poikaystävä + häät

Vierailija

Nyt tarttee avautua: Sukulaiseni menee ensi kesänä naimisiin ja minut ja poikaystäväni on kutsuttu. Mieheni on kuitenkin sellaista sorttia, ettei juhlista saati puvuista oikein välitä. Sanoin, että minulle sopii hyvin jos edes kauluspaidan ja ehjät farkut laittaisi jalkaan - olisihan se kuitenkin jo pelkästään kohteliasta toisten juhlan ajaksi laittaa jotain siistiä päälle. Mutta tästähän totta kai syntyi sota. Avokkiani ei voisi vähempää kiinnostaa ventovieraiden juhlat saati heidän vuokseen laittautuminen. Ja suoraan sanottuna en tahdo mennä koko sukuni eteen ensimmäistä kertaa poikaystäväni kanssa _häissä_ kun hän on pukeutunut reisitaskuhousuihin ja t-paitaan! Toivoisin, että mieheni voisi hiukan nipistää omasta mukavuudestaan muiden vuoksi. Mutta toisaalta taas tunnen mieheni aika hyvin ja tiedän, että jos hän tulee mukaan ja pukeutuu kivasti, hän taatusti mököttää koko päivän. Eli jätänkö hänet suosiolla kotiin ja otan vastaan koko sukuni kyselyt miksei mieheni ole mukana?

Kommentit (4)

Vierailija

Koita yrittää puhua pikaystävällesi asiasta rakentavasti ja tuoda esiin miksi se olisi sinulle tärkeää ja samalla myös vaikka tehdä sopimus, että vuorostasi itse lupaat sitten tehdä hänen kanssaan jotain, mistä et ole niin innostunut normaalisti. Tämä saattaisi saada hänet tajuamaan, että kyse on jostain sinulle tärkeästä asiasta. Ja porkkanat toimivat miehiin aina ;) Kunhan itse myös toteuttaa lupauksensa miehelle...

Tottakai joskus ihmisiä on vaikea saada joustamaan joistain heille tärkeistä periaatteista, ja pysyvät siinä järkähtämättä. Sellaisissa tilanteissa heidän päätöstään tulisi kunnioittaa, eli jos miehesi ei keskustelustanne huolimatta siltikään halua pukeutua häihin toisia ihmisiä - erityisesti sinua - kunnioittaakseen, anna hänen olla kotona ja mene itse häihin :)

Vierailija

Jos hän on jo aikuinen ihminen, luulisi hänen itse tajuavan kuinka häihin pukeudutaan. Ihan vaan jo hääpariakin kunnioittaen. Jätä hänet sitten kotiin, jos se on niin kamalaa pukeutua yhtenä päivänä vähän epämiellyttäviin vaatteisiin. Luulisi myös, että hän haluaisi edustaa sinun kanssasi ilmeisesti sinun sukusi juhlissa ja tavallaan näyttäytyä.

Vierailija

Kiitos valtavasti vastauksistanne!

Tulin siihen tulokseen, että annan hänen itse päättää mitä haluaa tehdä ja yritän parhaani mukaan elää tämän päätöksen kanssa. Haluan kuitenkin olla aidosti onnellinen serkkuni puolesta hänen suurena päivänään ilman, että ajatukseni pyörivät mieheni käytöksen ympärillä.

Tietenkin petyn jos hän ei tule ja mieleen väistämättäkin tunkeutuu ajatus, että mitä todella merkitsen hänelle. Mutta ehkä sorrun ylianalysointiin...?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat