Häät

Vierailija

Menin mieheni kanssa vuosipäivänä kihloihin, tuntui kummastakin hyvältä idealta ja ei olla kaduttu. Asia meni niin, että mie sitten "kosin" ja sovittiin mieheni kanssa, että hän "yllättää" kun mennään naimisiin. Naimisiin menosta ollaan sovittu, että mennään maistraatissa (kumpaakaan ei kiinnosta isot häät ym). Onko kelläkään kokemusta maisraattihäistä? Onko se kaduttanut, ettei sittenkään järjestänyt "häitä"?
Tietysti jokainen tekee tavallaan, pohdin tässä vain :)

Kommentit (2)

Vierailija

Itse menin maistraatissa naimisiin ja täytyy sanoa, että ei kaduta etten järjestänyt isoja häitä. Jos haluat niin maistraatin vihkijän voi kutsua vaikkapa juhlatilaan, jossa järjestetään kahvitus sukulaisille yms. ketä nyt haluaakaan kutsua. Toki maistraatin ulkopuolella järjestettävä vihkiminen maksaa vähän, mutta sillä tavoin voi vaikuttaa siihen että itse vihkiminen ei ole niin lyhyt. Maistraatissa vihkiminen kestää ehkä n. 5 minuuttia ja sinne ei mahdu kovin montaa ihmistä katsomaan, kaksi todistajaahan on pakko olla paikalla. Ne voi valita, joko omia sukulaisia tai kavereita tai sitten maistraatti tarjoaa talonpuolesta todistajia, jos et halua ketään häihisi eli niin sanotut "salahäät" :)

Vierailija

en halua mitään isoja häitä ollenkaan, eikä mieheni. ollaan mietitty, kun joskus mennään, niin sitten maistraattiin. olen kyllä miettinyt "kunnon häitä", mutta mieheni säästää tällä hetkellä omaan asuntoon (omakotitalo, jonka ostamme jossain vaiheessa) joten maistraatti kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat