Facebook siviilisääty- ongelma!!

Vierailija

Mitä hittoa tämä nyt sitten meinaa kertokaas. Olemme olleet mieheni kanssa n. puoli vuotta yhdessä ja silti hän ei suostu vaihtamaan siviilisäätyään Facebookissa seurustelevaksi. Ei kuulemma halua elämäänsä siellä levitellä. Tiedän että kyseessä on vain facebook, mutta juuri siksi koska se onkin vain joku mitätön facebook, niin miksi sitä ei voi siellä sanoa, kun kaverithan sen vain näkevät?? Minulle se nyt on aivan sama mitä siellä lukee, mutta kysymys on periaatteesta!! sanooko hän uusille tutuilleenkin ja vanhoille kavereilleenkin että ei seurustele ja tietääkö itsekkään mitä haluaa? Hieman epäilyttää onko hän tosissaan... Itse joskus nimittäin ajattelin että en halua vaihtaa statustani seurustelevaksi, koska uskoin ettei silloinen parisuhteeni tule kestämään. Ja vielä kerran, kyse on periaatteesta.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Hmm.. Aika jännä tapaus. Jos hän haluaa elää vielä vapaammin? Tietääkö kukaan teidän seurustelusta? Jos poikaystäväsi ajattelee, että kaikki tietävät jo niin mitäpä sitä enempää mainostamaan.. Vai onko poikaystävälläsi facebookissa joku uusi tai vanhakin tuttavuus, jolle hän ei halua kertoa että seurustelee?
En tässä nyt osaa kyllä auttaa mitenkään.. Toivottavasti poikaystäväsi vaihtaisi siviilisäädyn niin sinäkin saisit mielenrauhan;-)

Vierailija

voisit sanoa hänelle suoraan, että sinua loukkaa hänen fb-sinkuus. se tuntuu kun häntä nolottaisi se, että seurustelet hänen kanssa tai että hän pettää sinua tai jotain.

mikäli hän ei muuta tämänkään jälkeen niin voit sanoa suoraan että jos hän ei 'ole parisuhteessa henkilon - - kanssa' niin ei sitten.

itselläni oli sama ongelma ja jätkä tunnusti että petti minua eikä siksi voinut vaihtaa statustaan, toinen tyttö saisi selville.

sanon vain varoittaakseni, en pelotellekseni

Vierailija

Siis onks sillä pojalla siellä statuksena vielä "sinkku" vai eiks sillä vaan lue mitään? Ei minullakaan ole minkäänlaista parisuhdemerkintää, vaikka olenkin seurustellut jo vuosia ja asutaan yhdessä. En vaan ole kokenut tarpeelliseksi laittaa, koska ei minulla sinkkunakaan lukenut mitään, enkä muutenkaan FB:ssä juuri asioistani huutele...

Vierailija

Ymmärrän jossain määrin sun tilanteen, koska oon itse kokenut saman hieman pienemmässä ja erilaisessa mittakaavassa. Aloin seurustella poikaystäväni kanssa viime syksynä, ja julkaisin Facebookissa melko pian tiedon, että olen parisuhteessa. En kuitenkaan laittanut sinne kenen kanssa, enkä tähdentänyt kenellekään näitä tietoja sen enempää. Poikaystävälläni ei ikinä ole ollut mitään parisuhdestatusta, ei siis edes sinkku-tilaa jne. Kun olimme alkaneet seurustella, poikaystäväni ei vieläkään päivittänyt parisuhdestatustaan. Kului pari kuukautta tällaista, enkä sen kummemmin ihmetellyt tilannetta enkä kysynyt siitä poikaystävältä. Yhtenä iltana selvittelimme poikaystäväni kanssa välejämme, hänen loukattuaan minua hieman. Samalla hän tunnusti, ettei juuri kukaan hänen ystävistään tiedä, että seurustelemme (poikaystäväni on intissä, joten siinä vaiheessa en vielä tuntenut hänen ystäviään suuremmin). Poikaystäväni selitti, että oli halunnut edetä hitaasti, eikä siksi ollut sinne mitään päivittänyt. Saman illan aikana hän julkaisi facebookissa seurustelevansa, ja ehkä viikkoa myöhemmin pistimme yhdessä voimaan statuksen, jossa kerroimme kenen kanssa seurustelemme :)
Tulipa sekava teksti! En oikeen osaa sua tässä tilanteessa auttaa, mutta ehkä aika vaikuttaa tohon teidän tilanteeseenne ja poikaystäväsikin laittaa facebookkiin tietoa suhteestanne.

Vierailija

Sanoin juuri hänelle että minun silmissäni se näyttää siltä että joko hän häpeää minua, tai sitten ei ole tosissaan, tai on jotain salattavaa. Mutta hän vaan vastasi että ei ole siitä kyse, vaan ei vain halua julkaista elämäänsä siellä netissä. Ja kyllä hänen ystävänsä tietävät että seurustelemme, olen heidän kanssaan todella hyvin ystävystynytkin =) Ehkä se ei sitten mitään tarkoita.. Mutta kyll äse nyt silti häiritsee!! :D Kyllä joskus luki hänellä että sinkku, sitten kun aloimme seurustella, hän piilotti siviilisätynsä kokonaan, ei siis lue mitään. Eikä lue minullakaan. Ja sehän tässä ärsyttääkin kun kaikki siitä kyselee että miksi emme halua facebookissa seurusteluamme julkistaa... Tulipas itsellänikin sekava teksti :D

Vierailija

Isosiskollani oli sama juttu hänen poikaystävänsä kanssa. He olivat seurustelleet yli puoli vuotta ja edelleen pojan suhdestatus oli "it's complicated". Tälle pojalle oli iso asia myöntää seurustelevansa, hän on 28 ja isosiskoni on ensimmäinen tyttöystävä, josta hän on puhunut vanhemmilleen tai vienyt kotiin näytille. Hänellä statuksen muuttaminen tarkoitti myös sitä, että tässä on jokin vakavampikin kyseessä. Yhtenä iltana olin molempien siskojeni sekä tämän poikaystävän kanssa pizzalla. Jostain syystä aloimme puhua tästä statuksesta, ja humalapäissään hän sen suostui vaihtamaan. Paria päivää myöhemmin se oikeasti vaihtuikin.

Sanoisin tämän jutun opettamana, että anna aikaa, se voi olla poikaystävällesi yllättävän kova paikka. On hyvä, että hän tietää, että sinua asia häiritsee, mutta älä painosta liikaa. Joillekin ihmisille on vaan todella kova paikka myöntää julkisesti, että seurustelee, vaikka lähipiiri asian jo tietäisikin. Kun sen muuttaa facebookissa niin sitten tietää kaikki sen lähipiirin ulkopuolellakin.

Vierailija

Tämäpä helpotti. Minä olen myös nimittäin hänen ensimmäinen "vakava" tyttöystävänsä, jota hän harkitsee viedä vanhemmille näytille. Hänelle oli myös hyvin iso asia tavata minun vanhempani. Ehkä se status sitten viimeistään vaihtuu kun naimisissa ollaan :D Pitää vaan luottaa nyt että tässä tosiaan ei ole kyse mistään salailusta :/

Vierailija

kamooooon, älkää miettikö noin monimutkasesti, jokainen ajattelee tavallaan, mutta ainaki meillä se mennee vaan niin, ettei haluta mainostaa facebookissa, miten meillä menee. Kummallakaan ei lue, sovittiin jo seurustelun alussa ettei ainakaa vielä jaksa laittaa ja edelleen yli vuos menty tälleen. Tosissaan ollaan toistemme kanssa kyllä, mutta meitä molempia ärsyttää sellanen facebook vatvominen!

Vierailija

I know the feeling.. Me jopa asutaan yhdessä, mutta silti joku siinä asiassa hiertää näköjään. Entisen tyttöystävän kohdalla kyllä oli ilmoitus parsuhteesta ja ilmoitus oli myös sinkkuudesta. Toki hän muutti pois sen sinkku tekstin sieltä niin ettei siellä lue mitään ja tämänkin teki kuulemma, koska ei halua siellä lukevan yhtään mitään.
En mahda sille, että asia vaivaa, varsinkin nyt, kun elämässä on ollut paljon muita hankalia asioita.

Minun on vaikea ymmärtää, että mikä siitä tekee sellaisen asian ettei sitä voi julkaista? En tarkoita, että suhteen asioita todellakaan pitäisi siellä puida, mutta en ymmärrä, että miksi se pitää sieltä salatakaan, jos seurustelee..

Vierailija

lukeeko hänellä sielä sitä sinkku siviilisäätyä? mä otin itse siviilisäätytietoni pois sieltä koska sitten kun jos rupeen seurustelemaan ja sit jos jossain vaiheessa tulee ero ni joutuisin vaihtamaan sen takaisin sinkuksi ja sitte tulis niitä "voi ei, koita pärjää kylä sä löydät viel jonkun paremman" kommentteja enkä jaksa semmosia

Vierailija

Eipä minunkaan poikaystäväni ole koskaan halunnut kertoa julkisesti omaa parisuhdetilannettaan, vaikka olemme olleet yhdessä kohta kuutisen vuotta. Eikä hänellä ole edes tapana uusille tuttavuuksille puhua seurustelusta mitään. Ainoastaan silloin, jos joku suoraan kysyy asiasta, hän sen kertoo. Nyt kun ajattelen asiaa tarkemmin, niin harvat hänen kavereistakaan tietää oikeastaan tarkalleen, että mikä meidän suhteemme tila on, koska meillä on tapana pitää kaveripiirit erillään ja minua näkee harvoin poikaystäväni seurassa.
Sama tapa on minuunkin tarttunut. En pidä mitään haloota siitä, että seurustelen. Se ei kiinnosta ketään, ja jos kiinnostaa, niin siitä voi suoraan kysyä. Niin kauan kuin ei kysytä, niin asiassa ei ole mitään mainitsemisen arvoista. Harvat minunkaan kaverini tietävät parisuhdetilannettani, koska se ei vaikuta mihinkään.

Ps. Tämä ei tarkoita, että suhde olisi huonolla tilalla, vaikka sitä rakkauttaan ei kaikille huutelisikaan. Toiseen on kyettävä luottamaan.

Vierailija

Mukavaa, että ihmiset ovat laitelleet tänne mielipiteitään. Itsekin ymmärrän asian nyt paljon paremmin.. Tosin sellaista mietin, että eikä siinä tapauksessa jo valmistauduta eroon jo valmiiksi, jos ajatellaan, ettei erotessa haluta kuulla surkutteluja ym?
Mielestäni vakituisessa vakavassa parisuhteessa ei pitäisi valmiiksi ajatella, että mitäpä jos nyt erotaan, siitä huolimatta, vaikka elämässä voikin tapahtua mitä vain.. Eikä kyse välttämättä ole siitä, että toiseen ei luottaisi, vaan ihan vaan ihmetelläkseni olen ajatellut, että mitä haittaa siitä on..
En tiedä miten te muut ajattelette tämän asian.
Toisaalta ehkä se minun poikaystäväni kohdalla liittyy takaraivoon jääneeseen sitoutumiskammoon, vaikka jo yhdessä asutaankin.
En kuitenkaan aio painostaa poikaystävääni laittamaan sinne mitään mitä hän ei halua, enkä ala asiasta todellakaan riitelemäänkään :D
Kunhan pohdin... :D

Vierailija

opossumille: Niimpä!!! kaikki jo tietää että olemme yhdessä niin eikös se olisi ihan sama sinne laittaa näkyville ja poistaa kaikki turhat epäilykset? ihan samalla tavalla voin sanoa että kamooooooon eise nyt ole niin vakavaa jos siellä lukee että seurustelee =) Tai siis yritän sanoa, että jos se on niin yhdentekevää, niin miksi sitä ei sitten voi millään laittaa sinne, vaikka toinen pyytää :D Noh mutta annoin nyt kuitenkin asian olla kun ei jaksa noita lomia intistä tuhlata mihinkään muuhun kun hauskanpitoon.
Taidan itse kohta laittaa statuksekseni "sinkku" ihan vaan kettuillakseni, jos se on kerta niin yhdentekevää mitä siellä lukee :D

Vierailija

ja samaa mieltä siitä että eikö se jo kerro jotain jos ei halua sitä sinne laittaa sen takia että erotessa tulee surkutteluja :// Eihän suhteesta tule mitään jos ei ole toivoa tulevaisuuteen. En kannata kyläkään sitä että ensimmäisten treffien jälkeen vaihdetaan status seurustelevaksi, mutta minun tapauksessani kun olemme seurustelleet lähes 9kk niin...

Vierailija

Ehkä poikaystäväsi vaan on oikeesti sellaista tyyppiä, ettei halua erityisemmin ilmoitella asioitaan facebookissa? Ja just tuo, että oot sen ensimmäinen "vakava" tyttöystävä voi olla hyvinkin syynä, niin ainaki uskoisin. Ei siis kannata tehä tästä mitään kovin isoa juttua, eikä pelätä, että kyse olis heti häpeämisestä tai pettämisestä tms.

Ymmärrän kuitenkin hyvin tunteesi, muakin häiritsisi aika paljon mikäli poikaystäväni ei olisi suostunut aikoinaan "julkistamaan" suhdettamme facebookissa. Voithan sä vielä koittaa puhua sille ja selittää, kuinka se sua häirittee ettei sitä lue siellä. Jos se kuitenkin edelleen pysyy kannassaan, niin ehkä sun kuitenkin sitten kannattaa antaa olla. Tuo on kuitenkin silleen loppujen lopuksi aika pieni juttu, niin ei siitä kannata mitään isompaa riitaa ruveta rakentaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat