Soveltuvuuskokeet!

Vierailija

Olen hakenut muutamaan ammattikouluun, sama linja kaikissa. Paikkakunnat ovat Jyväskylä, Tampere ja Helsinki/Espoo. Täytyykö jokaisella paikkakunnalla käydä erikseen kokeissa, vai voiko sen suorittaa vain yhdellä niistä (josta se pätee muihinkin paikkakuntiin)? Olen etsinyt tietoa netistä ja erilaisista oppaista työkkäristä mutta en ole löytänyt mitään tähän viittaavaa..

Toivottavasti joku tajusi mitä tarkoitan ja pystyy auttamaan! :)

Kommentit (4)

Henne
Seuraa 
Liittynyt28.1.2011

En ole ihan varma päteekö sama käytäntö ammattikorkeassa kuin ammattikoulussa, mutta itse kun hain ammattikorkeaan eri kaupunkeihin samaa linjaa, niin ensimmäisen hakutoiveen mukaan määräytyi pääsykoe paikka :) Eli siis sama koe päti kaikilla samoilla linjoilla kaupungista riippumatta. Mutta tämä siis ammattikorkeassa.

Vierailija

Oppilaitoksen hakuoppaasta tai jotain yleisestä hakuoppaasta pitäisi kyllä löytyä tuo tieto. Jos ei kuitenkaan löydy, niin soita johonkin noista kouluista ja pyydä langanpäähän ihminen, joka tietää soveltuvuuskoemenettelystä.

Vierailija

Ainakin itse menin vain yhteen soveltuvuuskokeeseen (hain sosiaali- ja terveysalalle, lähihoitaksi peruskoulupohjaiseen koulutukseen), vaikka hain kahteen eri ammattikouluun lähihoitajapuolelle, ja ammattikoulut ovat siis eri paikkakunnilla. Kyllä se soveltuvuuskoe oli jotenkin "valtakunnallinen" (en keksi parempaa sanaa) taijotain, eli vain yksissä kokeissa tarvitsi käydä (hyvä, muuten olisi mennyt yli 100 euroa soveltuvuuskokeisiin, joista ei saa edes varmuutta opiskelupaikasta).

Eli jos olet hakenut tismalleen samalle linjalle jokaiseen kouluun, en usko, että sinun täytyy mennä useaan soveltuvuuskokeesen. Auttamista tietysti helpottaisi jos tietäisi mille allalle haet :)

Jos haluat varmuuden asiaan, ota rohkeasti jonkun hakemasi koulun toimistoon yhteyttä - he osaavat vastata, tai ainakin kertoa, keneltä voit kysyä asiasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat