TURUSSA VUOKRALLA ASUMINEN

Vierailija

Hei, olen 19-vuotias tyttö ja aion ensi kesänä muuttaa Turkuun. Olen tässä jo hieman etuajassa sillä silmällä katsellutkin yksiöitä eli hintoja ja sijainteja. Tuntuu, että vuokra-hinnoissa on paljonkin eroa, toki itse asunnon kunnon ja koon puolesta mutta myös sijainnin ja en oikein tiedä miltä alueelta katsella.

Kaipisinkin siis kokemuksia Turussa asuvilta/asuneilta siitä, mikä olisi sopiva alue etsiä vuokra-asuntoa? keskustahan nyt on aina keskusta, mutta jos keskustan ympärillä olevista kaupunginosista puhutaan :) Huomioonottaen kulkuyhteydet keskustaan, mahd. yliopistolle, alueen ilmapiiri ja muu.

kaikenlaisia muitakin turkuvinkkejä saa pistää kehiin!

Kommentit (4)

Vierailija

Olen itse turkulainen ja sanoisinpa että kannattaa katsella asuntoja kaikkialta muualta kuin Varissuolta, Lausteelta, Haritusta, Halisista ja Runosmäestä jos haluaa asua suht rauhallisella alueella.
Nättinummi ja Ilpoinen ovat hyviä asuinalueita mielestäni ja niissä on suhteellisen halpoja asuntojakin.
Yliopistoilta ja korkeakouluilta kannattaa käydä katsomassa ilmoitustauluilta asuntoilmoituksia jos sihen on mahdollisuus sillä itse löysin yliopiston ilmoitustaululta entisen asuntoni joka on lähes 60 neliöinen kaksio ja vuokra oli vain 460€/kk koska oli yksityinen.

Tsemppiä asunnon hakuun!

Vierailija

Poissulkisin myös nuo Varissuon, Lausteen, Pernon, Runosmäen, Halisen, Härkämäen, Jyrkkälän, Haritun (nuo toki ovat samalla niitä halpoja)...

Miellyttäviä paikkoja ovat tosiaan Ilpoinen, Ispoinen, Luolavuori, Nättinummi. Niistä löytyy paljon nuortakin väkeä.

Vasaramäki, Petrelius, Suikkila yms. ovat hintavia, mutta jos halvalla löytää, niin on aika lottovoittoja :) Itse asun Vasaramäen keskustan puoleisella reunalla ja on mukava kohta, ei mitään mölyisää tietä lähellä tms. Opiskelupaikat ovat pitkälti "täl pual jokke", onneksi myös moni miellyttävä alue on täl pual :)

Vierailija

Olen asunut Haritussa vuodesta 1985 ja viihdyimme niin hyvin että ostimme oman asunnon neljä vuotta sitten 2007 (2 lapsen kanssa) ja luulen että asun täällä myös loppuelämäni. Turun paras paikka jos rakastaa luontoa ja lenkkeilylä/hiihtomahdollisuuksia! Ja koiria!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat