kokemuksia kaukosuhteista?

Vierailija

Niin elikkäs mitä kokemuksia/ mielipiteitä ihmisillä kaukosuhteista?? :)
Harkitsen vuoden reissua ulkomaille, poikaystäväni jäisi suomeen niin hiukan mietityttää...! Vuosi on pitkä aika ja koko vuoden aikana näkisimme ehkäpä yhden kerran...

Kommentit (5)

Vierailija

Täällä ilmoittautuu yksi kaukosuhteilija. Tilanne on tämä: Oon ollut puolisen vuotta ulkomailla, ja poikaystävä siis Suomessa. Meillä on mennyt ihan superhyvin, vaikka tavattiin vain vähän ennenkun mun piti lähteä. Lähes joka ilta skypeillään/meseillään, ja se ei mulla ainakaan elämää täällä rajoita. Ollaan sovittu et kaikki sovitut menot hoidetaan, eikä meidän puhelujen takia jätetä menemättä kavereiden tms. kanssa jonnekin. Eli elämä on suht normaalia. Enää n. 2 kuukautta jäljellä ja sitten palaan (onneksi) Suomeen.
Meillä tosin on se hyvä puoli että välimatka ja aikaero ei ole kovin suuria, joten ollaan kyetty näkemään n. kerran kuukaudessa tai kerran kahdessa kuukaudessa.
Kannattaa miettiä että jos vaan on mahdollista, niin näkisitte useemmin kuin kerran. Se on rankkaa jos on niin pitkä väli. Mutta toisaalta mulla on ystäviä jotka on olleet vuoden vaihdossa ja eivät ole nähneet miestään koko sinä aikana, ja hyvin sujui.
Kaikille, jotka miettii että kannattaako kaukosuhteeseen ryhtyä ja voiko se toimia: Mielestäni homma toimii jos kumpikin osapuoli on täysillä mukana, kaukosuhteessa ei voi olla "puoliteholla". Pitää panostaa suhteeseen yhtälailla kuin normaalissakin suhteessa, ehkä vieläkin enemmän. Mutta kyllä se on sen arvoista sitten kun pitkän ajan jälkeen näkee taas toisen :)

Vierailija

Löysin tämmöisen ja ajattelin jos tästäkin olisi jotain hyötyä/ apua ---> Lyhyesti sanottuna, minä kirjoitan deittailusta, parisuhteesta, rakkaudesta, romantiikasta ja seksistä miesnäkökulmasta. Löysin tieni tänne, koska täältä tiedän saavani haluamaani palautetta naisnäkökulmasta. Haluaisin mieluusti kuulla myös kysymyksiänne, joihin vastaan joko täällä tai blogissani. Ehkä haluatte sparrata jonkin asian miehen kautta. http://rakkaus.me/

Vierailija

Ei minua sinänsä se huolestuta etteikö suhde kestäisi, mutta miten siellä nyt voi hallita ja tottua siihen loputtomaan ikävään?? ://

Vierailija

Tarkoitatko just ikävän hallintaa? Siihen ei tavallaan totu ikinä, mutta hallitsemaan sitä pystyy. Mulla ainakin on auttanu alusta asti se ajattelu, että tää on vain väliaikaista, ja tän jälkeen ei mikään oo enää häiritsemässä meidän yhdessäoloa. Ja mun tilanteessa auttaa se, että jaan tän ~9kk aina jaksoihin, tyyliin "neljän viikon päästä nähdään taas". Jos olisin ajatellu alusta asti että vielä 8kk, 7kk, 4kk jne., niin ei olis pää kestäny eikä varmaan suhdekaan.
Ikävän hallintaan auttaa mulla myös nuo säännölliset mese- ja skypekeskustelut, satunnaiset ylläritekstarit tai facebook-kommentit. Alusta asti on pakko asennoitua niin, että kaukosuhde ei ole lopullinen, se loppuu tietyn ajan kuluttua :) Mä ainakin tykkään miettiä ensi kesää ja yhteenmuuttoa ja muuta vastaavaa, auttaa kummasti jos ikävä kasvaa kovasti.
Itseasiassa alussa eroaminen ja seuraavan näkemisen odotus oli paljon tuskaisempaa kuin nykyään, nyt se on meille molemmille jo osa arkipäivää, ja kyetään suhtautuun vähän paremmin. Oonkin miettiny et miten on voinu mennä kaikki näin helposti ja ilman hirveitä tuskia. Niin ja tais olla cosmon marraskuun tai lokakuun numero viimevuodelta, jossa oli kaukosuhteilevien parien kertomuksia. Se kannattaa lukee ;)

Vierailija

Mä voin omalta kohdalta sanoa, että erossa oloon tottuu/sopeutuu kyllä. Alkuun just eka erossa olo ilta on ihan tyhjä, mutta nykyään molemmilla on ikävä jo etukäteen ja kun toinen lähtee, se on jo arkea, kuten emzi sanoi. Nykyään osaan nauttia siitä omasta ajasta ja koko ajan siihen tottuu enemmän, tosin nyt on elämän tilannekin sellainen ettei toista kaipaa hyörimään ympärille :D. Varjopuoli on sitten se, kun ollaan yhdessä ja mies ei osaa toimia talon tavoilla :D
Etäsuhdehan testaa aika paljon suhdetta ja monet eroaa välimatkan takia-toisten suhde taas vahvistuu. Riippuu tahdonvoimasta ja ihmisistä... Minusta tuo 1 kerran vuoden aikana tapaaminen kuullostaa aika hurjalta, mutten tiedäkään lähtökohtianne ja teitä, tsemppiä kuitenkin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat