Ujolle miehelle nainen

Vierailija

Elikkä kuten otsikossa lukee, miten voisi ujohko mieshenkilö löytää itselleen naisseuraa? Opiskelijabileitä ja baareja on koitettu käydä läpi, mutta omat lähestymistaitoni (en ole oikein mikään naistennaurattaja-tyyppi) ovat varsin kankeat, ja naiset harvemmin mitään aloitteita tekevät (taikka ne menevät minulta tyystin ohi).

Kommentit (15)

Vierailija

juttuhan on niin, että baarista ja muista bileistä pokaaminen on muutenkin niin tuuripeliä ja yleensä melko turhauttavaa, ellei sitten pelkkää yhden illan panoa kaipaa. Sopiva määrä alkoholia tietenkin auttaa rentoutumaan ja availemaan sanaista arkkuasi, liika on kuitenkin liikaa...ehkä kannattaa asennoitua niin, että mitäs helvettiä mä tässä häviän jos menen juttelemaan jollekkin randomille misulle. sitäpaitsi moni nainen käy varmasti kuumana ujompiin tapauksiin, vaihtelua varmasti ylimielisille kusipää-naistennaurattajille.
ja katsekontaktin hakeminen on tietty tärkeetä ennen ku menee ketään pokailee, se kertoo paljon onko sulla mitään mahdollisuuksia kyseiseen tyttöön... auttoko yhtään? :)

Vierailija

Lainaus:

juttuhan on niin, että baarista ja muista bileistä pokaaminen on muutenkin niin tuuripeliä ja yleensä melko turhauttavaa, ellei sitten pelkkää yhden illan panoa kaipaa. Sopiva määrä alkoholia tietenkin auttaa rentoutumaan ja availemaan sanaista arkkuasi, liika on kuitenkin liikaa...ehkä kannattaa asennoitua niin, että mitäs helvettiä mä tässä häviän jos menen juttelemaan jollekkin randomille misulle. sitäpaitsi moni nainen käy varmasti kuumana ujompiin tapauksiin, vaihtelua varmasti ylimielisille kusipää-naistennaurattajille.
ja katsekontaktin hakeminen on tietty tärkeetä ennen ku menee ketään pokailee, se kertoo paljon onko sulla mitään mahdollisuuksia kyseiseen tyttöön... auttoko yhtään? :)

No, vähän tuolla mentaliteetillä sitä on yrittänytkin, ja pientä silmäpeliäkin on yritetty pitää. Ikävä kyllä siihen rohkaistumiseen menee aina jonkin aikaa, jolloin nopeammat ovat kerenneet jo ensin.
Lisäksi aloitukseni ovat aina olleet varsin kömpelöitä, kuten :"Moi, onko hyvä meininki/ Käytsä usein täällä?"
"On/Silloin tällöin"
"Aha" pitkä hiljaisuus "Joo, käynpä tässä hakemassa lisää juotavaa"

Vierailija

Tällein naisnäkökulmasta sanoisin, että avausrepliikki "käytkö usein täällä" ei kyllä herätä kenenkään mielenkiintoa, se on niin kulunut. Mieluummin jätä kaikki tuollaiset avausreplat pois ja ala suoraan juttelemaan jostain asiasta, josta voisi saada hyvän keskustelun aikaiseksi. Miellään pidä paria jutunaihetta takataskussa valmiina, jos jostain aiheesta ei tyttö ota kiinni niin voit sitten kätevästi kokeilla lennossa jotain toista puheenaihetta. En nyt yhtään tiedä, että mistä sitä lähtis juttelemaan, mutta jotain voisi olla musiikki, jota dj soittaa (onko se hyvää vai huonoa, onko soitettu joku tosi kulunut biisi tms).

Mun on sitä oikeastaan aika vaikea sanoa, sillä olen itse ujo, joten mullakin katoaa kaikki sanat heti, kun pitäisi alkaa juttelemaan jonkun kanssa. Eli ymmärrän täysin tilanteen jossa olet, sillä elän sitä myös itse ja kärsin jälkikäteen kun en hyvännäköisen pojan edessä saa sanaa suustani.

Vierailija
Diara

Tällein naisnäkökulmasta sanoisin, että avausrepliikki "käytkö usein täällä" ei kyllä herätä kenenkään mielenkiintoa, se on niin kulunut. Mieluummin jätä kaikki tuollaiset avausreplat pois ja ala suoraan juttelemaan jostain asiasta, josta voisi saada hyvän keskustelun aikaiseksi. Miellään pidä paria jutunaihetta takataskussa valmiina, jos jostain aiheesta ei tyttö ota kiinni niin voit sitten kätevästi kokeilla lennossa jotain toista puheenaihetta. En nyt yhtään tiedä, että mistä sitä lähtis juttelemaan, mutta jotain voisi olla musiikki, jota dj soittaa (onko se hyvää vai huonoa, onko soitettu joku tosi kulunut biisi tms).

Mun on sitä oikeastaan aika vaikea sanoa, sillä olen itse ujo, joten mullakin katoaa kaikki sanat heti, kun pitäisi alkaa juttelemaan jonkun kanssa. Eli ymmärrän täysin tilanteen jossa olet, sillä elän sitä myös itse ja kärsin jälkikäteen kun en hyvännäköisen pojan edessä saa sanaa suustani.

No, tuo aloitusrepla oli oikeastaan esimerkkinä tästä minun kömpelyyksistäni aloittaa keskustelu.
Mutta eipä minua tytössäkään ujous haittaa, oikeastaan ehkä päinvastoin. Mutta kun on kaksi samanlaista, niin tietäähän sen että hankalaahan ensinnäkin on kahden tälläisen kohdata ja jutella vielä sillätavoin, että kumpikin tajuaisi että toinen olisi tässä kiinnostunut.
Mutta tuo katsekontaktin hakeminen oli kyllä ihan hyvä vinkki, pitää vain varoa, ettei se mene tuollaisen pelottavan mulkoilun puolelle. Onhan sitä joskus tiirailtukin toisen kanssa pitkänaikaa, lähinnä on tullut katsottua että onpa tuolla toisella nätti hymy :). Mitäs se tänne katsoo? VIlkaisu oikealle ja vasemmalle. Ei jumalauta, sehän tiirailee minua, jotain pitäisi tehdä, mutta mitä!?

Ja kyllä, se jutunaiheen keksiminen on ihmeen työlästä.
T.Aloittaja

Vierailija

Itse naisena ainakin oon sitä mieltä, että ujot miehet ovat söpöjä, tietysti on siinäkin joku raja, pitää uskaltaa kuitenkin avata suu.
Oon samaa mieltä kun joku aikaisemmista vastaajista, keksit pari aihetta josta voisitte saada pitempääkin keskustelua. Mitkään "käyt sä usein täällä" ei kyllä toimi.
Joku kohteliaisuuskin voisi olla hyvä aloitus, jos joku tulis mulle sanomaan että onpas sulla ihanat silmät/hymy/tai jotain ni oisin heti tosi kiinostunu, mutta naisiakin on erilaisia, toiset ei tykkää ja toiset tykkää...

Vierailija

No siis, sähän olet tässä jo voiton puolella jos kerran et eti vaan sitä yhen illan seuraa. Ite huomasin, että tuo "mitä väliä" -fiilis on joskus tosi vapauttava ja käytännöllinen. Itse oon sitä mieltä, että jätkien kuuluis tehdä aloite (varmaan lukeudun siis myös niiden ujojen seuraan tai sitten oon vaan nössö). Näinpäs tässä jokin aika sitten hyvännäköisen järjestyksen valvojan ja ajattelin, että kysyn herraa kahville. No mun mielettömän avausreplan "Moi, juotko sä kahvia?" pohjalta sain myöhemmin kysyttyä, että lähtiskö herra sitten kahville joskus mun kanssa. Kauniisti kieltäytyi, mutta sen jälkeen on hymy ollut muutaman sentin leveämpi ja oon saanu aina ekana takin narikkaan. Se on aina kohteliaisuus jos joku osoittaa kiinnostusta. Siitä tulee hyvä ja positiivinen olo, kunhan sitä ei ota liian elämä/kuolema -fiiliksellä. JA jos se ulos kysytty tyttö on vähääkään kysymisen arvoinen niin se osaa oikeasti harkita ja vastaa fiksusti. Jos ei, niin oo onnellinen, että se kieltäytyi. Eli siis: asennetta mukaan ja kysyt vaan, mutta älä kysy sitä numeroa ensin ku siinä tulee vaikutus, että muuta et haluakkaan. Anna naiselle ensin syy antaa sulle se numero. Oot varmasti mukava ja hauska tyyppi, keksithän sä tämänkin sivuston.. Ovela! Tsemppiä!

Vierailija

Lainaus:

No siis, sähän olet tässä jo voiton puolella jos kerran et eti vaan sitä yhen illan seuraa. Ite huomasin, että tuo "mitä väliä" -fiilis on joskus tosi vapauttava ja käytännöllinen. Itse oon sitä mieltä, että jätkien kuuluis tehdä aloite (varmaan lukeudun siis myös niiden ujojen seuraan tai sitten oon vaan nössö). Näinpäs tässä jokin aika sitten hyvännäköisen järjestyksen valvojan ja ajattelin, että kysyn herraa kahville. No mun mielettömän avausreplan "Moi, juotko sä kahvia?" pohjalta sain myöhemmin kysyttyä, että lähtiskö herra sitten kahville joskus mun kanssa. Kauniisti kieltäytyi, mutta sen jälkeen on hymy ollut muutaman sentin leveämpi ja oon saanu aina ekana takin narikkaan. Se on aina kohteliaisuus jos joku osoittaa kiinnostusta. Siitä tulee hyvä ja positiivinen olo, kunhan sitä ei ota liian elämä/kuolema -fiiliksellä. JA jos se ulos kysytty tyttö on vähääkään kysymisen arvoinen niin se osaa oikeasti harkita ja vastaa fiksusti. Jos ei, niin oo onnellinen, että se kieltäytyi. Eli siis: asennetta mukaan ja kysyt vaan, mutta älä kysy sitä numeroa ensin ku siinä tulee vaikutus, että muuta et haluakkaan. Anna naiselle ensin syy antaa sulle se numero. Oot varmasti mukava ja hauska tyyppi, keksithän sä tämänkin sivuston.. Ovela! Tsemppiä!

No eipä tässä mistään oveluudesta ollut kysymys: Iltalehden ja Suomi24 sivut ovat sellainen rölli-metsä, että niiden neuvojen jälkeen olisin varmaan vannonut munkkilupauksen. Ja tiesin että tältä sivulta löytyisi varmasti asiallisia vastauksia nuorilta naisilta.
Enpä toisaalta ole ajatellutkaan, että ulos kysymistä voisi pitää kohteliaisuutena, vaikka myönnän että olisin itsekin imarreltu jos joku minua ulos pyytäisi. Ja toisaalta näin vastapuolen näkökulmasta suora, mutta kohtelias kieltäytyminenkin on ihan ok (ihan näin vinkkinä). Tai ainakin parempi kuin epämääräinen lupailu. Ehkäpä tältä pohjalta uskaltaisi pyytää naista ulos jopa arkenakin ihan ilman kuningas alkoholin avustusta.
Entä miten on tuon fyysisen kosketuksen laita, milloin siinä pitäisi tehdä aloite? Enkä tarkoita mitään lääppimistä, vaan ihan sellaista normi kontaktia. Lähinnä tämä tuli mieleen niistä kerroista, jolloin nainen on ollut aloitteellisempi ja juttuakin on muutaman tunnin ajan riittänyt, mutta jotenkin tuntuu että nainen olisi jotenkin pettynyt siihen, ettei "seuraavaa askelta" otettukaan, taikka joku minua nopsempi on kerennyt väliin. Kunnioitan nimittäin ehkä liikaa toisen fyysista tilaa, ja kysyn suutelemiseenkin lupaa.

Vierailija

Hahah! Aijaa, en oo ees kattonu niitten sivujen keskusteluja, ja sun sanojen perusteella en edes mee kurkkimaan..
Kuningasalkoholi..... niin no en tiiä miten muut, mutta itse ainakin helpommin suostun kahvipyyntöön, jos kysyjä näyttää siltä että se seuraavana aamuna muistaa jopa mun nimen.
Niin no koskettaa ny voi monella tapaa, sillon ku ojennat juotavaa toiselle / autat takin tytölle / avaat oven naiselle / ym. mut kiinnostusta herättää ainakin mulla jos esimerkiks en saa sitä suukkoa narikassa tai saan poskisuudelman. Mutta toisaalta, suukot on yleensä kivoja ja niistä tulee fiilis että toinenkin haluaa enemmän. Fiiliksen mukaan! Eipä sitä osaa oikeen muuten neuvoa..

Vierailija

Lainaus:

Kuningasalkoholi..... niin no en tiiä miten muut, mutta itse ainakin helpommin suostun kahvipyyntöön, jos kysyjä näyttää siltä että se seuraavana aamuna muistaa jopa mun nimen.
Niin no koskettaa ny voi monella tapaa, sillon ku ojennat juotavaa toiselle / autat takin tytölle / avaat oven naiselle / ym. mut kiinnostusta herättää ainakin mulla jos esimerkiks en saa sitä suukkoa narikassa tai saan poskisuudelman. Mutta toisaalta, suukot on yleensä kivoja ja niistä tulee fiilis että toinenkin haluaa enemmän. Fiiliksen mukaan! Eipä sitä osaa oikeen muuten neuvoa..

Juurikin näin! Poskisuudelma - ei sellainen nopea töksäytys, jonka antaisit mummolle, vaan hidas ja hellä - on todellakin hyvä tapa osoittaa, ettet ole vain kiinnostunut yhden yön jutusta. Varsinkin, jos heti sen jälkeen katsot pitkään silmiin, hymyilet ja sanot soittavasi, laittavasi viestiä tms. seuraavana päivänä, ettei tyttö luule ettet ole kiinnostunut ollenkaan, niin aivan bueno! Itelle ainakin toimis :)

Vierailija

Hm, tuo poskisuudelma saattaisi luonnistua. Se nimittäin ei olisi niin hyökkäävä kuin normaali suudelma.
Mutta tässä on ilmeisesti keskitytty vain baari-seuraan, mutta entäpä miten/missä tilanteessa voisi pyytää vaikka opiskelutoveriaan kahville/leffaan/kävelylle/taidenäyttelyyn? Harvoin nimittäin tulee tilannetta, että naispuoleiset henkilöt liikkuisivat yksinään ilman kaverijengiään, ja mielelläni hoitaisin tämän ikäänkuin kahden kesken.
Ennen pidin tälläistä toimintaa häiriköintinä, mutta Anonyymin (27.03.2011 00:50) kommentti pisti ajattelemaan, etteihän tästä voi puhua edes samassa lauseessa perseenkourimisen ja tissien tuijottelun kanssa.
T:Aloittaja

Vierailija

Jep, ollaanhan me tytöt melkoisia laumaeläimiä.. Mutta nyt sitte kerrataan tilanne ennen ku annan vääriä vinkkejä. Eli sulla on joku tyttö jonka haluaisit pyytää kahville? Onko se osoittanu mitään kiinnostusta? no jos molempiin oli vastaus joo (tai edes varma ehkä) niin ei muuta kuin kysyt. Saat lainata mun "kahvi-repliikkiä", mikäli tilanne on sille otollinen.. Kampuksella vastaan tullessa, ruokalassa, ym. tai...eniten asennetta osoittaa se et jos sä "huikkaat" sille rennosti et tuukko vähä käymään täällä sillon ku se on kavereiden kanssa ja kysyt. Mut jotta vältytään sitte siltä et näistä neuvoista huolimatta saat kieltävän vastauksen niin ota vähän selvää siitä tytöstä. Ei mitää stalkkeri-juttuja, mut tarkista ainakin et onko sillä jo jätkä. Ja sitte pidät ne puulusikat ja juustohöylät kaukana ranteistas jos ei tuu toivottua lopputulosta. Last man standing -tekniikalla pidät lipun korkealla vaikka tanko oiskin lyhyt ja sanot mahdolliseen kieltävään vastaukseen kauniin kiitoksen ja vaikka "harmi, oisit ollu varmasti hyvää kahviseuraa" -tyylisen kohteliaisuuden.

P.S. valitkaa leffa huolella: Romanttinen komedia - 99% varmuudella suukkoja ja seuraavat treffit. Kauhu - varmasti sun kainalolle tulee tarvetta, mut kenenkään ei tee mieli sulkea silmiä (edes suukon ajaksi) sen aikana tai jälkeen ku on kuullu 2 tuntia "diiidiididduududduu" -pelottavaa musiikkia. Toiminta - adrenaliinia lisää ja veri kiertää.. (mutta VAIN jos tyttö haluaa, ja hyvä leffa myös tyttöjen silmille on Robin Hood. riittää silmänruokaa tai sit vaan kommentoitavaa, toiset tykkää toiset ei)

Tsemit toivottaa Heini (aikaisemmin mainittu anonyymi)

Vierailija

Lainaus:

Mutta tässä on ilmeisesti keskitytty vain baari-seuraan, mutta entäpä miten/missä tilanteessa voisi pyytää vaikka opiskelutoveriaan kahville/leffaan/kävelylle/taidenäyttelyyn? Harvoin nimittäin tulee tilannetta, että naispuoleiset henkilöt liikkuisivat yksinään ilman kaverijengiään, ja mielelläni hoitaisin tämän ikäänkuin kahden kesken.
Ennen pidin tälläistä toimintaa häiriköintinä, mutta Anonyymin (27.03.2011 00:50) kommentti pisti ajattelemaan, etteihän tästä voi puhua edes samassa lauseessa perseenkourimisen ja tissien tuijottelun kanssa.

Toi on kyllä kinkkinen homma, että miten erottaa nainen laumastaan. :D Itse kokisin sen kyllä ehkä hiukan tilannetta korostavana, jos minut erikseen vedettäisiin kaveriporukastani sivuun ja pyydettäisiin treffeille. Tosin olen muutenkin enemmän sitä naistyyppiä, joka tykkää enemmän tulla kutsutuksi mukaan leffaan, kaljalle tai luennon jälkeen samaan suuntaan olevan kotimatkan päätteeksi kahville tyyliin "hei oisitko halunnu tulla vielä kahville tohon mun kämpille vai onko sulla kiireinen ilta?"

Tämä on sitten vain oma näkemykseni aiheeseen, mutta kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, millaisissa tilanteissa tai mistä aiheista aloittaa keskustelun. Siinä saattaa vahingossa antaa itsestään sellaisen oudon tai vähän erikoisen tyypin kuvan, kun alkaa jutella yhtäkkiä jostain random-aiheesta keskellä yliopiston kampusta tai kirjastoa ventovieraalle. Mieluummin avaa keskustelun jostain konkreettisesta ja/tai kumpaakin koskettavasti aiheesta, vaikka ne monesti kuulostavatkin vähän latteilta. ("täällä on kyllä aina ihan hirvittävät jonot", "hei, en ollut viime luennolla, osaatko sanoa, mitä siellä käsiteltiin", "anteeksi pieni tuijotus, mutta vaikuttaapa mielenkiintoiselta kirjalta tuo, jota olet lainaamassa. Mitä pitäisi opiskella joutuakseen lukemaan moisia?") Oleellista minun mielestäni siis on, että keskustelunavaus sopii tilanteeseen luontevasti, eikä siitä tule tytölle ahdistavaa (tai ahdistelevaa) tunnetta.

Väittäisin, että jos tyttö kiinnostuu olemuksestasi, hän yrittää kyllä itsekin ylläpitää keskustelua sen jälkeen, kun olet vähän tasoittanut tietä. Ujous tietenkin voi estää tyttöä huomaamasta luonnettasi kunnolla, joten pohjustus voi vaatia vähän enemmän työtä (pidempää keskustelun herättyelyä ja kyselyä).

Sitten kun saa keskustelun vauhtiin, niin onkin teiden erotessa luontevaa pyytää toista kahville joskus myöhempänä ajankohtana.

Toinen vaihtoehtoinen tapa päästä naisen kanssa juttuetäisyydelle, on aloittaa keskustelu jonkun yliopiston ruokalassa samassa pöydässä istuvan yksinään syövän tytön kanssa.

Jos jostain kurssikaveristasi tms. olet kiinnostunut, niin kysy luennon jälkeen, onko hän suuntaamassa minne luennolta, että olisiko teillä kotimatka samaan suuntaan. Kotimatkat ovat mielestäni hyviä tilanteita päästä juttusille vähän tuntemattomampien ihmisten kanssa (puolitutut jne).

Vierailija

Kiitoksia jälleen kerran vastauksista. Ainakin pituudesta päätellen niihin oli käytetty myös varsin paljon aikaa ja vaivaakin.
Mutta pitää jälleen kerran udella hieman lisää. Mistä tietää, milloin nainen on vain sellainen "perus-ystävällinen/ kohtelias", ja milloin hän mahdollisesti olisi kiinnostunutkin. Tai ainakin tarpeeksi utelias tutustumaan hiukan lähemmin, eli lähtemään pojan ehdotuksesta sinne kahville?
Mitä taas tuli Heinin vastaukseen niin: joo & ehkä. Ongelmana on vain juurikin nyt kysymäni asia, ja lisäksi hänen kaveripiirinsä, jotka varsin tehokkaasti dominoivat mahdollisia keskusteluja (ihan kuitenkin positiivisessa mielessä, eli eivät mitenkään pahantahtoisesti). Välistä tämä tyttö sitten pistää jotakin omaa kommenttia väliin, mutten oikein osaa sanoa onko hänkin vain hiukan ujo.

Sekin pitää tähän väliin sanoa, että baarit/yökerhot taitavat olla mahdollisena tutustumispaikkana poissuljetut. Liian kova meteli keskusteluun, ja otappa siellä selvää sitten millainen toinen on luonteeltaan. Toki olen niissäkin useamman vuoden aikana käynyt, mutta kaippa se pitää todeta, etteivät ne ole minun "metsästysaluettani". Pubien/oluthuoneiden/irkkukapakoiden tapaiset paikat ovat enemmän minun mieleeni, mutta niissä taasen viihtyvät lähinnä vain miehet (minkä ei pitäisi näin tarkkaan ajatellen yllättää, sillä olenhan itsekin mies).

Vierailija

No niin. Nyt tuli hiukan rohkaistuttua pari kertaa, mutta vieläkin jäi jotakin mielen päälle näistä naisten aivoituksista. Elikkä:

Ensimmäisessä tapauksessa nainen (kutsukaamme vaikka neiti A:ksi) tuntui olevan kovin innoissaan treffikutsusta (toivottavasti hän käsitti sen tälläiseksi), ja sanoi suoraan että tämä kuulostaa mukavalta. Tästähän innostuneena ehdotinkin että aika&paikka tämä, sopisiko tälläinen suunnitelma? Kyllä sopi. Kuitenkin pari päivää ennen tapaamista neiti A tekstarilla ilmoitti sairastuneensa. Eipä siinä mitään, tervehtymis-toivotukset lähetin, ja tapaaminen siirrettiin viikon päähän. Mutta viikon päästä sama juttu toistui. Tällöin ymmärsin yskän, tapaaminen ei kiinnosta. Mutta ihmetyttää miksei voinut alunperin jo ilmaista että tapaaminen ei kiinnosta/ellei suoraan, niin ilmaista ainakin, ettei aikataulu anna myöten?

Toisessa tapauksessa (neiti B) tapaus onneksi eteni jo tapaamisasteelle, ja omasta mielestä tapaaminen meni hyvin. Jutustelua piisasi, ja vaikka pari hiljaista hetkeä tulikin, ne eivät kestäneet pitkään ja jotenkin sopivat tilanteeseen. Suurta hilpeyttä heräti se, että näiden jälkeen me molemmata aloitimme keskustelun samaan aikaan. Tapaamisen jälkeen kerroinkin että mukavaa oli, ja olisi mukavaa nähdä uudelleen. Ja nyt kysymys tästä:
Pitäisikö minun vai neiti B:n ottaa yhteyttä, lähinnä haluaisin antaa hänelle turvallisen ja kohteliaan perääntymistien ellei kiinnosta, eli että hän ottaisi yhteyttä seuraavan tapaamisen osalta?

Vierailija

Omasta mielestäni ottaisin sinuna yhteyttä tyttöön. Oletko ajatellut, että tämä neiti B saattaisi ajatella kanssasi samalla tavalla ''en ehkä ollutkaan niin kiva/mukava yms. eli en kehtaa pyytää tapaamista''

Ottaisin sinuna siis yhteyttä tyttöön ja sopisin uudestaan tapaamisen. Toisen tapaamisen jälkeen antaisin vähän tilaa ja odottaisin vasta sitten toisen osapuolen yhteydenottoa koska luulisi, että silloin jo alkaisi neiti B:llä kellot soida ja uskoisi hänen silloin jo silloin ymmärtävän sinun olevan hänestä ihan oikeasti kiinnostunut

Näin minä sen naisena ajattelisin jos olisin neiti B :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat