Hankala tilanne

Vierailija

Mulla on paljon miespuolisia kavereita, joihin pidän yhteyttä soittelemalla ja tekstailemalla, koska suurin osa asuu kaukana ja nähdään harvoin. Noh poikaystävä ei tykkää yhtään siitä että tekstailen toisten miesten kanssa (mustasukkaisuus karkaa usein lapasesta) ja me ollaan riidelty asiasta ihan mielettömästi ja olen nyt vähentänyt yhteydenpitoa näihin kavereihen. Kaikenlisäks poikaystävän kaveritkin on lähetelly mulle kännissä kaikkia vonkaus viestejä...

Eilen sitten poikaystävä sai oman puhelimensa huollosta ja istuttiin iltaa yhdessä ja juotiin kaljaa. Yhtäkkiä tän yhen puhelin alko piippaileen viestejä, joihin se vastaili naureskellen, eikä suostunu kertoon että kenen kanssa tekstailee. Sano vaan että "nyt näät miltä musta tuntu, kun ite istuit puhelin kädessä jatkuvasti". Poikaystävä kuitenkin selaili aina mun viestit ja puhelut läpi ja mitään epäilyttävää sielä ei koskaan edes ollut.

Viestittely jatku pitkälle yöhön ja viestit se poisti samantien. Aamulla se sitten kerto että oli tekstaillu yhden 16-vuotiaan tyttösen kanssa, joka sattuu oleen tän kylän "jakorasia". Poikaystävä on itse 24v ja on usein sanonu tästä tytöstä että ei "kusiskaan siihen päin" sen iän takia. Tää tyttö on joskus ollu ihastunu mun poikaystävään ja laittanu erinäisiä viestejä, mutta koskaan aikasemmin ne ei ole tekstaillu noin niinkun eilen.

Tänään ei olla pahemmin puhuttu toisillemme mitään ja en tosiaan tiedä että mitä pitäis ajatella asiasta... Olikohan toi viestittely sitten joku kosto mulle vai jotain pahempaa?

En tiedä uskaltaako ottaa asiaa edes puheeks.

Kommentit (7)

Vierailija

Kuulostaa melko lapselliselta ja naurettavalta poikaystäväsi osalta. Uskon kuitenkin, että hän halusi vain "näyttää" sinulle miltä hänestä tuntuu - epäonnistuen. On kuitenkin eri asia pitää yhteyttä ystäviin kuin johonkin pikku hutsuun, josta on vielä sanonut että "ei edes kusisi siihen päin". Mut veikkaanpa et tän naurettavan kostoyrityksen tarkotus oli saada sut mustasukkaseks ja hän taisi hieman siinä onnistuakin.

Koita saada poikaystäväsi ymmärtämään, että miehet joihin pidät yhteyttä ovat vain ja ainoastaan ystäviäsi ( jos näin siis on) ja ystäviin luonnollisesti pidetään yhteyttä. On naurettavaa yrittää kostaa sitä tuolla tavalla. Mut koittakaahan saada asiat sovituksi! (:

Vierailija

Sinä et saa katkaista kaverisuhteitasi sen takia, että poikaystäväsi on mustasukkainen! Hän ei saa sinun kavereitasi valita, tai päättää kenen kanssa olet yhteydessä. Jos sinulla on hyviä miespuolisia kavereita, niin poikaystäväsi ei auta kuin hyväksyä asia ja sopeutua. Jos poikaystäväsi tähden katkaiset kaverisuhteisasi, niin osoitat vain miehellesi, että hänen epäilyillään oli perää ja mustasukkaisuus kasvaa.

Olet tehnyt oikein, kun olet toiminut avoimesti. Et ole salaillut, etkä piilotellut tekemisiäsi ja juttujasi kavereidesi kanssa. Niin sen pitääkin mennä. Kavereiden välisissä asioissa ei ole mitään salailtavaa, mutta kaikkia juttuja ei silti ole tarkoitettu ulkopuolisten korville. Tämän takia poikaystävälläsi ei ole oikeutta tutkia puhelintasi! Sinun ei pitäisi sallia sitä. Osaat kyllä itse kertoa hänelle sinun ja kavereidesi väliset jutut, jos haluat ne hänen kanssa jakaa. Et sinäkään varmasti pitäisi siitä, että luottamuksellisesti osoittamasi tekstiviesti kaverillesi päätyisikin kaverisi tyttöystävän lukemaksi, ja hän sitten lörpöttelisi asian kylillä kaikkien tietoon.

Ymmärrän, että poikaystävääsi on uskottavasti loukannut se, että keskityt puhelimeesi enemmän kuin häneen. Hän on tällöin tuntenut itsensä ulkopuoliseksi ja ehkä turhaksi sinulle. Tämä tunne on sitten herättänyt mustasukkaisuutta ja purkautunut pahana olona. Kannattaa valita ne hetket kännykän parissa tarkkaan, ettei se pääse vaikuttamaan ympärillä olevien tuntemuksiin.

Se, mitä poikaystäväsi teki sinulle, oli puhdas kosto. Hän halusi satuttaa sinua, laittaa sinut tuntemaan epämukavaa oloa ja kipua. Ehkäpä myös herätellä sinua tajuamaan, miten pahalta hänestä tuntuu, kun keskityt kännykän parissa puuhailemiseen. Mutta silti, olipa hänen tarkoitusperänsä mitkä tahansa, kosto oli kosto, ja sitä sinun ei pidä unohtaa niin helposti. Sinun on otettava asia puheeksi! Kerrottava, miltä moinen temppu sinusta tuntui ja miten se herättää epäluottamusta poikaystävääsi kohtaan. Sinun on tuotava selkeästi esille, että mitä avoimuus ja salailu tarkoittavat. Sinä et ole salaillut mitään, joten ei poikaystävälläsikään ole oikeutta tuollalailla salailla asiassa, joka on jo muutenkin hiukan tulenarka. Hän oli tempauksellaan sekä loukkaava, että tökerö, joten sinulla on täysi oikeus kuulla, miksi hän teki niin kuin teki ja että onko sinulla enää mitään syytä luottaa poikaystävääsi.

Kannattaa asia käsitellä painamasta teidän molempien mieliä ennen kuin asia ehtii yhtään tuosta pahentumaan ja tilanne tulehtumaan.

Vierailija

Kun yritin puhua asiasta ja juuri siitä että en ole salaillut mitään, niin vastauksena sain vaan sen että "kuitenkin oot poistanu niitä viestejä, en ole mitenkään voinu nähä niitä kaikkia". Sitten se alko jo epäileen että oon varmaan vaihtanu näiden miespuolisten kavereiden nimet joidenkin naisten nimiin, että voin kysyttäessä sanoo "elina soitti", vaikka se olis ollukin joku mies.

En tosiaan tiedä mistä nää epäilyt johtuu, alkaa oleen jo aika rasittavaa.

Vierailija

Sinun ei tarvitse kestää sitä, että jokaista liikettäsi epäillään. Sinun on saatava poikaystäväsi tajuamaan, että tuollainen käytös on väärin, koska suhde perustuu pitkälti luottamukseen. Jos tilanne ei muutu, en tiedä mitä voisit enää tehdä. Onko hänellä kenties itsellään jotakin salattavaa, kun on niin hanakka syyttämään sinua? Vai onko hän muuten vain liian mustasukkainen?
Joka tapauksessa suosittelisin, että tekisit selväksi, ettei sinulla ole mitään salattavaa ja kertoisit, että hänen on turha olla huolissaan ja mustasukkainen. Samalla kannattaa kertoa, kuinka loukkaavaa se on, että hän epäilee sinua syyttä suotta ja tehdä selväksi, että se ei käy päinsä, sillä eihän hän voi sinun koko elämääsi hallita ja sinua omistaa.
En tiedä mitä muuta asialle on tehtävissä. Toivottavasti tilanne paranee!

Vierailija

Sinulla on siis sairaalloisen mustasukkainen poikaystävä. Tämä ominaisuus ei valitettavasti ihmisestä häviä, voi lientyä, muttei koskaan häviä.
Sairaalloisen mustasukkaiset ihmiset ovat erittäin hankalia kumppaneita, koska he pettävät itse yleensä hyvinkin helposti, jo pelkästään kostona. He myös murentavat kumppaniensa itsetunnon syyttelemällä, epäilemällä, ilkeilemällä ja kostamalla kaikki takapakit. Yleensä tällaiseen käytökseen ei edes tarvita mitään kunnon syytä.
Näillä ihmisillä ei ole itsellään hyvä olla, he eivät luota itseensä, jolloin he eivät voi nauttia kumppaniensa onnesta, vaan haluavat saada kumppaninkin masentuneeksi hinnalla millä hyvänsä. Vaikka heille kuinka jankuttaisi rakkautta ja heidän tärkeyttä elämässä, he eivät kykene uskomaan sitä, koska he eivät koe noita tunteita itseään kohtaan.

Adalinda, jos olet valmis elämään tällaisen miehen rinnalla, sinun on oltava ehdoton. Rajat on oltava selkeät ja sinun ei pidä missään nimessä sallia minkäänkaltaista väärinkohtelua miehesi toimesta. Sinun on osoitettava selkeästi, että et siedä pompottelua, epäilyjä tai syyttelyä, etkä aio sellaista kuunnella.

Jos mies on haluton luottamaan sinuun, niin voiko hän edes sanoa rakastavansa sinua? Onko sellaisessa suhteessa mitään järkeä? Oletko varma, että hän antaa sinulle elämääsi sen, mitä toivot mieheltä saavasi?

Vierailija

Juteltiin asioista eilen ja nyt se sitten pelas sen kortin, että ollaan liikaa yhdessä ja siitä johtuu noi mustasukkaisuuskohtaukset. Vastasin siihen että "voin viedä tavarani takas mun kämpälle ja viettää sielä aikaa enemmän, jos se helpottais".

Ollaan vietetty aikaa sen asunnolla koska siellä on enemmän tilaa. Mulla on kuitenkin oma asunto naapuritalossa.

Ensin se suuttu ja sano "jos sen teet niin tää on sitten tässä". Olin sen jälkeen hiljaa, kun en kuitenkaan odottanu noin tylyä kommenttia.

Myöhemmin sovittiin kuitenkin että vien tavarani ja jatketaan kuitenkin normaalisti, mutta ei kuitenkaan sillä 24/7 tyylillä.

Tänään sitten raahasin vaatteet ja tietokoneen yms. pois, no joku ongelma siinä kai sitten oli, kun tänään piti vielä jutella asioista ja iltapäivällä soitin ja kysyin että millon on tulossa kotiin ja sillon vielä sano että "tuun kohta"... no eipä oo kuulunu mitään sen jälkeen ja huomenna pitäis vielä lähtee reissuun yhessä.

Nyt alkaa tosiaan silmät aukeen tähän tilanteeseen ja tosiaan mietityttää että kannattaako tässä enään edes yrittää.

Vierailija

tottakai otat asian puheeksi ja sanot poikaystävällesi että kasvaa aikuiseksi. Ei kannata ainakaan lähteä leikkiin mukaan että itse kostat takaisin. kyllä hän ehkä jossain vaiheessa tajuaa lapsellisuutensa, kun otat sen "järkevämmän henkilön" roolin..
Siitäkin voisi tietysti mainita että ilmeisesti tämä 16v. tyttö ei kuulu poikaystäväsi kavereihin oikeastaan, mutta sinä tekstailet oikeille kavereillesi, oikeista syistä. Toisin kuin poikaystäväsi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat