Miesnäkökulma: Suhteet & Seksi

Vierailija

Moro, minä olen mies! :)

Lyhyesti sanottuna, minä kirjoitan deittailusta, parisuhteesta, rakkaudesta, romantiikasta ja seksistä miesnäkökulmasta. Löysin tieni tänne, koska täältä tiedän saavani haluamaani palautetta naisnäkökulmasta. Haluaisin mieluusti kuulla myös kysymyksiänne, joihin vastaan joko täällä tai blogissani. Ehkä haluatte sparrata jonkin asian miehen kautta.

Viestini kirjoitushetkellä suosituimpia kirjoituksiani ovat olleet:

-"Mikä tekee naisesta seksikkään?",
-"Miten mies isketään?",
-"Miten pyydät naista treffeille?",
-"Miksi ihminen pettää?" ja
-"Nettideittailu on oikotie onneen".

Löydätte kirjoitukseni osoitteesta:

http://rakkaus.me/

Kirjoitusteni painopiste vaihtelee viikoittain, mutta pysyvä päämääräni on kirjoittaa siitä, mikä lukijoitani kiinnostaa. Auttakaa minua kertomalla mikä tämä kunakin hetkenä teille on.

Kiitos!

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Uusimman kirjoituksen aihe on Toimiiko kaukosuhde?

"Parisuhteen erottaa muista ihmissuhteista romanttinen läheisyys. Mutta minkälaista läheisyyttä on se, että parin osapuolet elävät pitkän matkan päässä toisistaan ja pitävät yhteyttä pitkälti teknologian avulla? Mihin romanttinen läheisyys sijoittuu tässä yhtälössä?"...

- http://rakkaus.me/2011/03/toimiiko-kaukosuhde/

Hauska sattuma sinänsä, että toinen tällä keskustelualueella tällä hetkellä aktiivinen keskustelu koskee juuri samaista asiaa.

Vierailija

Hei!

Katseeni kiinnittyi erityisesti tuohon "miten pyydät naista treffeille?" kirjoitukseesi, ja pakko nyt sanoa, että ei ehkä kannata treffiseuralaiselle mainita, että on menossa jonnekkin joka tapauksessa tuli tämä mukaan tai ei. Esim "Olen menossa ensi perjantaina teatteriin, tulisitko mukaan?" Ylianalysoijana ainakin minulle saattaisi tulla tunne, että olen joku oljenkorsi etkä tahdo mennä teatteriin yksiksesi. Mutta toimivalta ajatukselta voisi kuulostaa, noin vaikka mahdollisen torjunnan kohdatessa, ettei valitse treffipaikkaa vain naista miellyttääkseen vaan myös omaksi iloksi, josta voi myös nauttia yksin. Tällöin itse treffitkin voisivat tuntua luontevammilta, kun tuntee olonsa mukavaksi. Mutta tulee myös muistaa, että useimmat naiset pitävät erityiskohtelusta ja siitä, että jotain tehdään juuri heidän vuokseen.

Ja pakko mainita vielä.... Talvirenkaiden vaihto?

Mutta kysympäs vielä, miten miellyttää miestä, joka ei tykkää mistään oletetuista asioista? Kuten seksikkäiksi mielletyistä naisista, laittautuneesta naisesta tai ylipäätään huomiosta?

Vierailija
tohru

Hei!

Katseeni kiinnittyi erityisesti tuohon "miten pyydät naista treffeille?" kirjoitukseesi, ja pakko nyt sanoa, että ei ehkä kannata treffiseuralaiselle mainita, että on menossa jonnekkin joka tapauksessa tuli tämä mukaan tai ei. Esim "Olen menossa ensi perjantaina teatteriin, tulisitko mukaan?" Ylianalysoijana ainakin minulle saattaisi tulla tunne, että olen joku oljenkorsi etkä tahdo mennä teatteriin yksiksesi. Mutta toimivalta ajatukselta voisi kuulostaa, noin vaikka mahdollisen torjunnan kohdatessa, ettei valitse treffipaikkaa vain naista miellyttääkseen vaan myös omaksi iloksi, josta voi myös nauttia yksin. Tällöin itse treffitkin voisivat tuntua luontevammilta, kun tuntee olonsa mukavaksi. Mutta tulee myös muistaa, että useimmat naiset pitävät erityiskohtelusta ja siitä, että jotain tehdään juuri heidän vuokseen.

Moi, tohru!

Minun mielestäni toisen "kutsuminen" on erinomainen tapa päästä tutustumaan toisiinsa paremmin, ilman että aloitteen tekemisen kynnys nousee korkeaksi, tai että treffitilanne vaikuttaisi luonnottoman painostavalta. Tarkoitus ei tietenkään ole mässäillä asetelmalla, vaan saada toinen tuntemaan itsensä tervetulleeksi, ilman että miehellä on todellista epäonnistumisen riskiä. Raja on pitkälti siinä miten asian esittää.

Naiselle tulee tottakai tehdä mieliksi, mutta ei liikaa, eikä liian aikaisin. Täytyy muistaa että nyt on kyse treffeille pääsemisestä, ei lukkoon lyödystä parisuhteesta. En usko että yksikään nainen haluaa ovimattoa treffiseurakseen.

tohru

Mutta kysympäs vielä, miten miellyttää miestä, joka ei tykkää mistään oletetuista asioista? Kuten seksikkäiksi mielletyistä naisista, laittautuneesta naisesta tai ylipäätään huomiosta?

En usko että mainitsin kirjoituksessani paljoakaan miehen toiveista, vaan miten mies pääsee treffeille. Viittaatkohan toiseen kirjoitukseen?

Jos viittaat kirjoitukseen "Miten mies isketään?", olet oikeassa, se ei anna kovin kattavaa kuvaa sellaisten miesten miellyttämisestä, jotka eivät pidä mainitsemistasi oletetuista asioista.

Taitaa olla toisen kirjoituksen paikka. :)

tohru

Ja pakko mainita vielä.... Talvirenkaiden vaihto?

Kirjoituksen lopussa mainittu lista oli sarkastinen. Sen tarkoitus oli kuvata asetelmaa, jossa mies voi kutsua naisen periaatteessa mihin tahansa ja silti päästä nauttimaan ihastuttavasta seurasta.

Vierailija

Onko ikäero este rakkaudelle?

"Tunnet varmasti tarinoita arkielämästä, joissa pari on kohdannut ikäeron tuomat haasteet vaihtelevalla menestyksellä. Ihmisen ikään liittyy paljon oletuksia. Iästä tulisi olla mahdollista päätellä myös yksilön kyky rakastaa. Mitkä ikään liittyvät tekijät vaikuttavat romanttisen suhteen onnistumiseen, kun osapuolten ikäero on huomattava?"...

- http://rakkaus.me/2011/03/onko-ikaero-este-rakkaudelle/

Vierailija

Deittikutsun kirjoittaminen

"Deittikutsun ei tarvitse olla pitkä. Viestit kannattaa muutenkin pitää lyhyinä, koska pitkä viesti saattaa kyllästyttää lukijan, tai vähintäänkin tarjota liikaa informaatiota yhdeltä istumalta omaksuttavaksi. Kolme kappaletta riittää. Määrän sijaan panosta jäsenneltyyn, huolellisesti kirjoitettuun tekstiin."...

- http://rakkaus.me/2011/03/deittikutsun-kirjoittaminen/

Simppeli ja selkeä ohje täydellisen deittikutsun kirjoittamiseen. ;)

Vierailija

Vetovoiman lait: fyysinen vetovoima

"Fyysinen vetovoima on yksi neljästä vetovoiman laadusta. Kolme muuta ovat tunteellinen, älyllinen ja sosiaalinen. Nyt huomiomme kiinnittyy henkilön valokuvasta aistittaviin piirteisiin. Fyysisellä vetovoimalla on suora yhteys seksuaalisten halujen herättämiseen."...

- http://rakkaus.me/2011/04/vetovoiman-lait-fyysinen-vetovoima/

Aloitin neliosaisen sarjan vetovoiman laeista. Kertokaa ihmeessä teidän kokemuksianne fyysisestä vetovoimasta.

Vierailija

Houkutteleva profiilikuva

"Kuten kirjoituksessa “Houkuttelevan deittiprofiilin luominen” todettiin, profiilikuva on merkittävä osa toisten deittailijoiden mielenkiinnon herättämistä. Toinen puolisko muodostuu kirjoituksistasi deittiprofiilissasi ja muille deittailijoille lähettämissäsi viesteissä. Seuraavaksi neljä vinkkiä kaikkien aikojen parhaan profiilikuvan ottamiseksi."...

- http://rakkaus.me/2011/04/houkutteleva-profiilikuva/

Jälleen nettideittailun merkeissä. :)

Vierailija

Luin kirjoituksesi "Mikä tekee naisesta seksikkään?".

Olin innoissani aloittaessani lukemaan tekstiä, kerrankin saa kuulla miesnäkökulmasta millainen nainen on seksikäs. Loppujenlopuksi koin kuitenkin saaneeni vain perus "tärkeintä on kokonaisuus" vastauksen. Olisin ehkä kaivannut useamman miehen näkökulmaa (en itse kirjoita blogia, mutta olen käsittänyt että blogaajat pohtivat joskus asioita monestakin näkökulmasta?).

"Pureutumatta liian syvälle popkulttuuriin, evoluution tai havaintopsykologiaan, omat kolme kiintopistettäni ovat rinnat, takamus ja keskivartalo. Seksuaalisesti puoleensavetäviä rintoja ja takamuksia on monenlaisia: tärkeintä ei ole koko vaan miten niitä kantaa. Olkoon vaikka eriparia, pidä ne kiinteinä ja pukeudu naisellisesti. Kiinteänä on pidettävä myös keskivartalo."

Tietenkin rinnat ja takamus ovat tärkeä osa seksikkyyttä miesten näkökulmasta. Eniten kiinnitin huomiota viimeiseen lauseeseen, että kiinteänä on pidettävä myös keskivartalo. Eli ne naiset, joille rasva sattuu kertymään vatsan alueelle ennemmin kuin reisiin, eivät ole seksikkäitä? Ihanan masentavaa...

Sen sijaan fyysistä vetovoimaa käsittelevä kirjoitus oli mielestäni hyvä, tosin tästäkin tekstistä sain mielestäni sellaisen vastauksen minkä kuka tahansa voisi antaa: jokaisella on oma makunsa ja kaikille löytyy joku.

Vierailija

Miksi kauneusleikkaukseen?

"Saisiko olla Botoxia, kasvojenkohotus tai kenties rintaimplantit? Kauneusleikkaukset puhuttelevat kansan syviä rivejä niin missikisoissa kuin arjessakin. Sensaatiolehdet etsivät herkeämättä seuraavaa epäonnistunutta toimenpidettä kaikkien ihmeteltäväksi. Myös menestystarinoita riittää. Seuraavaksi esittelen kolme erinomaista syytä asettua veitsen alle."...

- http://rakkaus.me/2011/04/miksi-kauneusleikkaukseen/

Vierailija

Kiitos palautteesta, fibula! Kirjaan aina kaikki palautteet ylös, että osaan kehittää kirjoittamistani oikeaan suuntaan. :)

Olit tyytymätön kahteen kirjoitukseen. Ensimmäisessä mielestäni pilkoin kuin pilkoinkin mikä naisesta oikein tekee seksikkään, vaikka lopussa päästiinkin kokonaisuuden tärkeyteen. Useamman miehen mielipiteen kartoittaminen on hyvä idea kirjoitukselle. Kiitos siitä.

Jälkimmäisessä kirjoituksessa mukailtiin tieteellisiä kokeita ja subjektiivisia näkemyksiäni. Jälkimmäinen kirjoitus on neliosaisen kirjoituksen ensimmäinen osa: loput vetovoimaa käsittelevät kirjoitukset ovat älyllinen, tunteellinen ja sosiaalinen vetovoima. Nämä neljä yhdessä tarjoavat monipuolisen kuvan henkilön vetovoimaisuudesta, vaikka nekin ovat vain raakoja yksinkertaistuksia moniulotteisesta ilmiöstä.

Vierailija

Vetovoiman lait: älyllinen vetovoima

"Älyllinen vetovoima on yksi neljästä vetovoiman laadusta. Kolme muuta ovat fyysinen, tunteellinen ja sosiaalinen. Henkilön älyllinen vetovoima jakautuu hänen älyllisiin ominaisuuksiin ja maailmankuvaan. Älykäs henkilö säväyttää puhetaidoillaan ja näkemyksillään."...

- http://rakkaus.me/2011/04/vetovoiman-lait-alyllinen-vetovoima/

Jatkoa fyysistä vetovoimaa käsittelevälle kirjoitukselle. :)

Vierailija

Käytätkö haamukirjoittajaa?

"Kirjoituksissa “Houkuttelevan deittiprofiilin luominen” ja “Deittikutsun kirjoittaminen” käsiteltiin kirjoitusten tärkeyttä deittailijan mielenkiinnon herättämisessä. Mitä sanoisit, jos sinua lähestynyt henkilö ei olisi itse kirjoittanut deittiprofiiliaan ja sinulle lähettämiä viestejä, vaan hän olisi käyttänyt haamukirjoittajan palveluksia?"...

- http://rakkaus.me/2011/04/kaytatko-haamukirjoittajaa/

Nettideittailuasiaa.

Vierailija

Seksikkäät ammatit

"Aina silloin tällöin keveämmässä mediassa herätään keskustelemaan seksikkäistä ammateista. Naisten vastauksissa esiintyvät kerta toisensa jälkeen poliisit univormuineen, rakennusmiehet kädentaitoineen ja poliitikot sosiaalisine statuksineen. Seuraavaksi esitän miesnäkökulman samaan kysymykseen."...

- http://rakkaus.me/2011/04/seksikkaat-ammatit/

Miehen ajatuksia tuttuun kysymykseen. Saa kommata.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat