Tradenomi AMK?

Vierailija

Olen ajatellut hakevani opiskelemaan ammattikorkeakouluun liiketalouden koulutusohjelmaan eli valmistuisin tradenomiksi. Monissa yhteyksissä (esim. lehdissä koulujen mainokset) olen huomannut, että tradenomi-nimikkeen perässä ei lue lyhennettä AMK mikä muiden, esim restonomin, perässä lukee. Eikö tradenomi ole siis ammattikorkeakoulutasoinen tutkinto, vai mitä ihmettä tämä tarkoittaa? :)

Ja sitten vielä, jos täällä sattuu olemaan alalla opiskelevia/työskenteleviä, olisi mukavaa kuulla mielipiteitä siitä millaista opiskelu on, onko siitä hyötyä käytännön työelämässä ja millainen on työllistymistilanne? :)

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä se on AMK:n linjalla, olen tradenomiopiskelija ammattikorkeakoulussa, ensimmäisellä vuodella.

Opiskelu on ihan kivaa, pakko myöntää että itse vasta kokeilen sillä valmistuin vasta lukiosta ja pääsin heti syksyllä opiskelemaan. Enemmänkin vasta kokeilen mikä olisi mun juttu.
Työllistymistilanne on ihan kohtalainen mitä nyt selvää olen ottanut :) hyödyllinen ala, sillä opiskeltavia aiheita tarvitaan lähes joka ammatissa.

Vierailija

Okei, mutta osaatko sitten sanoa ollenkaan että miksi siinä perässä ei lue AMK? Esimerkiksi oppilaitoksen, jonne haen, sivuilla lukee näin: "Tradenomi, 210 op (3,5 v)" mutta "Restonomi (AMK), 210 op (3,5 v)".

Olen ymmälläni! :D

Vierailija

En nyt viitti uutta keskustelua alottaa, enkä jaksa ettiä onks tästä lisää jossain.. Mutta ne ketkä kyseistä alaa on jo opiskelemassa niin mitenkä se kouluun pääseminen "toimii"? ite ku netistä katoin, ni liiketaloutta ku lähtee opiskelemaan niin pisteisiin lasketaan mukaan yo todistuksen arvosanat, keskiarvo sekä pääsykokeen pisteet? Mulla ku ei noi yo kokeista tulevat pisteet oo mitään hyviä ja laskin että vaikka saisin pääsykokeesta täydet niin pisteet ei silti riittäis?

Vierailija

Hei!