Poikaystävän käytös tekee hulluksi

Vierailija

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa jo reilusti yli vuoden ajan. Viime aikoina olen kuitenkin huomannut hänen käytöksessään jotain outoa.

Miehestä on tullut agressiivinen ja vihainen, tuntuu että en enään uskalla sanoa mitään ettei hän suuttuisi. Jos meille tulee jostain esimerkiksi kina, pitää minun aina ns."luovuttaa" ja myöntää että hän on oikeassa, muuten tilanne karkaa aivan käsistä ja poikaystäväni menee ihan sekaisin. Jos riitelemme hän saattaa ravistella minua tai puristaa käsiäni niin että minulle mustelmat.

En tietenkään tarkoita että vika olisi pelkästään hänessä. Mutta en voi vain ymmärtää miten alussa niin rakastava ja mukava ihminen on voinut muuttua näin paljon. Välillä tuntuu ettei hän oikeastaan enään edes rakasta minua. Enään en kuule hänen suustaan minkäänlaisia kehuja esim ulkonäöstäni eikä hän koskaan sano että rakastaisi minua. Syntymäpäivänäni hän ei ostanut minulle edes lahjaa koska sanomansa mukaan hänellä ei ollut rahaa. Silti hän ostelee itselleen jatkuvasti kaikkea uutta ja kallista monien satojen eurojen edestä.

Onko teillä minkäänlaisia vinkkejä miten minun tulisi toimia tässä tilanteessa?

Kommentit (6)

Vierailija

En tiedä muuta, mutta jo tuollainen kädesta kovaa puristaminen on väärin. Itse seurustelin 3 vuotta väkivaltaisen poikaystävän kanssa, ja kaikki alkoi juuri tuollaisesta kädestä puristamisesta ja pienestä tönimisestä. Suhteen loppuvaiheessa käytös oli jo muuttunut pikkuhiljaa väkivaltaisemmaksi, siihen asti, että en enää edes pitänyt kuristamista mitenkään erikoisena. Onneksi tajusin kuitenki tilanteen ja erosin hänestä.

Nyt minulla on uusi, ihana poika ystävä, jolta en todellakaan hyväksy yhtäkään tönäisyä tai kädestä puristamista.

Saat varmasti jonku PALJON paremman poikaystävän!

Vierailija

On kaksi asiaa joita en omalta miehekkeeltäni/keneltäkään mieheltä hyväksy: pettäminene ja väkivaltaisuus. Minun mielestäni miehesi käytös menee jo väkivallan puolelle. Kenenkään ei tarvitse sietää ravistelua tai niin kovaa puristamista, että tulee mustelmia. Jos et uskalla sanoa mitä mieltä olet, on jotain selvästi vialla.

Minun mielestäni on nyt vakavan keskustelun paikka.Sinun täytyy päättää mitä sinä haluat elämältäsi ja teidän suhteeltanne ja keskustella poikaystäväsi kanssa asiasta. Käykää keskustelu paikassa, jossa on varmuuden varalta ihmisiä paikalla, jos poikaystäväsi muuttuu aggressiiviseksi.

Jokainen ihminen muuttuu ajan myötä, minäkin olen. Olemme seurustelleet avomieheni kanssa 2,5 vuotta ja olemme molemmat muuttuneet, mutta rakkautemme ei kuitenkaan ole kadonnut. Miehekkeeni ei enää kehu minua niin paljon kuin ennen, mutta tiedän että hän pitää minua kauniina.

Syntymäpäivälahjan antamatta jättäminen on loukkaavaa. Jos miehellä ei ollut rahaa, hän olisi voinut järjestää jotain muuta kivaa, johon rahaa ei vaadita.

Tässä muutamia kysymyksiä, joite sinun kannattaa miettiä.
-Onko poikaystäväsi todella sitoutunut sinuun? Tekeekö hän uhrauksia sinun vuoksesi? Koetko, että hän vielä rakastaa sinua?
-Näetkö teillä tulevaisuutta yhdessä? Voitko kuvitella eläväsi poikaystäväsi kanssa 5 vuoden päästä? Saavan lapsia tai menevän naimisiin?
-Oletko onnellinen?
-Pelkäätkö poikaystävääsi ja/tai hänen käytöstään? Onko joitain tiettyjä tilanteita/asioita joista poikaystäväsi "menee ihan sekaisin?"

Voimia sinulle :)

Vierailija

Ekaksi naurahdin, kun luin pelkästään agressiivisuudesta ja ajattelin että, hänhän on pelannut Black Obsia tai muuta räiskintä peliä. Mutta pidemmälle kerrottaessasi ajattelin että voi vietävät mikä mulkku. Entiedä parannus keinoa, mutta voimia : )

Vierailija

Kiitoksia paljon vastauksista! Tilanteen tekee jo sekin vaikeaksi, etten pidä hänen satunnaista väkivaltaisuuttaan ainakaan viellä erityisen vakavana. Ja jotenkin sitä tahtoo uskoa ettei hän koskaan enään tekisi mitään enempää pahaa (esim. löisi ja tai kuristaisi). Mutta pelottaa tietysti että jos minulle käy kuten karoliina123:lle :/

Ajattelin että olen turhasta valittaja kun loukkaannuin siitä syntymäpäivälahja -asiasta. Tästäkin kun hänelle mainitsin niin hän vain tokaisi että tiedän kyllä miksei sitä voinut minulle ostaa ja pyysi etten aina jaksaisi valittaa ja olla "kärty". Enpä sitten tiedä mitä tuossakin tilanteessa tulisi tehdä kun itse en omasta mielestäni ole sellainen, päinvastoin..

Vierailija

Kuulostaa aika pahalta.. Sulla on varmasti rankkaa :/ Vaikka rakastat poikaystävääsi niin ei sun tarvii tollasta kohtelua sietää. Tosiaan oon edellämainitun kanssa samaa mieltä, eli teiän pitää keskustella. Mun mielestä sun kannattaa kysyä kanssa siltä että onko se onnellinen sun kanssa ja vaikka sanoa että et enää aio sietää sellasta kohtelua ja jos se enää kertaakaan käy suhun käsiksi millään tavalla niin sä lähdet menemään. Ja pyydät että se näyttää sulle mitä sä sille merkitset.
Uskon että ravistelu ja ranteista kiinnipitäminen voi tuntua itestä aika pieneltä, mutta voitko sä kuvitella suuttuvas ite sille niin pahasti ja tekeväs sille niin..? Ja pelkään ettei se oo hirveen kaukana pahemmasta.
En haluis kuulostaa negatiiviselta mutta kuulostaa siltä että jotain on aika pahasti vialla.. Ja voit kanssa miettiä että rakastatko sä tätä nykystä poikaystävääsi vai sitä entistä mukavaa.

Vierailija

Samaa mieltä itsekin olen, että sinun pitää saada oma äänesi kuuluviin. Se, että hiljenet tilanteesta tai vaikenet asioistasi poikaystäväsi käytöksen takia, ei ole oikein. Sinun pitää kyetä sanomaan mitä mielessäsi pyörii, suututtipa se poikaystäväsi tai ei.

Se, mitä voit heti aluksi tehdä, on osoittaa, ettet hyväksy moista käytöstä. Parhaiten laukaiset tilanteen sillä, että kun poikaystäväsi alkaa käyttäytymään aggressiivisesti tai käy käsiksi, poistu paikalta. Aina, kun koet olosi ahdistetuksi ja uhatuksi. Lähde paikalta. Anna tilanteen rauhoittua, äläkä tule poikaystäväsi silmien eteen ennen, ennen kuin hän itse ottaa sinuun yhteyttä (ja mielellään pyytää anteeksi). Jos hän ei ota yhteyttä, noh.. asia ratkeaa siltäosin melko selkeästi. Mutta poikaystäväsi täytyy itse ymmärtää, että hänen käytöksellään on seurauksensa ja ettei hän vain voi kohdella sinua miten tahtoo.

Mutta jos olisin sinä, niin ottaisin mieheen etäisyyttä ja paljon. Jos hän rakastaa ja välittää, niin osoittakoon sen. Sinun ei pidä elämääsi ja psyykettäsi tapattaa kenenkään takia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat