Hyvänmakuinen alkoholijuoma

Vierailija

Elikkä mun ongelma on, etten oo viel löytäny paljoa hyvänmakuisia alkoholijuomia (siideri, drinksut, viini, shampanja/kuohari ja liikööri yms) Olen yrittänyt etsiä makeaa ja hyvää mansikka sidukkaa, mut useat niistä on maistunu pilaantuneille mansikoille. Haluisin juoda enemmänki, jos löytyis hyvänmakuisia juomia. Joku kerto mulle et kannattais aloittaa makeista (alkoholijuomista) valkkareista, ennenkuin siirtyy kuiviin ja sit vasta punkkuun (punkkua kuulemma juovat vain kokeneemmat (aloittelijat ei kuulemma tykkää mausta)) Elikkä makeita juomia kehiin sit :)

Kommentit (10)

Vierailija

Karpalo- ja kultalonkerot on ainaki mun mielestä hyvänmakusia. Viinejä en voi sietää, olen koittanu maistaa monia mutta ei vaan nappaa ne. :S Siiderit on ihan ok, kaikki muut paitsi lightit ja kuivat mutta ei nekään maussa nuita edellämainittuja lonkeroita voita. (: Drinkeistä nyt en paljoa tiiä, mut mustikkashotit on hyviä jaa oikein tehty Margarita, vaikkei se kovin makeaa ole. :D

Vierailija

Itsekään en aluksi tykännyt juuri mistään alkoholijuomista paitsi makeista. Koska aina on ollut rahat hieman vähissä, niin tiesin kyllä että on opeteltava juomaan sitä kaljaakin. Tein vaan niin, että ensin join sen makoisen siiderin niin kyllä sen jälkeen jo maistui kaljakin paremmalle. Nykyään vihaan siidereitä ym makeita liemiä.

Punkun kanssa tein samoin. Join ensin kyytipojaksi jonkun olusen, niin johan siihen punkun makuunkin tottui. Nykyään kaikki juomat kelpaavat paitsi katkerot:) Nämä on mun mielestä vain totuttelukysymyksiä. Kun makuihin tottuu, niin niistä oppii aika pian pitämään.

Vierailija

Kultalonkero on mustakin aika hyvää ja ite tykkään recordelightin sidukoista.. Drinksuja en oo paljoo harrastanu mut just mustikkashotti ja joku pikkumyy(kö) se oli on namnam, valkovenäläinen tottakai, mansikkaorgasmi oikein tehtynä on oikeesti aika mieltsin hyvää! Samoiten mansikka martini, hyvää sekin. Joskus kannattaa vaan mennä baaritiskille ja sanoo et haluu kokeilla jtn uutta ja et mitä ne suosittelis, vähän kertoo minkä tyylistä haluisi..

Ite tykkään viineistä, melkeenpä kaikki muu käy paitsi ihan kuivimmat tai imelimmät viinit.. valkkareistakin löytää melkeen siiderin makuisia, kannattaa kysellä alkossa neuvoa.

kirkkaista en pahemmin tykkää hyi :6

Hannie
Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Recorderlig:it on ihan parhaita, sit Åttå drinkero (valkovenäläinen), Fresita on ihan älyttömän hyvää skumppaa kuin myös Dolce Canto. :D Itse pidän VAIN makeista juomista, kuivista ja kitkeriä en voi sietää. :( Sit drinkeistä Mansikka Ivanov on maailamn parasta! Ja Billie Jean. :) Kelkka, Marianne ja Sex on the beatch on kans hyvii. Myös kuningatar shotit ovat shoteista parhaimpia! ;)

Siinäpä muutama lempi juomani. :)

Vierailija

no jos kotona tekee, niin itse tein viime kesänä jonkinverran tälläistä:

-muutama sentti viunaa
-karpalo-rypälemehua (marli)
-hellefors mansikkasiideri (0,7%)

hyvää tulee! :)

mut baarissahan toimii aina karpalolonkero, varsinkin sinebrycoff:n ja hartwall:n

TatiA
Seuraa 
Liittynyt15.1.2010

Mä tykkään kans makeista alkoholijuomista. Tässä on muutamia lueteltuna: Asterix, Sex on the beach, Lollipop jne. :) Semmostaki kannattaa kokeilla et ostaa mansikkalikööriä ja spritea, se on niin hyvää! :p

Vierailija

Jos mansikasta ja makeasta tykkää, niin 2 cl kirkasta viinaa, 2 cl toffeelikööriä (esim. deKuyper Butterscotch), loraus vahvaa mansikkamehutiivistettä (esim. Ekströms mansikkainen) ja maitoa pari desiä. Sekoitetaan shakerissä ja nam kun on hyvää. :P (Jos joku on käynyt Infernossa, niin tätä myytiin Jyväskylässä ainakin nimellä Hevineiti.)

Rekorderligin siiderit ovat kyllä parhaita makeista. En voi itse sietää mitään muita makeita sidukoita, mut noi Rekorderligit on hyviä. (oma lukunsa toki sitten "oikeat" siiderit tyyliin Westons, Bulmers ja Magners, joista löytyy myös melko makeita mielestäni, mutta voivat vaatia vähän totuttelua, jos normaalisti tykkää sellaisista perus-suomisiidereistä)

Toi viiniasia sen sijaan on ihan makukysymys. Tiedän monia (itseni mukaanlukien), jotka tykkäävät punaviineistä, vaikka suurin osa valkkareista ei mene alas.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat