Ex-puolisot

Vierailija

Ongelmani koskee poikaystäväni edellisiä tyttöystäviä, joista on kehittynyt melkoinen päänvaiva ainakin minulle. En enää tiedä, olenko oikeasti päästäni vialla vai onko mustasukkaisuuteni eksistä ns. normalia. Juuri siksi kaipaisin kovasti muiden ajatuksia ja mielipiteitä aiheesta!

Oma ihanteeni on aina ollut saada parisuhde, jossa molemmat ovat toistensa ensimmäisiä ja ainoita kumppaneita. Ensirakkauteni kuitenkin sattuu olemaan kahdeksan vuotta minua vanhmepi ja näin ollen paljon kokeneempi kuin minä. Aluksi en välittänyt miehen menneisyydestä, mutta alkuhuuman haihduttua olen alkanut kokea miehen entiset puolisot ns. uhkana itselleni. Muuten mieheni on kuitenkin ihana ja olemme seurustelleet jo lähes kolme vuotta.

Mieheni ei ole ikinä ollut halukas vastailemaan kysymyksiini hänen entisistä naisistaan, asia ei kuulemma kuulu minulle. Siitä huolimatta mies on auliisti pyytämättä jaellut tietoa entisten puolisoidensa kuppikoosta ja muista yhtä järkevistä yksityiskohdista.

Puolen vuoden seurustelun jälkeen sain myös tietää, että hänen entinen naisensa, jonka luona mieheni vielä asui kun aloimme seurustella, on pitänyt häneen enemmän ja vähemmän yhteyttä. Mies väitti, ettei heidän välillään ollut enää mitään, mutta ei pyynnöistäni huolimatta suostunut suoraan sanomaan naiselle, että on siirtynyt elämässä eteenpäin. Yhteydenpito kuulemma kuitenkin lakkasi pian sen jälkeen, kun sain tietää asiasta.

Varsinkin seksiasioissa oma kokemattomuuteni on tullut esille. Mies on kyllä ollut hellä ja tietenkin ollut mielissään, kun on minun ainoa seksikumppanini. Minä kuitenkin olen tuntenut suorituspaineita ja huonommuutta oman kokemattomuuteni takia. Olemme kuitenkin keskustelleet asiasta ja mies on sanonut ettei ole itsekään aikasemmin tehnyt mitään erikoisia juttuja. Hän on kuitenkin hyvin innokas kokeilmaan kaikkea uutta ja erilaista ja olenpä löytänyt hänen tavaroistaan pvc-lakanankin...

Toisaalta mieheni naishistoria ei ole kummoinen: omien sanojensa mukaan hänellä on ollut vain kolme vakavaa suhdetta. Mielestäni se on kuitenkin pahempi vaihtoehto kuin, että olisi ollut vaikka kymmeniä yhden yön juttuja, jotka tuskin koskaan sisältävät aitoja ja vahvoja tunteita. Sen sijaan olen välillä tuntenut, että uudenkarhean urheiluauton sijaan olen saanut hieman ruosteisen ja paljon ajetun käytetyn auton (näin yritin tunteitani havainnollistaa miehelleni).

Tulipa tästä aikamoinen kertomus! Joka tapauksessa haluaisin kuulla, onko kellään ollut vastaavia tuntemuksia vai olenko oikeasti vain outo? Nykyään asia ei edes vaivaa niin paljon kuin ennen, mutta kuinka voisin päästä asiasta lopullisesti yli? Minä kuitenkin rakastan miestäni enkä haluaisi tuomita häntä hänen menneisyytensä perusteella.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat