Paskaduunit

Vierailija

(siivooja, postin-/mainostenjakaja, pikaruokatyöntekijä, kaupan kassa etcetc)

Mitä mieltä olet ollut työpaikastasi?

Mitä töitä haluaisit tulevaisuudessa tehdä?

Mitä työtä et suostuisi tekemään mistään hinnasta?

Oikeasti oon pulassa. Täytin alkuvuodesta 18 ja koulutuksena on vain peruskoulu, pitäisi syksyllä jatkaa opiskeluja ja pystyä maksamaan 500e vuokraa<3
Työpaikka mulla on, mutten usko että mielenterveys kestää.

Harkitsen jo ihan vakavissani strippaamista tai muuta epäilyttävää jos en saa töitä mistään ):

Help

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Olen tehnyt siivoojan töitä hotellissa ja kerrostalon rapussa. Palkka oli oikein hyvä opiskelijalle (n. 9 euroa tunti) eikä työkään nyt ihan kamalaa ollut, sai hyvää liikuntaa samalla.

Tulevaisuudesta en tiedä, tällä hetkellä opiskelen yliopistossa mutta katsoo nyt...

Mitä työtä en tekisi? En huoraisi. Muuta ei nyt heti tule mieleen, nuo perus "paskaduunit" ei kuitenkaan mitään hirmutunteita minussa herätä. Työtä siinä missä muutkin.

18 vuotiaan vain peruskoulun käyneen on ihan turha nirsoilla työpaikan suhteen, tietenkään kaikkeen ei tarvitse kuitenkaan ryhtyä.

Mitä työtä teet?

Vierailija

Olen ollut mansikkapellolla, kaupungin puutarhatöissä ja puhelinmyyjänä. Kaikki voi laskea varmasti paskaduuneiksi,tosin vaan puhelinmyyntiä on tarjoolla muulloin kuin kesällä. Mansikoiden poimiminen oli aika kurjaa, koska olin siinä hidas. Pääsin silti 6 euron tuntipalkoille. Kaupungilla palkka oli uskomattoman pieni ja duuni raskasta, mutta sitäkin jaksoi tehdä.

Puhelinmyynnistä sai (siitä on nyt jo yli 5v eli nykyään saisi varmaan enemmän) silloin 7 euroa tuntipalkkaa, mutta se on ainoa työ jota en kellekään suosittele. Etenkään jos ei muutenkaan tykkää rupatella puhelimessa pitkiä aikoja. Joissain firmoissa on tosi surkea palkka.

Veljeni on ollut jakamassa mainoksia monta vuotta, eikä siitä kyllä taida saada palkkaa kuukaudessa kuin 100-150 euroa mainosten määrästä riippuen. Hyvää liikuntaahan se on, pari kertaa viikossa saa lajitella ja jakaa mainoksia.

Itse opiskelen yliopistossa, mutta en tiedä tulevaisuudesta vielä. En mene enää koskaan puhelinmyyjäksi. Kaikki muut työt kelpaavat.

Vierailija

Mun mielestä esim. siivoojan työ ei oo "paskaduunia" vaan todella tärkeetä yleisen viihtyvyyden kannalta. Työtä ei vaan arvosteta tarpeeksi. Sama kaupan kassan kohdalla, he tekevät tärkeää työtä. En siis sanoisi että paskaduuneja on ollenkaan... No ehkä joku likavesiviemäreissäsukeltelija... :D

Oon ollu puhelinmyyjänä kolmena kesänä ja syksynä koulun ohessa. Se työ on rankkaa ja ei todellakaan sovi kaikille. Voisin toki jutella aiheesta loputtomiin, sen verran lähellä on sydäntä kun 15-vuotiaana ensimmäisen kerran tein sitä. :D

Itellä on kohta lukio käytynä ja yritän koko ajan töitä ettiä. Jotenkin vaan tuntuu että kukaan ei tunnu haluavan töihin ilman ammattikoulutusta olevaa ylioppilasta jolla ei oo mitään muuta työkokemusta kun puhelinmyynti...

Sulle sanoisin, että kannattaa ottaa melkeinpä mikä tahansa työ jonka saat kun pelkällä peruskoulupohjalla olet. Mutta itteäs älä ala myymään! Tsemppiä! :)

Vierailija

Olen siivonnut kohta 2 vuotta , joo se on välillä inhottavaa siivota miesten vessoja ku sielä haisee kusi ja vessanpönttöön on kustu ympäri ämpäri. Siivoan siis kaupassa , verotoimistossa ja myös yhdessä sairaalassa sijaisena.
En ole löytäny oman alan töitä, olen suurtalouskokki , nyt hain yhteen paikkaan ja pääsin haastatteluun saas nähdä jos saan töitä :)
Siivouskin on ihan mukavaa jos ottaa hyvän asenteen työhön jo heti alussa. Mut se mitän en suostuis tekemään olis kyl varmaan roskakuski tosin ne saa vissiin hyvin palkkaa :P kun itselläni ei oo kyllä mitenkään erikoinen palkka vaikka nousikin huimat 13 senttiä :DD
yritä päästä kaupan kassalle tai just jotain siivoilemaan siivous työtä saa aina ilman kokemustakin :)

Vierailija

Tein töitä yhdessä ydistyksessä ja olin siellä joka paikanhyölänä. Tein mm. puutarhatöitä, myyjänä, maalarina ja sekäkäyttäjien luona siivoamassa. Jälkimmäinen oli välillä aika kauheaa, kun piti siivota monen kuukauden paskoja omistajan huudellessa vieressa törkeyksiä. Pahempi oli kuitenkin työympäristö, kokoajan oli muilla hirvaa nokkapokka menossa.

Opiskelen metsäalalle ja toivon työllistyväni sille alalle.

Myymään en itseeni rupeaisi, miehet olevat, kun sinut on ostettu sinulle saa tehdä mitä vain. Enkä halua, että katuisin myöhemmin mitään mitä olen tehnyt. Mieluummin siivoan niiden sekakäyttäjien luona.

Vierailija

Olen parhaillaan kassa-myyjänä pienehkössä lähikaupassa ja itse en nimittäisi työtä paskaduuniksi. Hoidan kylläkin paljon muitakin hommia kuin sitä kassaa ja kuorman purkamista. Kuten postin aplalvelut, kaikenmaailman tiltitykset, tilaukset, tarkastukset.. Eli pidän oikein kovasti, työ on monipuolista ja kaupan asiakkaat suurimmaksi osaksi ovat ihania :). Minulla on merkonomin koulutus, joten tuntipalkka lähenmtelee 10€.

Tulevaisuudessa halausiin kuitenkin tehdä töitä eläinten parissa. Minua kiinnostaisi kouluttautua pieneläinhoitajaksi. Kätilön tai neuvolatyöntekijän ammatti kiinnostaisi myös hirmuisesti.

Ja mitä työtä en suostuisi mistään hinnasta tekemään.. Nuuhku mainitsi jo huoraamisen, ja itsellänikin nyt tulee vain tämä mieleen. Toivottavasti sinäkään et nyt enään moisia harkitse :)

HiltoninPariisi
Seuraa 
Liittynyt6.7.2011

Ite oon tehny kesätyönä siivousta ja nyt oon kaupan kassa. Kumpaakaan en paskaduuniksi sanois, paitsi no siivous on ehk siin rajalla.

- siivous oli iha jees, joskus fyysisesti raskasta. kaupan kassa on iha jees kans, joskus vituttaa kun ei osaa jotain tiettyä juttua siinä kassalla tehä ja pitää apuja pyydellä, töykeet asiakkaat ärsyttää myös
- matkailualaan liittyvää, pääsin sitä onneks opiskelemaan :)
Mitä työtä et suostuisi tekemään mistään hinnasta?
- ilotyttö

virtahepo91
Seuraa 
Liittynyt22.12.2009

Mitä mieltä olet ollut työpaikastasi? Eli oon siivoojana ollu täsä pari kuukautta, mutta ihan kivassa paikassa oon nyt elokuun loppuun niin ihan jees. Tosin aamuherätykset ei kiva ja sen verta raskast ettei saa mitää enää loppuiltana aikseks:D

Mitä töitä haluaisit tulevaisuudessa tehdä?Toivon mukaan pääsen opiskelemaan ja minusta tulee opettaja:)

Mitä työtä et suostuisi tekemään mistään hinnasta? hmm. no en ilotytöks joo mutta.. ei muuten kai tuu mtn mielee:O Oon kans pakkaamossa ollu mut se oli liian raskasta, ei voimat riitä kantamanaa nii paljon jotai viinapulloja:D

Vierailija

Olen ollut jäätelökojulla töissä. Työ on muuten ihan okei, mutta työpäivät ovat olleet toukokuusta asti 12-tuntisia, tosin vapaapäiviä on sitten vähän enemmän kuin vain viikonloput. Onneksi kojussa on vessa, jääkaappi, mikro ja televisio ja lukemista voi ottaa mukaan, mutta kyllä helteellä nyppii, kun ei saa rauhassa syödä tai käydä vessassa. Taukoja ei ole muuta kuin silloin, kun asiakkaita ei käy. :) Siinä alkaa ihmisten pärstät muutaman kuukauden kuluttua ärsyttää... Oon nyt ollut maaliskuusta asti tuolla töissä ja olen elokuun puoliväliin, viime vuonna olin huhtikuusta syyskuuhun. En varmaan enää kolmatta kesää ryhtyisi, mutta viime vuonnakin päätin, että ei toista kertaa, ja miten vain kävikään...

- Yllä.

- Jotakin omaan opiskelualaan liittyvää sitten aikanaan. :)

Mitä työtä et suostuisi tekemään mistään hinnasta? - No juurikin puhelinmyynti. Onko huoraaminen edes työtä? :D Mansikoidenkin poimiminen on juuri ja juuri siinä rajalla, että viitsisikö vai ei.

Oon myös ollut yhden kuukauden eräässä kangastehtaassa töissä sekä kuukauden hautausmaalla. Hautausmaa oli ihan okei hommaa, kuntokin nousi vähän kaikesta kastelukannujen kantamisista. :) Tuossa kangastehtaassa työ oli aika tylsää mutta se oli ihka eka kesätyöpaikkani, joten en voinut valittaa, kun sain sieltä töitä.

Vierailija

Oon ollu monta kertaa puhelinmyyjänä. Niitä töitä on aina tarjolla ja niihin pääsee tosi helposti. Yhessä työpaikassa palkka oli 4e/h. Ei sitä sillon nuorempana edes tajunnu miten ne kusetti. Onneks sain nyt paljon paremman työpaikan nii ei tarvii alentua tommosiin enää koskaan! :)

Vierailija

Uusimmassa Helsingin Sanomien viikkoliite NYT:ssähän on 37 tarinaa, miten työnantajat ovat kusettaneet nuoria.

Kannattaa olla tarkkana ja käyttää vaikka googlea, jotta oikeudet selviää.

Itse olen samaa mieltä useiden kanssa, siivojan ja kassan työ on tärkeää. Paskaduunina pitäisin työtä, missä pomo käskee / uhkailee laittomuuksiin tai johonkin käsittämättömään, joka ei työhön oikeasti kuulu.

Olen itse ollut asiakaspalvelutyössä kohta 6 vuotta, onneksi laadukkaassa firmassa, jossa työnantaja on enemmän kuin reilu. Silti täytyy todeta, että vastaan on tullut erittäin paljon epämiellyttäviä asiakaspalvelutilanteita, missä on kyllä tullut vähän arvoton olo - asiakkaat kun voivat sanoa mitä tahansa - jopa ilman syytä. Itse olen työstäni oppinut sen, että moikkaan ja kiitän "vähäpätöisempiäkin" työssolijoita, tällä tarkoittaen kassoja, bussikuskeja, yms, mitä moni ei morjensta tai tajua kiittää. Jos on reklamoitavaa, en ikinä huuda, arvostele tai halveksi ko. palautteen vastaanottajaa - mikään ei ole idioottimaisempaa kuin pää punaisena huutaminen.

Vierailija

Mä vähän vierastan termiä "paskaduuni". Töitten arvottaminen on mielestäni typerää, koska moni yleisesti p-duunina pidetty homma, kuten kaupan kassa tai siivooja, on oikeasti aika tosi tärkeää. Lisäksi, jos ikää 18 vuotta ja koulutuksena peruskoulu, ei kannata nirsoilla työn suhteen. Aika harvan ensimmäinen työpaikka on minään toimitusjohtajana, vaan suurin osa on aloittanut uransa siivoojana tai mansikanpoimijana. Moni työnantaja arvostaa sitä, että hakija on tehnyt aiemmin edes jotain työksi luokiteltavaa. Ainakin itse koen myyjänä/siivoojana/lehtien jakajana oppineeni todella paljon työelämästä ja itseästäni, vaikka nykyisin istunkin työkseni toimistossa.

Vierailija

(siivooja, postin-/mainostenjakaja, pikaruokatyöntekijä, kaupan kassa etcetc)

Ite oon ollu henkilökohtasena avustajana opiskelun ohessa neljä vuotta, tehnyt sijaisuuksia kouluissa ja päiväkodeissa ja tällä hetkellä opiskelen ammattikorkeessa ja teen prismaan vuoroja silloin tällöin. Kaikki työt joita olen tehnyt ja teen, ovat pienipalkkaisia. Tai ehkei tuo kaupankassa kun tuntipalkka on yheksän euroa ja pennit päälle plus iltalisät, lauantailisät ja sunnuntain tuplapalkka.

Tulevaisuudessa toivon saavani töitä alalta jonne olen kouluttautumassa.

En osaa sanoa, mitä työtä en suostuisi ollenkaan tekemään. Pakon edessä tekisin varmaan mitä vain (rehellistä/kunniallista) työtä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat