neuvoja e-pillereistä ??

Seuraa 
Liittynyt21.11.2010

poikkikseni kanssa ollaan oltu nyt 4kk yhessä ja hän eilen kysyi miksen syö e-pillereitä ja hänen mielestään on tyhmää/outoa käyttää kortsua tyttöystävänsä/kun seurustelee.
Selitin hänelle että niide aloittamine on aika iso juttu(kai?)ja että en haluisi alottaa ja sit jos yhtäkkii satutaanki vaikka 1kk päästä erota niin mua harmittais että olin alottanu ne kun niissä on niitä sivuvaikutuksiakin. Poikkiseni ei oikein kai ymmärtänyt kuinka iso juttu ne on, hän näkee sen vaan helpottavaksi seksin aikana, niinkuin se kyllä olisikin.

Mitä mieltä olette poikaystäväni suhteellisen huolettomasta asenteesta? Ja voiko suhteemme jatkuvuutta mitenkään tuon kummemmin varmistella siihen liittyen kannattaako pillereitä aloittaa?
Mitä muita vinkkejä olisi niiden aloittamiseen? KIITOS PALJON JOS VOITTE AUTTAA <3

(itse olin neitsyt ennen poikaystävääni, hän ei mutta ei ollut seurustellut ennen)

Kommentit (8)

Vierailija

poikaystäväsi olisi voinut muotoilla sanat toisin puhuessaan asiasta.
olen itse ollut poikaystäväni kanssa reilut 5kk yhdessä ja olen kuukauden ajan syönyt pillereitä.
aloittaminen ei ole iso juttu. eniten minua jännitti sivuvaikutukset ja tulevat gynekäynnit.
monesta pojasta seksi tuntuu paremmalta ilman kortsua, se on helpompaa ilman ja rahallisten syiden takia kannattavampaa, mikä on varmaan suurin syy poikaystäväsi suhtautumiseen.

itse tiedät parhaiten suhteenne laadun ja kestävyyden, mutta hyvää suhdetta pillereistä kieltäytyminen ei pilaa. kannattaa tutustua eri pillereisiin ja käydä keskustelemassa esim kouluterveydenhoitajan kanssa asiasta, jonka kautta itse pillerini hankin, jos poikaystävän kanssa puhumisesta ei ole hyötyä.
en kuitenkaan suosittele aloittamaan pillereiden syöntiä omaa tahtoa vastaan!
pillerit helpottavat seksielämää enemmän pojan osalta. mutta kyllä tyttökin siihen tottuu

jos seksielämänne on aktiivista suosittelen pillereitä!
ps. pillerit saattavat lisätä tai vähentää haluja,
joten tutustukaa yhdessä sivuvaikutuksiin

Vierailija

Useimmat miehet eivät hirveän paljon tiedä pillereistä eikä minunkaan poikakaveri ollut poikkeus. Koska jutellaan paljon mesessä, linkkailin hänelle tietoa pillereistä ja ihan mielellään hänkin tutustui aiheeseen. Itse luin myös runsaasti juttuja pillereistä. Niinpä ei tullut yllärinä se, että olin alkuun hieman itkuinen:D Me oltiin seurusteltu kyllä jo yli kaksi vuotta ennenkuin hommattiin pillerit, koska en halunnut hirveän nuorena aloittaa niitä. Jos olet epävarma, niin voittehan odotella vielä pari kuukautta.

Kannattaa yksinkertaisesti netistä lukea pillereistä tietoa, ei niihin voi oikein muuten valmistautua. Jos on tiukka rahatilanne, niin pillerit saattavat tuntua hintavilta. Me maksetaan pillerit puoliksi, koska en mä niitä yksin söisi. Keskustelkaa siis myös rahapuolesta.

Oma kokemus on, että pillerit parantavat molempien seksielämää. Itse en kondomin kanssa saanut läheskään niin suurta nautintoa kuin ilman. Lisäksi olen päässyt eroon vuosi vuodelta pahenevista kuukautiskivuista.

Vierailija

Aloitin pillerit 14-vuotiaana kun oltiin seurusteltu joku kuukausi :) Nyt toukokuussa tulee nelja vuotta täyteen <3 Kannattaa varata aika gynekologille ja kysyä häneltä pillereistä ja muista ehkäisykeinöista :)Meillä menee niin että minä maksan pillerit, mutta aina jos mennään kahville tai kauppaa niin poikakaveri tarjoaa mun ostokset :)

Vierailija

Moi
Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, mutta pidä huoli, että myös poikakaverisi tietää sivuvaikutuksista. Me aloitettiin pillerit aika nopeasti seurustelun alettua ja oltiin eron partaalla, mä muutuin kyllä ihan toiseksi ihmiseksi. Itkin ja haastoin riitaa enkä halunnut seksiä, voin tosi pahoin. Kokeiltiin eri merkkejä, mutta sitten mieskin ehdotti, että lopettaisin pillerit. Hyvin tullaan toimeen kortsuilla, kun muistetaan miten vaikeaa silloin oli.
Voihan se olla, että sä kestät pillerit hyvin. Ei voi tietää jos ei kokeile.

Vierailija

Pillerit kannattaa EHDOTTOMASTI aloittaa! Ensinnäkin, ei vain miehelle, vaan myös itselle seksi on paaaaaaljon parempaa ilman kortsua! Pillereiden sivuvaikutukset voidaan minimoida kun valitset esim. terkkarin kanssa sinulle sopivat pillerit. Ja ainahan merkkiä voi vaihtaa. :)

Gyne on ainoa asia mikä on vähän inhottava pillerien aloittamisen jälkeen, mutta pillerit tai ei, pakko siellä on joskus käydä perustarkastuksessa...

Pilleriä naamaan vaan ja hauskoja seksihetkiä! :D

Vierailija

Ja pitää muistaa myös, että e-pillerit ei sitten ehkäise niitä kaikkien pelkäämiä sukupuolitauteja. Jos jätkäkaverini ei olisi ollut ensikertalainen, en olisi edes harkinnut pillereitä ilman testejä. Minustakaan kun ei löytynyt mitään tavallisesta poikkeavaa.

Pillerit on minusta (opiskelija olen) isokin investointi, yleensä ostan 3kk:n satsin kerralla ja jätkäkaveri maksaa aina puolet. Ensimmäisen kolmen kuukauden aikana pillerit vetivät mielialani vuoristoradaksi, mutta myöhemmin tasottui normaaliksi.

Ja minusta seksi on parempaa ilman kortsuja, en ole koskaan pitänyt niistä, hyh.

Ja jos mikään ei ole minun aloituksestani muuttunut (aloitin kesällä), saat ensimmäisen 3 tai 6 kuukautta ilmaiseksi, riippuen paikkakunnasta. Tänä aikana selviää kyllä hyvin, kannattaako pillereiden jatkoa käyttää.

Ja mitä siihen eroon tulee, pillereiden käyttö on helppo lopettaa kyllä, ei se ole ongelma. Mutta jos et ole varma asiasta, etkä halua sen takia aloittaa, sinun ei tarvitse. Jos jätkäsi ei ymmärrä tätä, kannattaa katsella uudestaan, millä pohjalla suhteenne on.

Mutta pillerit on ehkäisy, joka on kokonaan naisen vastuulla. Yksikin unohdettu pilleri ensimmäisellä tai viimeisellä viikolla voi aiheuttaa raskauden (jos sinä aikana ollaan yhdynnässä).

Mutta suosittelen kyllä, peloitteluista huolimatta ;) Seksi on huomattavasti kätevämpää, menkat voi siirtää ja ne ovat säännölliset.

Vierailija

Olen käyttänyt pillereitä yli neljä vuotta, mutta nyt olen lopettamassa. Ennen ei minullekaan mitään ongelmia niistä tullut, mutta nyt olen huomannut, että viimeisen vuoden aikana minulla ei ole ollut lähes ollenkaan haluja ja olen aina aivan kuiva.

Emme haluttomuutta edes huomanneet, kun asuimme poikaystävämme kanssa eri paikkakunnilla, mutta yhteen muutettuamme tajusin, ettei enää haluttanut. Ennen pillerin aloittamista ja asuessamme samalla paikkakunnalla olimme kuin puput. Voi tietty johtua siitä ettei oltu seurusteltu kuin vuosi. Tiedän, ettei haluttomuus johdu mistään muusta kuin pillereistä, silllä vaikka haluaisin, niin seksi on hankalaa kun alapää kuivuu niin nopeasti.

Ja niitä muita sivuvaikutuksia oli alussakin; ihania mielialanheittelyjä ja ihme draamakohtauksia.. Että lämpimästi suosittelen, että "pelottelet" nimenomaan poikaystävääsi hieman etukäteen ja varoitat, että jos jotain suhteessanne muuttuu sen pitäisi mennä pian ohi, johtuen pillereistä. Ja jos ne eivät kerta kaikkiaan sovi, niin vaihda.

Itseäni on jotenkin alkanut inhottaa ajatus siitä, ettei kehoni noudata omia luonnollisia polkujaan. Mutta onhan se rakastelu ihanaa ilman kortsua, mutta pilleriä käytännölisempää ehkäisyä on niin hankala löytää..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat