Yksinäinen

Vierailija

Mul on paljon hyvänpäiväntuttuja ja kavereita, mut ongelma on, ettei kukaan soittele tai halu olla mun kanssa :( Oon ihana, sosiaalinen, avoin ja ystävällinen nuori nainen ni ei se ainakaan luonteestani voi johtua. Mistä sitten?

Kommentit (5)

Vierailija

Itselläni on myös toisinaan samanlainen tunne. Muilla on tiiviit kaveriporukat, minä hengailen satunnaisesti kaikkien kanssa. Nyt viimeaikoina olen kyllä ystävystynyt enemmän yhden tyttökaverin kanssa ja vapaa-aikaa vietetään usein yhdessä. Itse olen huomannut tulevani toimeen miespuolisten kavereiden kanssa helpommin, koska naisten kesken jutut tuppaavat olemaan liian pinnallisia, jos kaveruus ei ole syventynyt ystävyydeksi. Olen myös ottanut yhteyttä lapsuuden parhaimpiin ystäviini, jotka ovat jääneet taakse muuttojen ym. yhteydessä. Kyllä niitä ihania ystäviä aina jostain löytyy :)

Vierailija

Voithan sinäkin soitella, taikka lähteä hengailemaan jonkun kanssa. Itse olen ainakin huomannut sellaisen ilmiön kun kyselee porukkaa opiskelijabileisiin, niin aina kysytään:
"Ketä kaikkea sinne on lähdössä"
"En tiedä, olen porukkaa soittelemassa ketä kaikkea olisi lähdössä"
"No empä tiedä jaksaako sitä lähteä. On vähän sellainen väsy fiilis"
Mutta jos sanookin näin:
"Ketä kaikkea sinne on lähdössä"
"No minä ainakin. Tässä kyselen porukkaa mukaan."
"No vois sitä itsekin lähteä. Milloin ootte lähdössä?"

Eli joskus jonkun pitää ottaa se johtorooli, jolloin muut lähtee helpommin mukaan. Tai ainakin tälläistä se on äijäporukoissa (kyllä, omaan y-kromosomin). Tietenkin voit myös hankkiä itsellesi miesseuralaisen.

Vierailija

Sama ongelma ja nyt kun muutin mieheni paikkakunnalle monen sadan kilsan päähän kotikaupungista, niin eipä kukaan soittele. harvoin edes netissä kukaan mitään juttelee. ainoat jotka soittelevat ovat äiti ja pari kaveria harvemmin. en ole vielä täällä ystävystynyt kenenkään kanssa, ei oikein ole minun ikäisiä ja ei mitään paikkoja missä voisi edes tutustua.

Vierailija

Mulla on ihan sama juttu. Nakertaa itsetuntoa kun kukaan ei koskaan kysy mihinkään, ja muut näkee toisiaan vapaa-ajalla paljonkin.

Esimerkki:
Minä: "Kiva paita, onko uusi?"
Maiju: "joo on, me käytiin Kaijan kans eilen kaupungilla. Käytiin kattoon se uus leffakin, oli kyl tosi hyvä!"
Minä: "Ai aha, okei"

Itte ois halunnu kans käydä kattomassa kyseisen leffan ja oli just miettiny että vois kysyy jos ne lähtis mukaan.. Ei sitten.. Syö naista.

Mutta jos olisin tuohonkin sanonu suoraan että "Ai, mutta olisitte kysyny minut mukaan, olisin voinu kans käydä kattomassa sen leffan" niin olisko asiat muuttunu? Jos niille sanois että ois kiva jos ne pyytäis minutkin mukaan, alkaisiko ne jatkossa pyytää? Kerronpa salaisuuden, joka itsenikin pitäis jo alkaa tajuta: ihmiset ei osaa lukea ajatuksia. Ellei ole super-ihminen. Ja niitä on harvassa. Ite sorrun usein ajattelemaan, että kyllä muiden pitäis mun paha olo tajuta, mutta ei ne tajua, jos niille ei siitä kerro! Sitä vaan helposti ottaa itteensä ja ajattelee, että vika on minussa, että kukaan ei oikeasti halua edes nähdä minua. Ja silloin vielä vähemmän haluaa itse soittaa kenellekään -> kierre on valmis!

Tietenkään ei voi kaikkea syytä laittaa kavereiden piikkiin, jos ei itse soittele tai kutsu ketään minnekkään. Ne voi aatella, että olet kiireinen tai ettet edes halua lähteä mihinkään. Tai jos olet monta kertaa kieltäytynyt kutsusta, ne voi ajatella ettet sinä haluakaan olla niiden kanssa. Paras tapa, jos haluaa nähdä toiset jossain, on kun sanoo tarkan ajan ja paikan missä nähdään ja mitä tehdään. Jos vaan sanoo että vois nähdä joskus jossain, niin siitä ei sitten tule koskaan mitään.

Voisin vielä itsekin alkaa elää niin kuin "opetan"... ;D

Vierailija

Etpä ole ongelmasi kanssa yksin.
Itselläni on vain kihlattuni kavereita (kaikki ovat poikia) He ovat ihan jees tyyppiä, mutta välillä kyllä kaipasis omiakin ystäviä.
Onhan niitä tytttöpuolisia ystäviä ollut, mutta se jäi kun kouluni loppu ja muutin pois.

Ehdotan että soitelet joillekin vanhoille ystävillesi ja sovitte yhteisen ajan, tai sitten aloitat rohkeasti uuden harrastuksen ja löydät sieltä ystäviä?
ja voihan että työpaikaltakin löytyä.

Ei muuta kun silmät auki :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat