Ahdistunut Poikaystävä.

Vierailija

Olen tuntenut nykyisen poikaystäväni jo ihan kakarasta asti, hän oli pahasti masentunut ja riippuvainen alkoholiin yläasteella. Seurustelimme ensikertaa tuona aikana, mutta suhde jäi lyhyeksi. Hän sai kuitenkin ammatti apua ja tuolloin hänelle todettii psykoosi.
Kun aloimme seurustella uudemman kerran mies joi aika paljon, mutta minun takiani on nyt kuivilla eikä ole juonut tippakaan...HYvä asia sinänsä, mutta lähi aikoina olen huomannut muutoksia hänen käyttäytymisessään, hän on alkanut puhua itsetuhoisia asiota ja kuinka hän tuntee patoavansa kaikkia negatiivisiä asioita osaamaatta purkaa itseään ja se pelottaa minua.
Hän on pyytänyt minulta tukea mutta en tiedä kuika auttaa häntä muuten kuin kuuntelemalla? Mitä voisin tehdä helpottaaksei poikaystäväni oloa.?

Kommentit (1)

Vierailija

No, jos itsetuhoisia asioita puhuu niin kehota hakemaan ammattiapua, hänen itsensä ja sinun vuoksesi.
Aluksi tietenki voit olla tukena pelkästään kuuntelemalla ja kannustamalla miestä puhumaan siitä, mikä ahistaa ja miksi.
Mutta mielestäni sen kummemmin ei oikeastaan edes tyttöystävä voi auttaa, vaan ammattilaisen ja mahdollisen lääkityksen apua tarvitaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat