2 treeniohjelmaa, kumman valitsen?

Vierailija

Ohjelma 1

http://kuntoplus.fi/node/782138

Ohjelma 2:
Hölkkäämistä sykkeellä 120-140 muutaman kerran viikossa.

Lisäksi viikoittain on riippuen 1-3 rasittavaa liikuntaa (bodypump, korista, tehojumppaa), joissa syke nousee reippaasti lähemmäs maksimisykettä ja lihaskuntoakin tulee siinä samalla. Lisäksi käyn 1-2 kertaa viikossa puntilla, joissa tuleekin sitten enemmän pelkkää lihaskuntoa.

Tavoitteenani on kohottaa kuntoa, jotta joskus jaksaisin hölkätä vaikkapa 30min putkeen. Kumman noista siis valitsen? Ja haittaako nuo sykettänostavat harjoitukset sitten tuota ohjelma 1 tai 2, kun ainakin ekassa pitäisi olla noita välipäiviä (voisi käydä vaikka puntilla).

HELPPIÄ! =)

Kommentit (5)

Vierailija

Ensinnäkin: Bodypump ei ole sykettä kohottava treeni, vaan erittäin rankka lihaskuntotunti. Syke nousee siinä kyllä vähän, mutta ei missään nimessä lähellekään maksimia, joten se korvaa salitreeniä, ei lenkkeilyä.

Mun mielestä molemmat noista treenivaihtoehdoista on hyviä, mutta ehkä tohon ohjelmaan A sun on helpompi sitoutua, kun siinä on määritelty tarkemmin treenikerrat viikossa ja muutenkin että kuinka lenkkeilet? Ja koska lenkkeilet kolmesti viikossa ja lisäksi käyt salilla (tai pumpissa) 1-2 kertaa viikossa, ei lisäsyketreeni ole välttämätön. Jos kuitenkin sitä haluat tehdä, älä tee enempää kuin kerran viikossa, koska niitä välipäiviäkin tarvitaan:)

Vierailija

välipäivä??
hmm en ole tuosta kuullutkaan..(no kyllä valmentaja on varmaan jotain maininnut)
onko liika treenaus haitallista??
tässä on viikon liikuntani: ma:treenit eli 1hTODELLA reipasta uintia yms ja kolme varttia peliä(harrastan uppo-palloa) ti:melkein tunnin lenkki hölkäten/juosten ja omaa ns kotitreeniä johon kuulu vatsoja,kyykyjä,5kilon painot jne. ke:tunnin lenkki to:samanlaiset treenit kuin maanantaina. perjantain ja lauantain treenit suunnittelen sitten menojen mukaan su:lenkki ja se ns.koti treeni

Vierailija

Se on totta, että monesti kun harrastaa jotain urheilua ihan tosissaan, niin saattaa välipäivät jäädä kovinkin vähille! Onko pursula noi lenkit ja omatoimiset treenit sellasia, joita valmentaja käskee tekemään? Koska jos on, kannattaa ehdottomasti kysyä siitä, että missäs teidän välipäivät on :D Juuri ne välipäivät on niitä päiviä, jolloin lihakset kehittyy, ja ilman niitä treenistä ei saa kaikkea irti. Ja keho tarvitsee myös lepoa. Joten vähintään yksi välipäivä olis teilläkin hyvä olla:) Jos en ole ihan väärässä, niin huippu-urheilijoillakin on kaksi välipäivää viikossa. Toisin sanoen, liika treeni todellakin voi olla haitallista ja johtaa ylikuntoon, jolloin kroppaa on väsytetty liikaa. Sen huomaa esim. siitä, että vaikka treenaa entiseen malliin, tuloksia ja kehitystä ei tapahdu. Muutenkin olo saattaa olla väsynyt ja voimaton.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat