Sheivaaminen

Vierailija

Koulun ja välimatkan takia näemme mieheni kanssa vain loppuviikosta ja monena kertana kun olen halunnut laittautua hänelle oikein viimeisen päälle, onnistun sheivaamaan paikkani juuri sille päivälle kun petipuuhiin ei ryhdytäkkään ja sitten seuraavina päivänä jalat ja muut paikat eivät olekkaan enään niin siloisina, että haluaisi tulla sen ihmeemmin kosketelluksi, ja tästä sitten petipuuhatkin kärsivät esileikkien osalta kun ei tahdo, että mies hivelee pitkin sänkisiä sääriä! Ihoni on hyvin herkkä ja tekee pahaa sheivata jalkoja usein, heti tulee kutinaa ja ihottumaa joka kestää useita päiviä.
Olisiko tähän minkäänlaisia konsteja miten sääret saisi ajeltua sileäksi vaikka usempana päivänä putkeen ilman ihon ärsytystä? Opiskelija budjetilla siis.

Sivut

Kommentit (22)

megan-
Seuraa 
Liittynyt28.3.2011

ainakin sellaset suihkutettavat "vahavaahdot" mitkä poistetaa lastalla vetämällä ei ärsytä niin paljon ihoo ja sääret kestää sileinä useemman päivän ku sheivaamalla

Vierailija

En tiedä teinkö sitten jotain väärin (vai oliko huono tuote) mutta kun kerran sellaista suihkutettavaa kokeilin niin ei sillä irronnut kuin muutama karva. Siitä tosin on aikaa niin en tiedä onko moista tuotetta kehitetty jo sen verran että toimisi oikeasti.

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Veetin tuotteet toimii ainakin, kannattaa kokeilla :) Eikä taida maksaa kun ehkä 8 euroo?.. Ja jos on paljon karvoja nii sit kannattaa pitää sen maximiajan sitä ainetta säärissä, niin lähtee varmasti kaikki :) Ja muista rasvaus jälkikäteen! =)

Vierailija

Jos ihosi on oikeasti herkkä ja allergisoiva, en todellakaan suosittele Veetiä!! Itse käytin Veetin ihokarvanpoistovoidetta säännöllisesti 14-vuotiaana muutaman kuukauden ajan. Mitään ongelmia ei ilmennyt, ihokarvat poistui kivasti, kunnes eräällä poisotkerralla aine yhtä-äkkiä alkoi poltella huomattavasti. Päätin lopettaa käytön kokonaa.

Ehkä noin vuoden kuluttua tästä, en muista tarkalleen, päätin sitten taas kokeilla tuota karvanpoistovoidetta, ja ihoni räjähti täysin. Jalkoihini levisi kauttaaltaan erittäin kutiavaa ja punaista ihottumaa, ihan kamalan näköistä! Minun piti mennä jopa lääkärille, joka onneksi määräsi todella hyvää ja rauhoittavaa voidetta, jolla ihottuma sitten hävisi suurilta osin. Kuitenkin edelleen (olen 20v.), säärissäni on varsinkin talvisin aina allergisoivaa ihottumaa, joka kutiaa hirveästi. Hydrokortisoni on kovassa käytössä :D

Ilmeisesti siis yliherkistyin Veetille hyvin pahasti, sillä ihoni on muutenkin tosi herkkä. Veetin käytön ansiosta säärieni iho on erityisen vaikea, eikä ihottuma häviä koskaan täysin. Herkkäihoisille suosittelen epilaattoria, koska se poistaa ihokarvat pidemmäksi aikaa, eikä kemikaalien kanssa tarvitse läträtä useita kertoja viikossa. Minun kohdalla nimenomaan nuo kemikaalit ovat huonoksi iholle, eikä esimerkiksi rajulta tuntuva ihokarvan poistaminen juurineen.

Vierailija

Kylmvaha liuskat on myös hyvä tapa poistaa karvat pidemmäksi aikaa. En tiedä onko vika minussa, mutta en voi käyttää epilaattoria, koska se vain käy niin kipeää. Kumma juttu toisaalta, että vahaliuskat taas eivät satu juurikaan. Pientä sähläämistähän tuo on, mutta tulos on ihana.

Vierailija

Musta tuntuu, et noilla veeteillä yms. lähtee vaan sellaset vaaleet ja hennot karvat... Iteltä ei ainakaan millään lähde kaikki. Epilaattoria yritin käyttää joskus, mutta mulla on ilmeisesti aika alhainen kipukynnys, koska vedet vaan valu silmistä ja sattui ihan älyttömästi. :( Sheivaaminen tulee kalliiks, kun hyvät höylät maksaa älyttömästi ja tylsyy kumminkin aika nopeesti. Ja onhan se työlästä kun kesällä saa olla melkeinpä päivittäin sheivailemassa. Pääsiskin sääri- ja bikinirajakarvoista lopullisesti eroon!

Vierailija

Täällä sama, että Veetin kanssa saa vaan ihonsa kutiavaksi. Sen sijaan karvat eivät lähde, vaikka kuinka pitäisi maksimiajan. Kyllä ne tietyllä tapaa kuolleemman näköisiksi muuttuivat, mutta eivät silti irronneet kaikki.

Itse oon käyttänyt ihan vaan akkukäyttöistä shaveriä, mutta sillä vaikutusaika tosiaan on yhtä lyhyt kuin normaalilla höylällä. En sitten tiedä, että ärsyttääkö ihoa vähemmän.

Vierailija

Mulla sama ongelma!
Ärsyttää ku sääret, intiimialueet ja kainalot ei pysy sileänä kuin sen päivän jollon on sheivannu!! ;o ensi pitää "kasvattaa" karvoja viikon tai pari, sitten sheivaa ja sitte seuraavana päivänä on jo sellanen pikkunen ärsyttävä sänki..!
mä en ainakaan voi sheivata edes joka toinen päivä, ku iho ärtyy ja ei siitä oo muutenkaan apua/hyötyä jos niin usein sheivaa (mulla ainakin tulee sileämpi tulos ku antaa karvojen vähä kasvaa ja ajelee sitte). käytän nyt vaan höylää, ku lady shave meni rikki..

oon kokeillu niitä veetin aineita, jota leviteään sääriin ja annetaan vaikuttaa.. mutta ne ei poistanu mun sääristä yhtäkään karvaa!! lisäks haisi aivan järkyttävälle ja kirveli..
en tiiä sitten toimisko nuo vahaliuskat tms. vois kyllä kokeilla.. ;D epilaattoria oon kans miettiny, mutta uskon etten pystys käyttämään sitä ku se sattuu niin pirusti! :/ sellane lady shave on kyllä ihan ok. :)

mulla ei nyt kyllä oo mitään käteviä neuvoja.. kannattaa vaan kokeilla erilaisia karvanpoistotuotteita ja vaikka lady shave-konetta. :)

Vierailija

Itellä aivan sama ongelma! :) ja veetiä en tosiaan suosittele, mulle tuli kauhea ihottuma sen jälkeen ku käytin sitä ekan kerran, eivätkä karvat ees lähteneet. Ite oon aatellu ostaa sellasen lady shaverin. Niitä saa alle 40e ihan hyviä, joten pikkasen säästämällä sellasen vois onnistua hankkimaan ihan opiskelijabudjetillaki. Ja sillä ajeluhan ei ärsytä ollenkaan niin paljoa, ku höylällä, koska se ei räävi ihoa samalla tavalla. Epilaattori mulla on jo, mutta matalan kipukynnyksen takia, sen käyttö ei oikeen onnistu... :D

Vierailija
iiiiina

Musta tuntuu, et noilla veeteillä yms. lähtee vaan sellaset vaaleet ja hennot karvat... Iteltä ei ainakaan millään lähde kaikki. Epilaattoria yritin käyttää joskus, mutta mulla on ilmeisesti aika alhainen kipukynnys, koska vedet vaan valu silmistä ja sattui ihan älyttömästi. :( Sheivaaminen tulee kalliiks, kun hyvät höylät maksaa älyttömästi ja tylsyy kumminkin aika nopeesti. Ja onhan se työlästä kun kesällä saa olla melkeinpä päivittäin sheivailemassa. Pääsiskin sääri- ja bikinirajakarvoista lopullisesti eroon!

mullakin on nyt veetin vahaliskujoa eikä niillä kyllä lähde kuin muutama karva ja ja jättää jalat limaisiksi koska ne puhdistuspyyhkeet jotka mukana tulee ei auta mitään! En osta kyllä enää toiste. Jokin keino kyllä pitäisi näidekin inhokkeiden poistamiseen keksiä. Epilaattori voisi olla se mun juttu kun ei tuo karvojen nyppiminen juuri missään tunnu. Se vaan että jos se ei sitten sovikkan mulle niin ei huvittais maksaa epilaattorista sitä ~60€ kertakäytön takia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat