BERLIINI

Vierailija

kertokaapa hyviä shoppailupaikkoja berliinissä,huomenna oon lähössä tyttöporukalla, ruokapaikkoja saa kans suositella ja muitaki missä kannattais käyä(:

Kommentit (1)

Vierailija

Voi että miten kateellinen olen teille, Berliini on maailman ihanin mesta! :)

Ihan ens sanon et paikoista siirtymiseen kannattaa käyttää metroja, älyttömän helppo ja suhteessa halpa tapa matkustaa, myydään yksittäislippuina, päivälippuina, viikkolippuina jne. Sillä lipulla saa käyttää siis kaikkia julkisia, metrot, bussit, raitiovaunut. Viikon lippu AB alueelle on muistaakseni 27 euroa, joten ei paha hinta.

Zoologischer Gartenilla on tosi paljon vaatekauppoja ja kenkäkauppoja, sekä merkki että halvempia. Juurikin siinä keisari Vilhelmin muistokirkon ympäristössä on tosi paljon ihania kauppoja. Siihen pääsee metrolinjoilla U2, S5, S7/S75 ja S3. U9 ei oo pitkä kävelymatka :) Siinä ympärillä on myös ravintoloita et pääsee sapuskalle välillä. Sit tietysti KaDeWe eli Kaufhaus des Westens kannattaa tsekata, valtava paikka. KaDeWe on aika lähellä Zoologischer Gartenia, eli voi käppäillä siitä tai sit U1 U2 U3 metrolinjoilla mist sit tuleekin.

Rockhenkisemmälle (tai miksei muillekkin) suosittelisin ehdottomasti ruokahetkeä White Trash nimisessä paikassa. Yks upeimmista paikoista missä oon ollu syömässä ja ruoka ihan taivaallista ja tunnelma aiva mahtava. White Trashin lähin metropysäkki on siis Rosa-Luxemburg-Platz, pääsee U2. Nimestään huolimatta baarimainen Kaffee Burger (sijaitsee ihan White Trashin vieressä) on kans ihanan hämyisä mesta, viimeks siellä oli ainakin Ofrin-niminen yhtye soittamassa, mahtavimpia hetkiä ikinä.

Potsdamer Platz ja sen kauppakeskus on kanssa hyvä mesta vaatekaupoille. Potsdamer Platz on metropysäkin nimi ja siihen pääsee S1, U2 ja S2/S25 linjoilla. Siel on myös Sony Center ihan sen kauppakeskuksen (jonka nimeä en kuollakseni muista, löydätte kuitenkin varmasti!) vieressä joka kannattaa käydä tsekkaamassa!

Alexander Platz on seuraava mesta jossa on KÄYTÄVÄ! :D Oikeen Berliinin keskus. Paljon kauppoja ja klubeja/baareja (mm. Weekend). Pysäkin nimi Alexander Platz, ja pääsee linjoilla U2, U8, S5, S7/S75 ja S3. Alexander Platzilla on myös kuuluisa TV-torni eli Fernsehturm, sen näkee varmasti ;D On muuten Euroopan neljänneksi korkein rakennus. Ja yks huomautus on PAKKO; Alexander Platzin metroasemalta saa maailman jumalaisimman nuudeliboksin, joka muuten maksaa 3e. Siis se on ihan taivaallisen hyvää ja varmasti tulee täyteen! :D

Kulttuurillisista syistä mun on mainittava muutama henkeäsalpaavan vaikuttava paikka (tai sit olen itse vaan hyvin outo), mut Brandenburg Tor (sijaitsee Unter den Lindenin eli Berliinin pääkadun loppupäässä) ja Holokaustin muistomerkki eli nää 2711 kivipaasia on nähtävä jokaisen Berliinissä vierailevan. Ne sijaitsee tosi lähellä toisiaan. Ja jos historia muuten yhtään kiinnostaa niin Sachsenhausenin työleiri on äärimmäisen vaikuttava paikka vierailla, S1 pääsee ja pysäkki on Oranienburg. Tohon pitää vaan muistaa ostaa yksittäinen lippu C-alueelle, ellei sellaista ABC-korttia ole.

Upeita paikkoja/rakennuksia on myös Berliner Dom -kirkko eli Berliinin tuomiokirkko, todella vaikuttava kirkko. Lisäks Valtiopäivätalo eli Reichtagsgebäude kannattaa kurkata, jossei sisälle jaksa jonottaa niin ainakin ulkopuolelta. Myös tää uus rakennus jossa Saksan hallitus nykyään vaikuttaa, on tosi kaunis rakennus, ja vielä 1000 kertaa kauniimmalla paikalla Spree-joen varrella, valtiotalon vieressä.

Mitäs vielä.. Ei tähän hätään tuu muuta mieleen, nämä on ehkä ne mitkä on muhun jättäny syvimmän vaikutuksen ja missä ite viihtyny joka kerta Berliinissä vierailles. Mielettömän hyvää reissua teille, ette kuule ois voinu parempaa matkakohdetta valita! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat