Miten finneistä eroon?

Vierailija

Kasvoissa on finnejä otsassa sekä poskissa ja ajoittain kasvojen iho on melko hyvässä kunnossa, tällä hetkellä tosin ei näin ole.

Yläselässä finnejä onkin sitten enemmän ja ne häiritsevät itseäni erittäin paljon.

Finnejä löytyy myös takapuolesta (jep, erittäin viehättävää) ja tämä on myös erittäin häiritsevää.

Joitain näppyjä on myös rintojen välissä (ei rintakehässä) ja käsissä, mutta ne ovat enemmänkin hikinäppylöitä mielestäni.

Syön monipuolisesti ja terveellisesti (syön myös D-vitamiini valmistetta), liikun tarpeeksi ja huolehdin hygieniasta. Eli näiden pitäisi olla kohdallaan.

Olen kokeillut kasvoihin erilaisia rasvoja, puhdistusaineita, kuorintavoiteita, kasvonaamioita ja myös Basiron Washia, joka on tarkoitettu aknen hoitoon.
Kasvoihin se on ehkä jonkun verran auttanutkin, mutta olen nyt ruvennut käyttämään sitä myös takapuolen alueella sekä selässä, en tosin ole huomannut, että auttaisi..

Millä ihmeellä pääsen siis eroon finneistä?
(Ei huvita mennä takapuolta näyttelemään ihotautilääkärille)
Jos käy ihan tavallisella lääkärillä ja sanoo, että tarvitsisi E-pillerit "aknen" takia, niin voisikohan hän määrätä ne vai pitääko aina käydä ihotautilääkärillä?
Ja auttaako E-pillerit ylipäätänsä finneihin vai olisiko joku muu tehokkaampi keino?

Iso kiitos avusta jo etukäteen !

Kommentit (2)

Vierailija

E-pillerit auttoi mulla ainakin ja pitivät kasvojen ihon todella hyvänä. Niiden vaikutukset mun henkiseen terveyteen oli kuitenkin niin kamalat, että päätin ennemmin valita hinnat kuin sen henkisen helvetin (lisää voit lukea mun blogista.)

Mulle tuli pillereiden jälkeen aikuisiän aknea, johon mulla on todella hyvin auttanut basiron-voide. Basiron washia en oo käyttäny, vaan nimenomaan sitä voidetta, jota laitan yöksi tuloillaanolevan finnin päälle. Aamulla finni onkin sitten jo tavallisesti kadonnu melkein kokonaan, tai ainakin se on jo siinä kunnossa, että sen saa meikillä huomaamattomasti peitettyä. En näkis, miks sitä voidetta ei vois käyttää myös selkään. Se on aika edullista ja riittoisaakin, ja tehokasta. Mutta Basiron tuntuu toimivan vain oikeille aknefinneille, ei tavallisille pikku näpyille.

Välillä käytän sinkkinaamiota, siis ihan tavallista sinkkivoidetta, kuten Ainua, jota saa pientenkin kauppojen vauva-osastoilta. Maksaa jonku 2-3 euroa ja putelista riittää ainakin vuodeksi. Se on todella rasvaista ja sitä voikin pitää vain hetken, mutta se auttaa tehokkaasti vähentämään punoitusta ja kosteuttaakin jonkun verran.

Aamuisin pesen kasvot Marseillen saippuapalalla. Niitä saa kans mistä tahansa kaupasta, ja suuri pala maksaa pari euroa. Se on tehny ainakin mun iholle tosi hyvää. En oikeastaan ees tiedä miks. Mutta sen jälkeen on tärkeää muistaa kosteuttaa iho saman tien voiteella.

Muutenkin päivävoiteen olisi hyvä olla kosteuttava, koska kuivalla iholla finnit eivät parannu ikuisuuksiin. Itse olen todella tyytyväinen Nivean Pure & natural moisturizing day care -voiteeseen. Se on kans parantanu ihoa ja etenkin vanhoja finnien jälkiä. Lisää täällä: http://www.nivea.fi/Products/Face-Care/pure-and-natural/pure-and-natural...

Itellä ei ole tota selkäfinniongelmaa, mutta parillakin kaverilla on ollu. Heillä on auttanu selän huolellinen pesu kaks kertaa päivässä sebamedilla. Lisäks he on "tuuletellu" selkää niin paljon kuin mahdollista, eli kotioloissa ovat käyttäneet kevyitä toppeja tms.

Jos nyt kuitenkin noita pillereitä haluat kokeilla, niin en usko et niiden saamiseen ihotautilääkäriä tarvitsee. Ite sain ekan pillerireseptin koulun terkkarilta, ja seuraavat gynekologeilta.

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua!

Vierailija

Moi!

Omalta kohdaltani voin sanoa, että parhaiten finneihin ja finniarpiin on toiminut salisyylihappo sekä mikrohionta. Olen tilaillut kyseisiä tuotteita nettikaupasta (www.chemicalpeelshop.mycashflow.fi) ja tehnyt kuorintoja kotona. Tulee todella paljon halvemmaksi kuin mennä kosmetologin käsittelyyn! Salisyylihappo on paras epäpuhtaalle iholle, varsinkin kun tekee sarjahoitona.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat