Miksi useat naiset ovat kateellisia?

Vierailija

Olen kaunis, sosiaalinen, ystävällinen ja rehellinen nuori nainen. En ole vielä löytänyt tosi ystävää, koska kaikki kaverini/ystäväni ovat kateellisia minulle kauniista ulkonäöstäni, harmittaa. Mut on jätetty pois kaveripiiristä, ei soitella tai pidetä mitenkään muuten yhteyttä, arvostellaan ja pahoitetaan mun mieli. Onko useat suomalaiset naiset tosiaan noin pinnallisia kaverisuhteissa?

Kommentit (11)

Vierailija

Uskon,että Suomessa tuo kateellisuus on todellakin "kansantauti". Ne jotka eivät voi olla kanssasi ystäviä koska kokevat olevansa sinua huonompia(mutta eivät tietenkään ikinä myöntäisi sitä)eivät ole sinut itsensä kanssa. Voit olla tasavertaisessa ystävyyssuhteessa henkilön kanssa joka on itsevarma ja/tai myös kaunis. Voin kokemuksestä kertoa asuttuani 7 eri maassa, että en ole koskaan kokenut niin voimakasta kateellisuutta itseäni kohtaan kuin Suomessa tai suomalaisilta työkavereilta. Ole ylpeä siitä kuka ja mitä olet äläkä lannistu vaikka sinua kohtaan oltaisiin tylyjä. Aika monet staratkin ovat olleet koulukiusattuja(kuten Lady Gaga) jotka myöhemmin ovat kääntäneet sen voitoksi ;).

Vierailija

Kannattaa miettiä, onko oikeasti kyse vain kateudesta ulkonäköäsi kohtaan. Jo se, että itse mainitset sen syyksi, huomauttaa, että ehkä asia on näin vain sinun kannaltasi. Ovatko he sanoneet, että sinua syrjitään ulkonäkösi vuoksi? Vai oletko päätellyt tämän itse?

Tottakai on myös hyvin mahdollista, että kaverisi ovat kateellisia ulkonäöstäsi. Mutta ainakin oma kokemukseni kertoo, että ystävyys ei katso ulkonäköä, ellei siitä tehdä numeroa. Jos itse teet ulkonäöstäsi jonkin sorttisen numeron,ja olet itse liian pinnallinen, niin sinua kohdellaan kateellisesti, koska yksinkertaisesti toisen oman kauneuden hehkutus on ärsyttävää ja kusipään leima on niin helppoa lyödä toisen otsaan, ei tarvitse todeta, että ehkä itsellä olisi aikuistumisen paikka.

Julma todellisuus on, että liian monet todella kauniit naiset ovat antaneet keltaisen nesteen nousta päähänsä tässä asiassa. En tietenkään tarkoita, että sinun kohdallasi asia on näin. Itse olen ainakin kokenut suoranaista syrjintää ystävältä, joka hehkutti omaa kauneuttaan aina ja kaikkialla. Esimerkiksi miespuolisten ystävieni kanssa oleskellessa se oli todella epämukavaa, sillä itse olen jätkien keskellä jätkä, en tuo esille naiseuttani, se kuuluu ainoastaan poikaystävälleni. Kun tämä ystävä sitten jaksaa hehkuttaa kuinka hyvältä ja seksikkäältä näyttää siinä ja tässä mekossa ja kuinka upeasti hänen meikkinsä ja tukkansa on...niin kyllä, siinä vaiheessa aloin syrjimään tätä ystävää. En hänen ulkonäkönsä vaan hänen asenteensa takia.

Mitä sinun asenteesi ja käyttäytymisesi kertoo? Jos olet niin aito ja rehellinen kuin kerrot, niin sitten vika on hyvin mahdollisesti niissä muissa. Mieti kuitenkin, voiko käyttäytymisessäsi olla jotain joka saa toiset aliarvioimaan itseään ja kohdistamaan vihansa sinuun.

Suosittelen, että et keskustele kavereidesi kanssa ulkonäköön liittyvistä asioista, ystävyydessähän on tärkeintä se, että tehdään yhdessä jotain kivaa, ja useimmiten se ei ole sitä, että mennään ulos iskemään miehiä. Kateellisuus lisääntyy varmasti, kun ystäväsi joutuvat katsomaan vierestä kun sinua isketään. Näytä heille sosiaalinen, ystävällinen ja rehellinen puolesi kokonaisuudessaan. Älä itse keskity ajattelemaan sitä, kuinka paljon kauniimpi olet, sillä se näkyy ulospäin. Ole ihmissuhteissasi aito, silloin ei ole väliä, miltä näytät.

Älä myöskään itse kritisoi ystäviesi ulkonäköä tai vaatetusta jos haluat itse olla ilman noita kommentteja. Ja katso ystäviäsi, ovatko he kauniita mielestäsi? Jos et löydä heistä yhtään mielestäsi kaunista piirrettä, katso itseäsi peilistä, vika voi olla sinussa.

Mutta lopuksi on todettava, että ehkä olet vain väärässä kaveriporukassa, jos kaverisi eivät ole niin kypsiä, että näkisivät ulkokuorta syvemmälle, niin etsi uusi porukka, joka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet ja näkevät ihanan luonteesikin.

Vierailija

Mistä keksit, että he ovat kateellisia ulkonäöstäsi? en ymmärrä tätä ihme "kateellisuus" hössötystä. jos sanon etten pidä tai halua olla jonkun kaveri niin olen kateellinen??
ei kaikista voi pitää ja kauneus on katsojan silmissä. mutta oletkos itse yrittänyt soitella näille kavereillesi..
mulla on kauniita kavereita enkä kohtele heitä kuvaamallasi tavalla, en sitten tiedä onko vika sinussa vai kavereissasi mutta kysymällähän asia selviäisi. siis kysymällä niiltä sinun kavereiltasi

Vierailija

Kukas se täällä itseään kehuu "kauniiksi"?

mene nyt ensin kauneushoitolaan ja opettele niksit. Ei pelkkä
hiusväri sua kauniiksi tee.

Vierailija

Jännä miten luokittelet itsesi täydelliseksi ja sitten ihmettelet miksi sinulla ei ole kavereita.

Suomalaiset kun eivät juuri pidä niistä pinnallisista ihmisistä, kuten itse totesitkin.

Vierailija

Vähänkö omahyväst tekstii :D anteeks mut *reps*. Ei tarvii olla kovinkaa fiksu ku tajuu syyn miks sul EI oo kavereit, eikä tuu jos oot täl asenteel: "Olen kaunis, sosiaalinen, ystävällinen ja rehellinen nuori nainen.En ole vielä löytänyt tosi ystävää, koska kaikki kaverini/ystäväni ovat kateellisia minulle kauniista ulkonäöstäni, harmittaa."
Ootko aatellu et oot vaan niin ärsyttävän omahyväsen olonen tärkeilevän, pikkuaikuisen oloinen, ettei kukaan halua sen takia olla sun kaveri :D Olipa ilkeesti sanottu mut totuus sattuu joskus.

Vierailija

Kyllä se vain niin on että kun on kaunis ja fiksu, niin se koetaan uhkaksi ja siten on ehkä hankala saada ystäviä. Ja sinä, jolla on tarve mollata omahyväiseksi ja tärkeileväksi, taidat itse olla niitä jotka ei kestä jos joku on paremman näköinen kun itse olet. Säälittää just tuommoset ja niitähän riittää.

Vierailija
Vierailija

Kyllä se vain niin on että kun on kaunis ja fiksu, niin se koetaan uhkaksi ja siten on ehkä hankala saada ystäviä. Ja sinä, jolla on tarve mollata omahyväiseksi ja tärkeileväksi, taidat itse olla niitä jotka ei kestä jos joku on paremman näköinen kun itse olet. Säälittää just tuommoset ja niitähän riittää.

Niinpä! Itse saan "kärsiä" naisten kateudesta, mutta alan olla jo tottunut tuohon. Eihän sille mitään voi jos jotkut omistavat todella huonon omantunnon ja ovat säälittäviä.

Vierailija

Samanlaisia kokemuksia täälläkin, en ole keksinyt muuta selitystä asialle koska luonteeltani olen ystävällinen ja kuuntelen mielelläni myös toisia. Yksi "ystäväni" oli niin kateellinen että hän pilasi suhteeni koska elää itse huonossa suhteessa ja pettää, hän myös kyseli jatkuvasti millä konstilla saisi samanlaiset hiukset itselleen. Toinen, uusi ystäväni ei ollut aivan noin kamala mutta hänestä tuli täysin yllättäen etäinen, meillä ei koskaan ollut mitään riitoja mutta hän kyllä usein kehui seurassani toisia kavereitaan ja välillä myös haukkui heitä. Hän rupesi vetoamaan kuukausia jatkuneeseen flunssaan, jolloin pistin välit poikki, hänhän suorastaan halusi eroon minusta. Hän myös sai ilmaisia leffalippuja mutta ne menivät aina vain hänen toisille ystävilleen, asiasta en koskaan sanonut hänelle. Paljon on tullut myös nähtyä niitä naisia jotka katsovat joko arvostelevasti päästä varpaisiin tai sitten halveksuvasti hymähtävät.

Pitäisi varmaan sitten valita kaveritkin vain sen perusteella, kuka on ns. omaa tasoa, eli kaunis mutta myös kaunis mieleltään, ajatuksiltaan kaunis. Kaunis sisäisesti ja ulkoisesti.

Vierailija

Minullakin on naispuolisten kavereiden kanssa ollu ongelmia. Onnekseni on yksi hyvä naispuolinen ystävä, jonka kanssa ei ole koskaan tarvinnut riidellä. Muut ovat paljastuneet todella törkeiksi selkäänpuukottajiksi. Enkä ole ruma enkä lihava, mutta heillä on ollu suuri ongelma aina, kun minä selviän hyvin vastoinkäymisistä ja pärjään elämässä ja rakennan ihanaa elämää kokoajan kihlattuni kanssa. Enkä ole hirmuinen tuhlari niinkuin muutamat kaverit aina painostivat ostelemaan kaikkea ja kieltäydyin ostamasta, mut he suuttuivat ko en tehnyt niin kuin he. Minun olisi pitänyt perua mieheni kanssa tehdyt suunnitelmat heidän takiaan, mutta sitten kun minulla ei ollut mitään niin minun seura ei kelvannut koskaan. Lopulta sain kuulla pikkulinnuilta, kuinka minun asioita leletellään ihmisille joita en edes tunne ja niitä asioita vääristeltiin niin rumasti etten voinut antaa anteeksi, katkasin siis välit.  Ja olin asiat kertonut olevinaan luottamuksellisesti "ystävälle"..

Olen pohtinut sitäkin, että onkohan heille ollut ongelma myös se, että minulla on todella paljon miespuolisia ystäviä, koska minulla ei ollut lapsena hirveesti tyttökavereita pihapiirissä ja yleensä tytöt kiusasivat minua erilaisuuteni takia. Opin siis tulemaan jätkie kaa tosi hyvin toimeen ja minulla on monta hyvää ystävää miehissä, jotka eivät välitä erilaisuudestani. He eivät ole puukottaneet selkään, kuten jotkut naiset. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat