Kuinka paljon menkat voi olla myöhässä?

Vierailija

Mulla vaihtelee kuukautiskierto normaalisti 27-33 päivän välillä, vielä kuudessakaan vuodessa ei ole siis säännöllistynyt ihan tasainen kierto. Nyt on kuitenkin jo 36 päivä menossa eikä menkkoja näy. Miten kauan ne voi olla myöhässä vai pitäskö alkaa huolestua? Poikaystävän kanssa ollaan käytetty kortsua aina. Joskus ollaan oltu alasti lähekkäin ja hänen elimensä ehkä hiponut minua... Tein eilen raskaustestin joka oli negatiivinen.

Pitäskö kohta tehdä uusi testi? Vai hermoilenko ihan turhaan? Alkaa vähän pelottaa. Kauan menkat siis voi olla "myöhässä" tällä tavalla?

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Kyllä itselläni on ainakin joskus ollut kuukautisten väli yli 50 päivää enkä ollut raskaana.

On paljon muitakin asioita jotka vaikuttavat kuukautisiin. Älä kuitenkaan ala stressaamaan niistä sillä silloin ne tulevat vielä enemmän myöhässä.

Vierailija

Jos teit testin ja se näytti negatiivista, voit kyllä luottaa siihen. Luultavasti menkat on myöhässä sen takia, että stressaat asiaa. Myöhästyminen ei ole mitenkään epänormaalia.

Vierailija

itselläni nyt kuukautiset n. 3vkoa myöhässä ja kaksi raskaustestiä olen tehnyt ja molemmat näyttivät negatiivista. Eli uskottava se kai on etten ole raskaana ja jostain muusta syystä kuukautiset pahasti myöhässä tai jääneet kokonaan välistä. Ikinä ennen ei ole näin paljon myöhässä kuukautiset olleet, mutta nyt sitten jostain syystä kuitenkin...

Vierailija

Itselläni on ollut muutaman päivän myöhässä, vaikka käytän e-pillereitä, mutta se johtui siitä, että oksensin yhtenä aamuna (olin ottanut sitä ennen pillerin). Ja se oli sen kuukauden ensimmäinen lumepilleri, joten menkkojen myöhästyminen johtui oksentamisesta.

Ennen pillereitä, mulla on jäänyt joskus yhdet menkat kokonaan välistä, enkä ollut raskaana :)

Vierailija

8 päivää oli myöhässä. Itselläni ei ollut mitään paniikkia, kun sen verran hyvin itsensä on oppinut tuntemaan. Stressasin silloin hirveästi rahasta ja työpaikasta, että arvasin menkkojen myöhästymisen johtuneen siitä. Tosin olisin testin tehnyt siitä varmaan viikon sisällä.

Vierailija

Mulla on toka vuosi menkkoja menossa eikä oo tasottunut. Ja viimeksi mulla oli ne tammikuun lopussa... Alotin seksielämän tossa joku kk sitten ja kumia käytetty joka kerta mutta mietin välillä että jos kumi on menny rikki ja oonki raskaana :o Ens ti meen käymään gynekoligilla hommaamassa pillerit ja toivottavasti nää kuukautiset sillä tasottuu.

Vierailija

Sulla on sama tilanne mikä mullakkin oli..
Ollaan käytetty poikaystävän kanssa kortsua ja ajattelin etten voi olla raskaana. Menkkani olivat myöhässä tasan viikon ja tein raskaustestin. Se näytti kuitenkin negatiivista, onneksi! Pari päivää raskaustestin tekemisestä menkkani kuitenkin alkoivat eli ne olivat myöhässä puoltoista viikkoa eli ei kannata vielä huolestua kun menkkasi eivät ole myöhässä kuin vasta 3päivää ja raskaustesti näyttää kerta negatiivista :-)

Vierailija

Oma kiertoni on keskimäärin ollut 45d, välillä se normalisoitui 35:een, mutta nyt taas myöhässä. Kerran pari on ollut yhdet menkat kolmen kuukauden aikana. :p Onhan se vittumaista, mutta raskaana en ole koska en seksiä harrasta (asse kun olen).

Vierailija

Aika paljonhan se voi vaihdella, varsinkin jos on stressiä tai muuta. Itsellä oli kerran viikon myöhässä, olin aika paniikissa kun aina ollut todella säännöllinen kierto :p että eipä sitä heti tarvitse hätääntyä.

Vierailija

Mulla on yleensä ollu menkat 3 viikon välein.. Ja välillä se kyllä vaihtelee, nyt on kestänyt ilman menkkoja aikaa 4 viikkoa ja yksi päivä.. Vähän alkaa pelottaa?? Onko neuvoja..? Ja oon 15vuotias :) kuukautiseni alkoi ollessani 11vuotias..

Vierailija

Itellä oli viimeks kunnon menkat viime heinäkuussa, sen jälkeen oli elokuussa vain erittäin pieni vuoto. Menkat alko vuos sitte ja tiiän et menee aikaa jotta ne tasoittuu mutta pelottaa että jokin on huonosti. En ole harrastanut seksiä enkä käytä pillereitä tms. 

Vierailija

MInulla on jäänyt yhdet menkat väliin eikä ne ole vieläkään alkanut. voitvatko ne johtua siitä kun olemma harrastaneet seksiä aika paljon? Olemme miettineet että se on aika mahdotonta olla raskaana.

Vierailija
Vierailija

MInulla on jäänyt yhdet menkat väliin eikä ne ole vieläkään alkanut. voitvatko ne johtua siitä kun olemma harrastaneet seksiä aika paljon? Olemme miettineet että se on aika mahdotonta olla raskaana.

Minkä ikäinen olet? Onko kierto säännöllinen? Ellei, on ihan normaalia, että menkat jäävät väliin.

Väliin jääneet menkat eivät automaattisesti tarkoita, että olisit raskaana. Mm. stressi voi aiheuttaa sen. Huomasin omalla kohdallani, että myös antibioottikuuri vaikuttaa kiertoon. Söin helmikuussa 10 päivän antibioottikuurin, jonka seurauksena sen kuun menkat jäivät väliin. Maaliskuussa ne tulivat taas ihan normaalisti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat