, että joutuisin tekemään ratkaisua pettämisen takia suhteen jatkon osalta, mutta haluaisin uskoa, että on myös ihmisiä, jotka oppivat kerrasta. Eli että mokaavat kerran pahasti, mutta eivät tekisi samaa virhettä enää toiste, kun ovat kerran nähneet ja kokeilleet, kuinka paskamainen fiilis siitä tulee.

Vierailija

Ei se nyt välttämättä ihan noinkaan mene. Itse en ole ollut siinä tilanteessa, että joutuisin tekemään ratkaisua pettämisen takia suhteen jatkon osalta, mutta haluaisin uskoa, että on myös ihmisiä, jotka oppivat kerrasta. Eli että mokaavat kerran pahasti, mutta eivät tekisi samaa virhettä enää toiste, kun ovat kerran nähneet ja kokeilleet, kuinka paskamainen fiilis siitä tulee.
[/quote]

Olen samaa mieltä, ja kun olen huomannu poikaystäväni oppivan oikeastaan kaiken hieman kantapään kautta eli aikaisemmat tyhmät virheet ja teot eivät ole enään toistuneet sen yhden kerran jälkeen. Itse mietin myös samaa että kerran pettää, aina pettää, mutta nykyään ajattelen että ihminen voi muuttua ja kaikki tekee virheitä.
Kyl tää täst ! :))

Vierailija

Viimeviikolla poikaystäväni petti minua (ollaan seurusteltu yli vuosi). Hän oli myöhään illalla jossakin ja tuli sitten viereeni yöllä. Olin jo nukkumassa, mutta hän herätti minut ja kertoi, heti, mitä oli tehnyt. Halusi olla rehellinen minulle ja toivoi, että voisin vielä luottaa häneen. Hänellä oli todella paha olla asiasta, eikä tajua miksi niin oli mennyt tekemään- vieläpä yhden parhaan kaverini kanssa. Olin todella järkyttynyt asiasta itsekin, mutta annoin sen silti anteeksi hänelle. Rakastan häntä aivan liikaa, että olisin voinut jättää hänet. Hän kyllä itse sanoi, että saan haukkua hänet ihan rauhassa pystyyn tai lyödä tai ihan mitä vaan, ja kertoi myös, että ymmärtää hyvin, jos en halua enää jatkaa.

Aika nopeasti pystyin antaa koko asian olla, vaikka se pyöriikin mielessäni joka päivä, monta kertaa. En vain pystynyt tajuamaan, enkä uskomaan, että hän teki sen parhaan kaverini kanssa, selvinpäin, joten ehkä syy siinä, miksi näin toimin. Arvostan suuresti sitä, että poikaystäväni heti tekonsa jälkeen itse kertoi sen minulle. En hyväksy tekoa missään nimessä, mutta ollaan yritetty jatkaa kultani kanssa normaalisti. Sen sijaan kaverini kanssa en ole ollut sen jälkeen missään tekemisissä, eikä kaverinikaan ole ottanut yhteyttä, pyytänyt anteeksi tai mitään.

Mutta siis, vaikka mietin asiaa vielä paljon, emme kultani kanssa puhu siitä enää ollenkaan. Se asia on käsitelty, ja jätetty taakse.

Vierailija

Hmm..tää on jollain lailla niin kakspiippunen juttu tää pettämisasia, mutta itse en kyllä yksinkertasesti pystyis jatkamaan suhdetta kun luottamus olis kerran mennyt. Vaikka uskottelisin itselleni pystyväni jatkamaan suhdetta,asia vaivaisi mua takaraivossa ja lopulta varmasti oma mustasukkaisuuteni tai erittäin huono luonteenpiirteeni eli kostonhalu ajaisi suhteen tuhoon... Pettäjä lentäisi kyllä ehdottomasti ulos parisuhteesta, muttei välttämättä mun elämästä. Luultavasti kykenisin ajan kanssa antamaan anteeksi ja säilyttämään jonkunlaisen kaverisuhteen pettäneeseen ex-kumppaniin.

Jos sua vaivaa asian vatvominen, niin sano siitä kumppanillesi. Hienoa, että yritätte vielä jatkaa suhdetta ja annoit asian anteeksi. Nyt sun kumppanin pitäis ymmärtää, ettei hän ole tässä petetty ja loukattu,joten hänen oloaan helpottaakseen asiasta ei kannata puhua. Puhutte jos sinä niin haluat.

Vierailija

Myös minun exäni petti minua kolme kertaa (jotka on siis tunnustanut, uskon edelleen monen vuoden jälkeen että kertoja oli useampikin) mutta jatkoin silti hänen kanssaan, koska hän vakuutteli olevansa pahoillaan ja blaablaablaa. vaikka sanoinkin että anteeksi on annettu, en kuitenkaan antanut. kiroan vieläkin sitä päivää kun annoin ensimmäisen pettämisen "anteeksi" ja jatkoin, koska uskon vakaasti nyt että kun pettää yhden kerran, pettää ihminen useammankin kerran. tästä viisaampana uskoisin että jos nykyinen poikaystäväni pettäisi, se olisi kerrasta poikki vaikka hän onkin minulle paljon rakkaampi kuin tuo teinisuhteeni toinen osapuoli. känni ei ole tekosyy pettämiselle, itse en saanut revittyä eksäsästäni muuta irti kuin että kännin takia.
En usko että itse pääsen pettämisistä koskaan yli, koska se vei oman omanarvontuntoni ja itsevarmuuteni, ja kesti kauan ennen kuin lopetin pelkäämisen nykyiseni kanssa. mutta siis en enää ikinä jää suhteeseen jos toinen pettää, tai jos itse pettäisin.

Vierailija

Hui.. Pitää varmaan kertoo mun näkökanta tähän. Eli mun poikaystävä ei ole pettänyt mua, mutta mä petin sitä kerran meiän suhteen alussa.
Kerroin sille varmaan joku kuukaus sitte, kun oltiin seurusteltu jo joku 9kk, eikä se tietenkään ottanu sitä hirveen hyvin ensin mutta oli sitten aika nopeesti valmis keskustelemaan asiasta ja antamaan anteeks.. Vaikka huomasinkin jonkun aikaa vielä että se ajatteli asiaa. Oisin mielelläni ottanu haukut vastaan ynnä muuta, jotenki halusin vaan että se pystyis purkamaan sen pahan olon muhun jotenki koska mulla ittelläni oli niin paha olo (ja oli ollu jo pitkään). Kummiski se vaan päätti ettei asiasta enää puhuta, se on jätetty taakse, ja että nyt vaan sitte rakennetaan sitä luottamusta takasin, ja jo heti seuraavana päivänä siitä ku kerroin nii se oli oma ihana ittensä.
Mut haluan nyt vaan sanoa että on mahollista että vaikka on pettäny nii ei tule tekemään sitä uudestaan. Mä en pystyis siihen enkä mä halua ketään muuta kun mun omaa kultaa. Ja sitäpaitsi viimekerrasta tuli niin p*ska olo että en enää ikinä.

Noita teiän tekstejä lukiessa alko nyt pelottaa et entä jos se kummiski vielä ajattelee sitä paljon, ei vaan näytä sitä :S

Vierailija

Mua on kahdesti petetty (ensin 2½ vuoden seurustelun jälkeen, toinen kerta n. 4kk seurustelun jälkeen). Ja kyllähän ne molemmat lensivät kauniissa kaaressa hyvinki kauas mun elämästäni sen jälkeen. Luottamus menee, sitä ei voi kukaan kieltää, ja luottamus on ainaki itselle suhteen perusta. Älkää naikkoset (ja miksei miekkosetkin) antako ihmisten satuttaa teitä.

Vierailija

@unheivoll

Tietenkään ei saa antaa toisen ihmisen jatkuvasti satuttaa ja käyttää hyväks.. Mutta mun mielestä kannattaa muistaa myös että virheistä voi oppia. Se on kanssa hyvin sanottu että "truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for", koska kaikki tekee virheitä joskus.. Se on vaan inhimillistä.

Itse mä voin sanoa että mä olen todella onnellinen siitä että mun poikaystävä pysty antamaan mulle toisen mahdollisuuden ja antamaan anteeksi, koska meillä näyttäis olevan ihana ja valosa tulevaisuus edessä. Meiän suhde on mulle tärkein maailmassa, enkä enää missään nimessä vois satuttaa mun miestä enää sillä tavalla uudestaan.. Ja ois ollu sääli heittää näin hyvää suhdetta pois parin tyhmän kömmähdyksen takia suhteen alussa.
Tietenkin kaikki on tilanteesta riippuvaista.. Ymmärtäisin kyllä että mieheni jättäis mut jos mä nyt menisin sitä pettämään, onhan meiän suhde jo sen verran pitkällä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat