Vaihtarivuosi

Vierailija

Olen kiinnostunut lähtemään vaihtariksi ja haluaisin tietää onko kenelläkään kokemusta parisuhteen ja vaihtarivuoden yhdistämisestä, tuliko ero, miten suhde muuttui jne?

Yritin selailla aikaisempia kirjoituksi muttei osunut silmään yhtäkään joka olisi liittynyt vaihtarivuoteen.

Kommentit (9)

Vierailija

Olin viime syksyn vaihdossa ja me sovittiin exän kanssa että lopetetaan suhde siihen kun lähden sinne. Ei kannata todellakaan jättää lähtemättä sen takia että olisi parisuhteessa..
Mutta ei se sitä tarkoita että olisi pakko erota, meillä ei mennyt muutenkaan niin hyvin joten meille se oli selkeä ratkaisu.
Meitä oli siellä useampi suomalainen. Yksi oli parisuhteessa ja kyllä ne sen onnistui ihan hyvin hoitamaan vaikka välimatka olikin suuri. Mutta kyllä se myönsi että olisi helpompi olla ollut sinkkuna. Kaikki muut ketä sinne on parisuhteessa lähteneet niin sinkkuina ovat kyllä takaisin tulleet, mutta sehän on tietenkin itsestä kiinni. Oletko yliopistoon menossa? Siellä on kyllä aika hurja meno ja noh henkilökohtainen mielipiteeni on että helpompaa varmasti on jos on sinkku

Vierailija

itse lähdin varattuna vaihtoon, ja tuossa uutenavuotena sitten päätin erota, ja voin sanoa että olen vain nauttinut täällä olosta sen jälkeen. koko vuodesta saa vain paljon enemmän irti mitä vähemmän on juttuja kotona ikävöidä. ja oikeastaan nyt olen tainnut mennä rakastumaan erääsene mieheen täällä, että katotaan ny tullaanko tänne takaisinkin vielä tai mennäänkö edes takasin suomeen ;D

Vierailija

Seurustelin poikakaverini kanssa melkein kaksi vuotta ennen kun lähdin vaihtoon.. Lähteminen oli kamalaa, istuin lentokoneessa silmät punaisina. Kirjotin poikakaverille joka päivä meiliä (joo, tosissaan jokapäivä koko 10,5 kuukauden ajan), ja kundi vastasi samaa vauhtia. Suhde muuttui tosissaan vaan siinä, ettei enää nähty. Jossain kohtaa keväällä päätin, ettei seurustelussa ole järkeä kun ei voi pussailla eikä koskea toista ollenkaan, joten ero tuli. Silti meilailu jatkui ja kun sitten viimein olin kotona taas, niin täällähän se kundi odotteli ja oli enemmän kun halukas jatkamaan suhdetta. Minua ei enää kiinnostanut (en vieläkään ole selvittänyt miksi ei), joten siitä ei sitten mitään enää tullut.

Vierailija

Itse tulin juuri puolen vuoden vaihdosta kotiin ja meillä meni poikaystävän kanssa paremmin kun osasin ikinä arvatakkaan!

Lähettiin molemmat vaihtoon, hän 2 kuukautta ennen mua ja itse tulin sitten kuukautta häntä myöhemmin takaisin. Oltiin seurusteltu noin puoli vuotta ennen lähtöä ja itse panikoin kauheasti että menee täydellinen suhde pieleen vaihdon takia!

Suurin syy siihen että meillä meni niin hyvin oli yhteiset selkeät pelisäännöt. Monien vaihtarikavereiden mielestä ne oli typeriä ja huononsi mun vaihtoa, mutta itse asetin suhteen tärkeämmäksi kun se että käyn joka päivä bilettämässä! Yritettiin siis jutella Skypessä mahollisimman usein (se ei kuitenkaan helppoa ollut kun aikaeroa oli 16 tuntia!) ja jos ei päässyt juttelee niin meillä oli sääntönä että joka päivä laitetaan toisillemme edes parin lauseen FB-viestin niin että pysytään vähän ajan tasalla toistemme tekemisistä ja suunnitelmista yms. Se auttoi tosi paljon ja tuntui siltä kun ei oltais yhtään erossa välillä! :D

Vaihtarit on tietenkin kaikki tosi erilaisia ja tämänlainen sääntöjuttu ei kaikilla toimisi. Toisaalta meillä oli myös sääntönä että vaikka meillä olisi Skypetapaaminen sovittu, niin vaihtokohteessa suunnitelmat meni aina edelle ettei vain missaisi mitään sen takia että kyyhöttää skypessä kaikki päivät. Tämän takia en itse ikinä kokenut että jäin mistään paitsi, etenkin kun suurin osa meidän asuntolan vapaa-ajasta kului koneilla. :D

Poikaystävä tuli sitten viimeset 2 viikkoa luokseni ja oli kiva kun pääsin näyttelemään uutta kotikaupunkiani ja matkustelemaan yhdessä. Heti Suomeen päästyämme muutettiin yhteen ja ollaan nyt viikko asuttu omassa kodissa<3

Molemmat ollaan sitä mieltä että suhde lujittui todella paljon vaihdon takia ja paransi huimasti meidän välejä! Tietenkin se oli välillä tosi rankkaa, etenkin jos netti ei toiminut moneen viikkoon (Suomessa on maailman paras netti!!!) eikä toiseen saanut mitään yhteyttä. Itse olin välillä todella mustasukkainen vaikka luotinkin poikaystävääni täysin. Onhan se vaikeata kun toinen on toisella puolella maapalloa, mutta onneksi toisista varatuista vaihtareista sai tukea! Etenkin todella viisas tyttönen Puolasta opetti minulle tärkeän asian mustasukkaisuudesta! Jos mies ei ikinä ole antanut mitään aihetta mustasukkaisuuteen niin naisella ei ole oikeutta olla mustasukkainen vaan silloin pitää vaan "suck it up" ja kärsiä hiljaa. Jos mies taas ikinä tekee mitään joka saa sut epäröimään niin silloin saa olla just niin mustasukkanen kun haluaa!!

Vaihtareista monet oli myös sellasia jotka olivat lopettanu suhteen juuri vaihdon takia ja omasta mielestäni se on vähän tyhmää ettei edes lähe kokeilemaan! Etenkin italianpojut mainosti kovaan ääneen että on miehen oikeus harrastaa seksiä ja jos oma tyttöystävä ei siinä vieressä vuoteen ole niin voivoi, sitten otetaan toinen tyttö kainaloon kunnes pääsee takaisin kotiin omansa luo... Huhhuh! Joskus heidän kanssa sai tosissaan riidellä kun ne piikitteli että noh, onko se sun poikaystävä pettäny jo? Ai ei vielä! Nooh... Kyllä se vielä ehtii!... PRKL!!!!

Hups tuli tosi pitkä viesti! -.- Mutta siis niin, jos molemmat on valmiita panostamaan yhtä paljon suhteeseen ja pitää sitä aktiivisesti yllä myös vaihdon ajan niin ei ole mitään hätää! Tietenkin se tarkoittaa että molemmat joutuu tekemään suhteen eteen vähän enemmän töitä kun normaalisti, mutta kyllä se mulla ainakin tosi kivuttomasti toimi ja loppu hyvin!

Vierailija

Minäkin olen ensivuonna lähdössa vaihtoon, mutta vain puoleksi vuodeksi, kauemmin en haluu olla poissa. Me aiomme ehdottomasti pysyä yhdessa poikaystäväni kanssa vaikka meen pois, toivottavasti onnistumme :) Luulen että se kyllä onnistuu kun vain haluu sitä tarpeksi paljon ja on valmis tekemään työtä sen puolesta.
Vaihtoperiodi ei kannata jättää tekemättä vain sitä vuoksi että on poikaystävää! Jos koko vuosi kauhistuttaa, puolvuosi voi olla vaihtoehto :)

Vierailija
joskiposki

Missä päin oot vaihdossa sokeriballerina? Olitteko kauan ollu yhdessä? Erositteko vaihdon aikana vai ennen?

Oon Usassa, Arkansasissa. aloitettin tapailu toukokuun puolessa välissä ja kesä seurusteltiin ja elokuun alussa tänne lähin, uuden vuoden päivänä erottiin, eli siis vuoden aikana (vieläkin täällä olen :)) tai minähän sen jätin, että aika rumasti taisin tehä ku mesessä.. mutta kun sitä vaan tajus joitakin juttuja itestään ja elämästään ja mitä siltä haluaa niin en vaan pystynyt näkemään tätä herraa siinä.
jutussa ei mikään muu harmita kuin se että tein tolleen rumasti, en siis ees skypessä jutellut, lähinnä vaan ilmoitin että ei tästä tuu mitään enkä haluu olla enää yhdessä. kumma kyllä ei oo ollu sitä ikävä. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat