Luonnonkiharat - ilo vai suru?

Vierailija

Koetteko luonnonkiharat hiuksenne eduksi ulkonäössänne vai päinvastoin? Suoristatteko niitä vai annatteko olla luonnollisena?
Itselläni on luonnonkiharat hiukset, jotka kihartuvat tosi voimakkaasti. Ihan mukavaahan se on, sillä hiustenlaitto on nopeaa (en suorista useinkaan). Ongelma tulee aina, kun haluaisin leikata jonkun uuden mallin hiuksiin. Suoristetut otsahiukset näyttävät oudoilta kikkarapilveni kanssa, luoden kasarimaisen kontrastin. Toinen ongelma on, että hiusväri haalistuu kiharoista hiuksista nopeasti.
Onko jotain vinkkejä esim. hyvien ja muodikkaiden hiusmallien suhteen ja muutenkin kiharien hiusten hoitoon? :)

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

mulla on itelläkin luonnonkiharat, ja melko voimakkaat sellaiset.
suoristusrauta on kovassa käytössä, mutta hyvinä päivinä ei, semmoiset on harvassa.
Mun mielestä sopii etutukka, muuten kiharoitten hiuksien kanssa.
leikkasin polkkatukan A-malliin.. Suoristin vain etuhiukset.
kihartaminen "juhlavamman" näköisemmiksi on kans kivaa (:
Vaaleat värit pysyy kiharissa paremmin.
värjäsin ite n. kk taaksepäin violetiksi. hyvin on pysyny.
ei nää mitkään kirkkaat ole.
Ole ylpeä niistä, sillä harvalla on <;

Vierailija

Miekkosena on pakko taas kertoo omamielipide. Luonnon kiharat on maailman inahin näky. Joku vahva väri siihen niin on tosi ilo silmille. : )

Vierailija

Kiharapää ilmoittautuu!

Tosiaan hiustenlaitto parhaimmillaan tosi yksinkertaista ja lopputulos hienon näköinen, toisaalta lopputuloksena ulkonäkö on kuin rämeakalla :D Riippuu tosi paljon siitä miten kuivattaa hiukset, jos suihkun jälkeen antaa niiden kuivua normaalisti sillee et vähän pöyhii silloin tällöin niin yleensä hyvä lopputulos. Jos taas menee hiukset märkinä nukkuun niin aamulla saa varautua pahimpaan :P Silloin yleensä suoristan ja omasta mielestä näyttää hyvältä suoristettunakin, tosin poikakaveri ja 90% muista tuntemistani ihmisistä on sitä mieltä että näytän paremmalta kiharoissa.

Pituus hiuksissa tällä hetkellä noin leukaan asti, kesällä leikkasin tosi lyhyeksi ja kerroksittain niin nyt menee vähän hankalasti =P Ja väri luonnostaan vaalea, mut oon värjännytkin vaaleammaksi kun alkuperäinen sävy on hieman harmahtava.

Vierailija

mulla on loivat luonnonkiharat, ei kauheen voimakkaat, mutta kuitenkin. etuhiukset joudun suoristaa päivittäin, muita hiuksia suoristelen harvemmin. omat hiukseni on pituudeltaan lapaluihin asti ja nää on leikattu sillee kivasti hieman kerroksittain. välillä oon pitäny luonnonkiharoita haittana, mut kyl mun hiuksille ne on enemmän etu. :)

Vierailija

Mulla on kanssa erittäin voimakkaat luonnonkiharat. Suoristan ne lähes joka päivä, mutta yleensä viikonloppuisin tai lomilla jos ei tarvitse mennä minnekkään niin annan olla ihan luonnollisen käkkäränä :P en siis oikein pidä kiharoistani.

Haluaisin kyllä opetella tykkäämään hiuksistani luonnollisina, mutta en oikein osaa laittaa niitä mitenkään. Tuntuu että näitä ei mitenkään saa kuriin :D Omistan olkapäille ulottuvat vaaleat kiharat, miten te yleensä laitatte hiuksenne, jotain vinkkejä?

Vierailija

Mun mielestä kaikista helpointa ja vaivattominta on ostaa kevyt kiharavoide, joka tukee sitä kiharaa ja antaa sille kiiltoa ja joustavuutta. Kivemman näköset kun sellaset kuivat kulahtaneet säkkärät.. :)

Vierailija

hei luonnonkiharissa on hyötyä. Sinulla on aina melki valmis kampaus kun tulet suihkusta.. minulla on luonnon kihara suoristelen niitä aina välillä mutta en pidä littanista hiuksista ja ihan tikkusuorista. Luuletko ite pitäväsi piikkisuorasta tukasta. Uskompa et ku se sinulla on tarpeeksi kauan se ni et t. parturi-kampaaja linjaa opiskeleva

Vierailija

Minulla on ärsyttävät osittain lainehtivat/kihartuvat hiukset. Hiukseni ovat suunnillen puoleen väliin asti suorat, mutta sen jälkeen alkavat päivästä riippuen laineet tai jonkinlaiset kiharat. Kostella ilmalla tosin koko hiukset saattavat mennä kiharalle. Hiukseni ovat melkeinpä joka pesun jälkeen erilaiset: joskus minulla on nätit laineet, joskus osa on loivaa lainetta ja osa kiharaa ja joskus hiukset ovat vain kauhea epäsiistin näköinen pörrö.

Ennen vihasin laineitani ja suoristin ne joka päivä. Jokapäiväinen suoristaminen ei kuitenkaan tee hyvää hiuksille, joten oli pakko opetella sietämään lainehtivia hiuksia. Saan niistä useimmiten ihan siedettävän näköiset suihkaisemalla hiuksiin vähän hoitavaa kiiltosuihketta. Välillä jopa pidän laineistani, jos ne ovat sattuneet menemään hyvin, mutta kyllä minä silti haluaisin mielummin suorat hiukset. Tällaisille hiuksille kun ei mielestäni käy oikeen mikään muu malli kuin tasapitkä tai vähän kerrostettu ja pitkä. Voin vain kuvitella miten tyhmiltä hiukseni näyttäisivät jossain lyhyessä mallissa, jollen suoristelisi niitä jatkuvasti. Suorat hiukset olisivat muutenkin helpommat, elleivät ne sitten olisi sellaiset ohuet, lasimaiset ja lättänät, joita ei saa laitettua oikein mitenkään.

Vierailija

onhan mullakin luonnonkiharat. joskus enemmän ja joskus vähemmän kiharalla. en oikeen jaksa suoristella niitä mut onhan se joskus kiva saada vähä erinäköseks tukkaa :) ennen suoristin joka päivä mut ajan mittaa olen alkanu iloitsemaan luonnonkiharoista ja paksuista hiuksista. värjäilen kans kotikonstein tukkaa, tumman ruskeaksi yleensä ja väri pysyy 6 viikkoa päässä ja sit onkin aika värjätä uudestaan (: mut mä ainakin tykkään kun on luonnostaan kiharat, kehystää kasvoja niin kivasti, aion vielä kasvattaa pidemmiks näitä. kerrostetut hiukset, pisimmät hiukset ylettyy hiukan lapaluun alapuolelle :)

Vierailija

Täältä löytyy kanssa yksi. Minullahan on luonnonkiharoiden lisäksi vitsauksena paksuakin paksumpi tukka, joka viihtyy erittäin hyvin pehkomaisessa asennossa. Kärsin molemmista hiusteni ominaisuuksista vuosia, kunnes totesin, että jos opettelen tekemään niille jotain ja käyn tarpeaksi usein kampaajalla ottamassa vähän hiuskerroksia pois, niin näistä saa tosi hyvät. Olin vuosia jopa kateellinen siskoilleni, joilla on ohuet ja tikkusuorat hiukset, ne kun näytti aina niin kivoilta. Samaan aikaan he olivat kateellisia minulle omistani.

Tukan paksuuden takia omien hiusteni laitto ei ole todellakaan mikään helppo tai nopea homma, vaan pehkoefektin poissaamiseen saa käyttää tunteja. Niinpä pidän todella usein hiukset kiinni, ainoastaan juhliin näen vaivaa laittaa ne kunnolla.

Vaikka aikaisemmin kärsin kovasti siitä, että hiukseni vaativat niin paljon työtä, nykyään rakastan kiharoitani. Muutama kuukausi sitten leikkasin pitkistä hiuksistani 15cm pois, ja nyt ne ovat olkapäille asti. Tämän pituisena niitä on helpompi hoitaa. Ei sillä, että ne pidemmät näyttävät mielestäni paremmilta ja niitä voi laittaa usealla eri tavalla.

Vierailija

Itselläni on luonnonkiharat hiukset ja ne taipuvat myös melko voimakkaasti, joten voin sanoa että en pidä niistä lainkaan :( . Joten suoristusrauta on päivittäisessä käytössäni ja pelastukseni! :)

Vierailija

luonnonkiharien omaava täälläkin. muutama vuos sitten en sietäny ollenkaa, ja joka aamu vaivauduin suoristamaan, mutta ajanmittaa olen tajunnu kuinka kauniisti kiharat kehystää kasvoja, ja mulla on lisäks tosi paksut hiukset niin kiharat sopii paremmin ku suorat, hiusmallien kans tietty on jotain ongelmia mut mää olen päätynyt tällä kertaa kerrostettuihin hiuksiin, näyttää tosi nätiltä kun on kerroksittain ja kiharaa, otsahiukset on leikattu oikealta lyhyemmiksi ja pitenee vasemmalle puolelle. hiusvärit pysyy hyvin mulla päässä, on ollu raitaa ja koko hiuksetkin värjätty ja menee siinä se kuus viikkoa, et saa taas koko pään värjätä, mulla kasvaa tosi nopeesti hiukset, raidat pysyy tosi pitkään mut sit taas tarvii värjätä jos tulee juurikasvua :D ihanaa kun on luonnonkiharat, nauttiikka ihmeessä kiharoista!

Vierailija

Itselläni on luonnonkiharat ja haluaisin niin kovaa suorat hiukset. Eipä taida itselleni olla muuta vaihtoehtoa kuin laittaa joka aamu suoristusrauta kuumenemaan samalla ku keittää aamukahvia.

Itse olen värjännyt hiukseni päältä vaaleiksi ja ongelmanani oli että vaikka käytin hopeashamppoota, hiukseni kellertivät. sitten rupesin käyttämään LUSH:in DADDY O shamppoota joka sisältää orvokkia ja merileväuutetta ja nyt vaaleat osat hiuksistani on itseasiassa pysyneet suorina... DADDY O on tarkoitettu vaaleille hiuksille, mutta LUSH:illa on varmasti tuotteita muunkin värisille hiuksille! LUSH:illa on myös myynnissä ihonhoitoon ja muihinkin tarpeisiin olevia tuotteita!

Vierailija

Itselläni on lapsuusajan luonnonkiharat suoristuneet vain laineiksi ja taipuisaksi. Olen kateellinen niille joilla kiharat on. Kaverillani oli kunnon korkkiruuvikiharat ja hän aina halusi minun hiukseni kun minä taas olisin mielelläni ottanut hänen hiuksensa.

Olkaa iloisia te keillä kiharat on koska näytätte upeilta ja maailma on täynnä naisia jotka kihartavat hiuksiaan ja haluaisivat samanlaiset hiukset kuin teillä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat