vauvakuume!!!

Vierailija

onpa tässä jo reilusti yli vuoden ollut vauvakuumetta, eikä tunnu lähtevän pois ;)

varsinkin nyt viime joulusta lähtien on ollut hyvin vahva tunne saada poikaystävän kanssa lapsia, ja nähdä millainen isä hän olis :) pystyn niin kuvittelemaan hänet isänä, vaikken ole häntä ikinä oikeastaan pienten lasten kanssa nähnyt.

mitä mieltä te neidit olette, pitäisikö kertoa poikaystävälle tuntemuksistani, vai "säästää" hänet näin vakavalta puheelta, sillä en oikein tiedä onko hän vielä siinä vaiheessa...

olemme seurustelleet nyt neljä vuotta ja täytän piakkoin 23 vuotta, hän viisi vuotta vanhempi.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

oot sairas. 23 vuotiaana ei kannata hankkia lapsia suosittelen säästämään poikkistas sekä itseäs ja syntymätöntä lastasi.. älä hanki lasta jonkun vauvakuumeen takia.

Vierailija

tuohan on juuri hyvä ikä hankkiakin lapsia! ei muuta kuin ehdottamaan miehelles, saattaahan olla että hänellä on samanlaiset ajatukset. ei voi tietää kun ette ole puhuneet asiasta :)

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Mitenkään ei oo sairasta hankkia tuossa iässä lapsia, tiedän paljon nuorempiakin vanhempia ja hyvin ovat pärjänneet :)

Eli totta kai kannattaa kertoa poikaystävälles asiasta. Mutta, ennen kuin lapsia alkaa oikeasti hankkimaan, niin aina pitää miettiä onko valmis kantamaan vastuuta toisesta ihmisestä 18 vuotta. Varsinkin elämänsä alussa lapset ovat todella riippuvaisia vanhemmistaan.

Eli vaikka vauvakuume onkin kova, niin kannattaa miettiä ihan järjelläkin onko oikeasti valmis. Sehän kuitenkin vaatii joskus paljon elämänmuutoksiakin.

Vierailija

vai sairas olen jos haluan lapsia... hmmm, eiköhän se ole suht normaali asia nuorelle naiselle!

kyllä tekisi niin mieli asiasta mainitakin, mutten haluaisi olla liian hyökkäävä. poikaystäväni on senverran vanhoillinen että luulen hänen haluavan ensin kihlojen kautta naimisiin, omakotitalo, farmari ja koira :D

ei vaan, naimisiin varmaankin haluaisi enne perheenperustamista. itselleni sopisi oikein kivasti saada ensin se muksu tai pari :D muuten tulee kiire! :D

Vierailija

Ei toi sairasta ole. Tietty kannattaa miettiä et haluuko tosiaan lapsia noin nuorena, kyllä niitä ehtii muutamankin vuoden päästä tehdä. Poikaystäväsi kyllä on jo ihan hyvässä iässä lapsia hankkimaan. Mikset vain kysy asiasta suoraan poikaystävältäsi, että mitä hän on ajatellut aiheesta? Eihän asiaa tarvitse esittää mitenkään painostavasti, ihan huumorilla/kevyesti voit heittää ton kysymyksen ja saat sit suurinpiirtein tietää mitä mieltä hän olis.

Vierailija

Ei tuossa kyllä sulla ihan vähään aikaan kiire tule kun nainen voi lapsia saada vielä nelikymppisenä.
Kannattaa olla 100% varma siitä että haluaa lapsen nuorena ennen kun edes alkaa tosissaan harkitsemaan sellaisen hankkimista.
Itselläni on vauvakuume ollut jo 15-vuotiaasta saakka (olen nyt 20) ja kerran olen raskaanakin ollut mutta tein viisaan päätöksen ja keskeytin raskauden kun en todellakaan tässä elämän tilanteessa olisi lasta voinut kasvattaa.
Mieheni velikin vaimoineen vasta nyt suunnittelevat lasta kun ikää on 35 ja 36 vaikka kaikki on elämässä ollut mallillaan jo kauan.

Että älä turhaa hätiköi, aikaa kuitenkin on useampi vuosi, miehelläsikin.

Kannattaa kuitenkin miehellekkin asiasta sanoa ja suunnitella asiaa.

Vierailija

kannattaa toki miettiä että minkä ikäisenä niitä mukuloita pyöräyttää, kun on yli 30.v ja ensisynnyttäjä niin riskit kasvavat sitä myötä enenämmän mitä vanhemmapana tekee, en sano että pitäisi heti 20.v täytettyään muksua alkaa tekemään mutta ite ajattelisin että enne kuin on 30.v niin on jo ensimmäisen lapsen synnyttänyt.

Vierailija

Olen ihan samaa mieltä siitä, että ensimmäisen lapsen hankkimista ei kannata kovin paljon ylin 30-vuoden ikään jättää. Riskit raskaudessa kasvaa, samoin kuin todennäköisyys sille, että lapsi ei olekaan ehkä terve. Samoin myös on hyvinkin mahdollista, ettei niitä lapsia sitten enää saakkaan, varsinkin jos ikää on +35.

Musta sun kannattaa puhua asiasta varovasti sun poikaystävälle, koska vaikkette niitä lapsia heti hankkisikaan, niin poikaystäväsi saattaisi ehkä innostua kosimaan piankin, jos hän haluaa naimisiin ennen lapsia. On hyvinkin mahdollista, ettei poikaystäväsi ole edes ajatellut asiaa, eikä sitä, että haluaisit ehkä jo "edetä" teidän parisuhteessa :)

Vierailija

Mun mielestä te ootte just sopivassa iässä lasten hankkimiseen.. :) Ei sitä tosiaan ainakaan naisen kannata lykätä hirveen kauas. Ja mikäs sitten on vauvakuumetta parempi syy hankkia lapsi? Ei oo siihen oo mitään hyvää syytä, se et haluaa lapsen on tärkeintä. Minäkin oon potenut toisinaan vauvakuumetta. Mut me ootellaan et mieskin valmistuu, sit pidetään ne häät ja joskus sen jälkeen sitten.. :) Joskus miehelle tuli pieni paniikki mun vauvapuheista, mut nyt 5v jälkeen sekin on lämmennyt. Mut jos elämäntilanne antaa myöten, niin ei muuta kun häitä järjestämään ja lapsia tehtailemaan.. :D Itse oon sen verran romantikko, et haluun mennä naimisiin ennen lasten tekoa. Mut jos tässä raskaaksi vahingossa poksahdan, ollaan päätetty et lapsi tietenkin pidetään.

Vierailija

Niinh, ja mä oon täyttämässä 24v enkä mä olisi mielestäni enää kovin nuori äidiksi. Meidän suvussa lapsia on saatu 18-19 vuotiaana. Itse aattelin aloittaa 25- vuotiaana, mut voipi olla etten ehdi vielä sillon.. :P ehkä joskus 27v ja sit oonkin jo vanha.. :)

Vierailija

kiitos vastauksista! mukavaa että muutkin ovat samaa mieltä :)

täysin samoilla linjoilla mennään siis, mielestäni on parasta saada lapset suht nuorina, olen sen jo päättänytkin että ensimmäinen lapsi tulee ennenkuin olen 25! :D niin ja olen tämän kyllä maininnut joskus miehellenikin että haluan olla nuori äiti, joten eiköhän tuo kohta tajua sen itsekin :D

ollaan me senverran keskusteltu aiheesta että kuinka monta meille tulee, kuinka he kasvatetaan ja minkälaisia arvoja heille opetetaan. samoilla linjoilla mennään molemmat.

taloudellisestikin uskoisin että pärjäisimme, asuntommekin on suht tilava vaikka onkin kaksio. tunnen myös olevani valmis huolehtimaan pienestä ihmisestä.

Vierailija

Yllätyin jo ensimmäisen viestisi perusteella, ettekö ole lainkaan perheestä vielä neljässä vuodessa puhuneet. Viimeisin viesti selkeytti, sillä itse puhuimme parisuhteessa lapsista jo puolen vuoden seurustelun jälkeen. Lapsilla ei varsinaisesti ole kiire, sillä itse olen vasta 18. Monien muiden tapaan olen kuitenkin sitä mieltä, ettei ikuisuuksia kannata odottaa - riskien lisäksi hedelmättömyyden mahdollisuus kasvaa iän myötä.
Pahaa vauvakuumetta ja todellista vauvasuunnittelua voit kuulostella läheisiltä, joilla nuorta polvea on. Sekä kahdelle ystäväparilleni että veljelleni on tulossa kesän aikana vauva, joten saan rauhassa harjoitella lasten hoitoa ennen todellista koitosta.
Jutelkaa avoimesti teidän yhteisestä aikataulusta perheenlisäykselle ja onnea kun sopiva aika koittaa!

Vierailija

Oon ainaki sitä mieltä että kerro! me ollaan yritetty jo vuosi tehä lasta eikä ole näkyny.. minusta ainaki kannattaa tarttua hetkeen vielä kun voi :)

Vierailija

no nyt oli keskustelua vähän siihen suuntaan jo :D lehdessä oli tästä aikakoneen sanista joku haastattelu, ja sanoin että mun mielestä yli 30v. on liian vanha saamaan ensimmäistä muksua. samaa mieltä tuntui olevan ja sanoikin että sano vaan kun oot valmis niin aletaan tekeen :D mut samaan lauseeseen sanoi myös että voidaan kyllä harjotella ensin, kun se on niin kivaa.

eli, periaatteessa olisi vissiin suhteellisen valmis lapsenteko-hommiin, mutta ei ehkä ole vielä itse sisäistänyt sitä tarpeeksi hyvin. ehkä. en tiedä.

mutta mulle jäi ihan hyvä fiilis tästä, tosin aion tarkentaa vielä kun tää kysy myös millon mun mielestä olis hyvä ikä sitten saada lapsia, niin en kehdannu sanoo että ens kesänlopulla ois hyvä alottaa :D

niin ja kovasti tsemppiä Berdeeh_:lle!!! :) toivotaan että kohta alkaa itsestään ilmottelemaan pikkuinen :)

Vierailija

niin ja kovasti tsemppiä Berdeeh_:lle!!! :) toivotaan että kohta alkaa itsestään ilmottelemaan pikkuinen :)
[/quote]

hienosti vetää nää merkinnät hymiöiks :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat