takaisn yhteen exän kanssa

Vierailija

Seurustelin lähes 4 vuotta ensirakkauteni kanssa ja erosimme noin vuosi sitten minun aloitteestani. Olin eron aikoihin täysin hukassa omassa elämässäni, olin elänyt koko "aikuisikäni" tässä suhteessa, enkä ollut oikein ehtinyt rakentaa kuvaa siitä kuka ja millainen oikeasti olen, mitä haluan elämältä, enkä ollut saanut kokea yksinelämistä jne. Näin jälkikäteen nämä ongelmani ajoivat myös tunteeni karikolle ja luulin, että tunisin lähes pelkästään kaveruutta poikaystävääni kohtaan. Hänelle asia tuli täysin puskista, olimmehan eläneet oikeasti hyvässä suhteessa, jossa välitettiin, toista ei kontrolloitu ja jaoimme samanlaiset elämänarvot.

Erosimme ystävinä ja reilut puoli vuotta olimme todella tiiviisti yhdessä. Ystvämme kyselivätkin usein olemmeko jo palanneet yhteen jne. Pari kertaa humalassa ajauduimme harrastamaan seksiä ja ehdotinkin yhteenpaluuta. Nopeasti kuitenkin peruin ehdotukseni ja tämä on ilmeisesti sattuttanut poikaystävääni todella. En tajunnut silloin, miltä toisesta täytyy tuntua, kun matto vedetään taas jalkojen alta. Elin vain omien ongelmien kimpussa enkä tajunnut tunteitani, joita on kuitenkin koko ajan ollut kysesistä herraa kohtaan, sillä päivääkään ei ole mennyt ettenkö häntä olisi miettinyt.

Alkuvuodesta teimme päätöksen, että koitamme olla vähemmän tekemisissä ja 3kk:ta pidimmekin yhteyttä harvakseltaan. Tänä aikana exäni tapaili yhtä ilmeisen mukavaa tyttöä ja minäkin koin omat seikkailuni, löysin itseni ja tajusin mitä elämältäni haluan. Vähän aikaa sitten rohkaistuin ja kerroin exälleni tunteistani häntä kohtaan. Aluksi reaktio oli odotetun kaltainen eli hänen oli hyvin vaikea uskoa, että olisin tällä kertaa tosissani ja lisäksi kuviossa oli nyt myös tyttö, jota exäni tapaili. Hän on kuitenkin alusta asti sanonut, että kaikki tunteet minua kohtaan eivät ole kuolleet, mutta hän ei tiedä voiko enää luottaa minuun.
Kuukaudessa asiat ovat edenneet siihen pisteeseen, että hän lopetti toisen tytön tapailun, olemme viettäneet yön yhdessä, mutta edelleenkään hän ei tiedä voiko enää yrittää kanssani, koska pelkää että satutan häntä taas samallatavalla.Lisäksi hän on sanonut miettineensä, että mitä jos hän ei vain osaa eikä uskalla päästää irti. Ymmärrän hänen pelkonsa, mutta koska eromme syyt eivät johtuneet suhteestamme vaan omasta kriisistäni, jonka tiedän käsittelleeni ja vastaava ei enää toistu. Molempien mielestä meillä oli loistava suhde, johon on toki huonompiakin hetkiä mahtunut, mut kaikesta aikaisemmasta olemme selvinneet. Onko peli täysin menetetty? Miten saisin hänet vakuuttuneeksi, että olen luottamuksenarvoinen ja meillä voisi olla onnelinen tulevaisuus edessä yhdessä?

Kommentit (1)

Vierailija

Itsellä samantyyppinen tilanne, meillä vaan oli aikanaan ehkä liian paljon ongelmia. Olen nyt 1.5 vuoden jälkeen ollut hänen kanssaan tekemisissä ja vihdoinkin olemme samassa maassa pidempään kuin viikon, niin katsotaan mitä tulee. En kyllä ole ehkä kykenevä parisuhteeseen ja hän tietää sen.

Ymmärrän täysin, että ex-poikaystäväsi on vaikea luottaa sinuun, mutta pakkohan hänen on jotakin haluta, jos lopetti sen tytön tapailemisen (etenkin jos se tapahtui sinun takiasi). Vähän vaikea tosin antaa vinkkejä miten saada hänet uskomaan ja myös vaikea sanoa, oppiiko hän ikinä luottamaan sinuun uudestaan. Jos ei, se voi olla aika suuri este onnelliselle tulevaisuudelle:(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat