Päivälinsseistä kuukausilinsseihin (mitä tarvitaan?)

Vierailija

Eli haluaisin vaihtaa kuukausilinsseihin, aiemmin olen käyttänyt kertiksiä (Specsin easy vision ja dailies), mutta halvemmaksi tulisi kuukausilinssit.
Eli mitä tarvitsisin?? Optikolla pitäisi tietysti käydä, mutta tarvitaanko näöntarkastus jos olen vähän aikaa sitten jo sellaisessa ollut? Mistä saisi halvimmalla tarkastuksen + linssit? Jonkin sortin AirOptixeja haluaisin, joko Night&Day tai Aqua-linssit, kummat olisi paremmat?
Missä liikkeissä olette itse käyneet ja millä hinnalla tämä vaihdos suunnilleen tapahtuisi (ottaen huomioon linssit ja tarkastkset ja nesteet yms.) ja missä halvimmalla? Ja kaikki muut neuvot plussaa jos en osannut tässä niitä vielä kysyä.

Kommentit (2)

Vierailija

Minulla on ollut kuukausilinssit käytössä kohta kolme vuotta, eli luulen että osaisin antaa joitakin neuvoja :) Päivittäin vaihdettavia linssejä minulla ei ole koskaan ollut käytössä, joten en osaa vertailla.

En ole ihan varma, mutta jos piilarit ovat kerran olleet aikaisemminkin käytössä eikä näöntarkastuksesta ole kauaa, sen voi ehkä jättää välistä. Mutta soita optikkoliikkeeseen ja kysy asiaa. Voi olla, että he haluavat vielä tarkistaa silmien ja limakalvojen tilan, mitä seurataan erityisesti piilolinssejä käytettäessä. Kysymällä selviää :)

Itse käyn Spectsaversillä, minkä olen todennut todella asiantuntevaksi, ystävälliseksi ja kohtuuhintaiseksi! Olen vaihtanut linssien merkkejä ajan mittaan optikon suosituksesta, mutta itse en suuria eroja ole huomannut. AirOptixit (Aqua muistaakseni) olivat aluksi käytössä, olin ihan tyytyväinen. Nyt on ollut viimeisen vuoden verran EasyVisionin Opteyes. Todella hyvät, silmät ovat pysyneet hyvässä kunnossa. Paketeissa on 3 paria, maksoi sellaisen hieman alle 60 euroa. Nesteet päälle, iso purkki noin 10 euroa. Mutta näillä sitten porskuttaa sen kolme kuukautta :) Ainakin Spectsaversilläni piilareiden käyttäjille näöntarkastukset ja jälkitarkastukset ovat ilmaisia. Ja näitä jälkitarkastuksiahan on ensi alkuun melko tiuhaan, itselläni oli ensin viikon jälkeen ja sitten kuukausittain. Silmien muutoksia pitää seurata säännöllisesti, jotta kaikki nystyt ja verisuonien laajeneminen huomataan ajoissa. Itsellänikin oli yhdessä vaiheessa "nystyjä", mutta niistä päästiin eroon pitämällä vähän aikaa taukoa piilolinsseistä. Useinhan nämä ongelmat johtuvat joko puutteellisesta hoidosta ja hygieniasta tai liian pitkästä ajasta pitää piilolinssejä. Nyt on puolen vuoden välein käyn tarkistuksissa, kaikki on ollut hyvin :)

Siitä täytyy vielä muistuttaa, että vaikka kuukausilinssejä voi pitää myös öisin, suosittelen ottamaan ne mahdollisuuksien mukaan joka yö pois. Vaikka linssit läpäisevät melko hyvin happea, silmälle on parempi olla ilman. Itsekin otan joka yö pois, paitsi jos olen kylässä jossakin, olen ollut viihteellä tai unohtuu.

Mutta ei muuta kuin piilariostoksille! :)

Vierailija

eikai siihen tarvi muuta kuin käyt ostamassa kuukausilinssit. toki tarkistus on varmaan hyvä, mutta ei välttämätön. itse käytän airoptix merkkiä ja olen ollut ihan tyytyväinen. nyt viimeaikoina kuitenki silmät ovat kuivuneet linssejä käytettäessä niin et tuntuu et olis roskia ja aamuisinki on tosi kuivat ku herään (vaikka otan linssit joka yö pois!) oon kyllä miettiny et voi johtuu siitä et oon lukenu nyt joka päivä paljo ku kirjotan nyt keväällä niin siinä tuntuu eniten kuivuminen mutta siks oonki pitäny laseja. kannattaisko kuitenki koittaa vaihtaa merkkiä? onko teillä kokemuksia?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat