mies valehtelee, miksi?

Vierailija

Eli siis avomieheni on alkanut valehdella minulle, asiat ei sinäänsä ole isoja(kai?), mutta valehtelu satuttaa. Nyt hän oli käynyt yhen tytön kans ajelemassa ja jätti kertomatta mulle, kun kysyin mitä oli päivän aikana tehny. En oo mikää hirvee pirttihirmu, se vaan, että, jos hän olisi käyny miespuolisen kaverin kanssa, hän olisi siitä automaattisesti maininnut. Asia olis ollu mulle ihan ok, enkä ois siitä mitään pulttia ottanu, jos hän ois sanonu käyneensä kaveritytön kans josaki. Olen tämän myös hänelle tehnyt selväksi.

Hän on aikaisemminkin valehdellut, silloin sanoi menevänsä kaverin kanssa kaupungille kahville, mutta olikin polkenut toiselle puolen kaupunkia toisen tytön luo kahville. Se asia me selvitettiin, kun se tuli ilmi ja sovittiin et siitä lähtien puhutaan kaikesta eikä enää ikinä kumpikaan valehdella toiselle. Hän vanno ja vanno, mutta tässä sitä taas sitten ollaan.

Kun kysyin, miksi hän valehteli, vastaukseksi sain vain, ettei hän tiedä. Miten kunnossa suhde voi olla, jos toinen ei edes tiedä miksi valehtelee? Mitä tän kans oikein pitäis tehdä? Itse olen ihan ulapalla, koska, jos minun täytyisi joskus valehdella niin totta minä sen tekisin jostain hyvästä syystä, mutta tällä kertaa syytä ei kuulu olevan.. Oon miettiny kans, jos tämä valehtelu ei lopu, niin enhän minä voi häneen luottaa, jolloin suhde loppuu siihen.. Ollaan oltu pari vuotta yhdessä. Apuja!!

Kommentit (5)

Vierailija

en missään nimessä tule tänne arvostelemaan tai haukkumaan sinua, toivottavasti et saa sitä käsitystä tästä. mutta oletko kovin mustasukkainen ihminen? koska musta tuntuu et jotkut pojat vois tollasessa tilanteessa ajatella et on parempi jättää kertomatta koska tyttö on vain kaveri, ja että ei sitten turhia sinun tarvitse ajatella mitä heidän välillä on? vai tunnetko itse tytön hyvin tai heidän yhteisen taustansa?

MUTTA en tosiaankaan yritä puolustella tässä sitä valehtelua, se on väärin tietysti! Mutta ehkä jotkut vain ajattelee että parempi olla kertomatta koko totuutta ettei sittten kumppanin tarvitse miettiä mtn ylimääräistä tai alkaa epäillä mtn jos he ovat vain kavereita? en tosiaankaan tiedä, mutta kuhan yritin keksiä selitystä.

itselläni on hyvä poika puolinen kaveri, jonka kanssa käyn välillä ajelulla yms. hän on yksi ns parhaista ystävistäni, ja voin puhua hänelle melkein mistä vain. Poikaystäväni kyllä tietää tästä, tietysti tahdon olla hänelle rehellinen ja välttää väärin käsitykset. en tiedä onko poikaystäväni vähän ehkä mustasukkainen vaikka ei sitä sanokaan. olen siis kysynyt hänen mielipidettä asiasta ja asia on ollut ok hänelle. mutta huomasin baarissa ainakin etttä kun juttelit tämän ystäväni kanssa ja istuin samassa pöydässä niin poikaystäväni tuli paikalle, katsoi hieman kysyen ja jäi samaan pöytään istumaan, olihan siinä siis muitakin paikalla. he keskenään tietävät/tuntevat toisensa, ehkä voisi sanoa että hyvän päivän tuttuja, ei heillä oikeastaan ole hirveästi puhuttavaa/yhteistä. tämän poika puolisen kaverini ex-tyttöystävä oli ennen kaverini, mutta nyt meillä ei enään oikeastaan ole mtn puhuttavaa. mutta hän oli sanonut poikaystävälleen ( eli tämä poika puolinen hyvä ystäväni )ettei tämä saa olla minuuun yhteyksissä yhtään. vaikka molemmat seurustelimme ja olimme vain ystäviä. mun mielest se vaan oli vähän ehkä loukkaavaa, koska ollaan tosi saman henkisiä tyyppejä, ja ollaan ainoastaan kavereita enkä edes voisi kuvitella hänestä mtn muuta. no nyt he ovat sitte eronneet ku jätkä tajus ettei siit tuu mtn...

Mut joo toivottavasti sait ees jtn irti tästä :)

Tsemppia, ja kyllä on väärin valehdella. sen pitää loppua. tee selväks et sua ei haittaa se et se näkee sitä tyttöö ( jos sua ei siis haittaa ja ne on vaan kavereita ) mutta sano et sua loukkaa et tarvii valehdella.

Vierailija

Muista, että ei tarvitse olla liian huoleton. Itse ainakin kertoisin avomiehelleni, jos olisin ollut jokun miespuolisen kaverini luona tai ajellut hänen kanssaan, kun siinä ei ole mitään erikoista. Samalla tavalla kuin jos näen tyttökavereitani. Jos kokee tarvetta peitellä totuutta, niin silloin joku mättää. En sano, että miehesi pettää, mutta salailuun on joku syy. Jos vaikka joskus olet dramatisoinut hänen tyttökavereistaan? Normaalistihan tuollaiset kaverien kanssa olot kerotaan. Ei meillä ainakaan edes ajatella kavereita erikseen/erilaisiksi sukupuolen mukaan.

Vierailija

Aikaisemmin olin kyllä mustasukkainen, mutta puhuttiin asioita halki jonka jälkeen en ole ollut kovin mustasukkanen. Olen kyllä tehnyt selväksi hänelle, että minulle on ok, jos hän tapaa naispuolisia kavereitaan, kunhan sitä ei tehdä selkäni takana. Tapaanhan minäkin miespuolisia kavereitani, mutta hän aina tietää missä menen ja kenen kanssa. Eikä minun ole koskaan itsellä tullut tarvetta valehdella, koska nämä tosiaan on vain kavereita. Luulin, että tämä toimii myös toisin päin, että hän ajattelisi samalla tavalla..

Tosiaan kun olen nyt kysynyt häneltä, että miksi pitää valhdella, jos se ei ole kun vain kaveri, eikä heillä ole edes mitään historiaa keskenään. En kyllä tunne tätä tyttöä, mutta tiedän sen verran, että hänelläkin on poikakaveri ja he ovat kyllä tosissaan toistensa kanssa. Mieheni vastas tähän kysymykseen vaan, ettei hän itsekään tiedä, on kuulema miettinyt päänsä puhki, eikä keksi selitystä. Mies ei todellakaan(omasta mielestään) tiedä miksi valehtelee.. Että mitäs hemulia tässä nyt sitte tekee?

Olen myös pyytänyt, että saisin tavata nämä hänen tyttöpuoliset kaverinsa, hän kuitenkin on tavannut kaikki minun miespuoliset kaverit. Eipä ole vielä näkynyt vaikka pyysin tätä jo heti silloin kun sain tietää näistä naispuolisista kavereista. Eääh.. Oisko mitää idoita miten toimia?? :)

Vierailija

Et kuulosta mustasukkaiselta ihmiseltä, päin vastoin vaikuttaa siltä, että olet hoitanu nää tilanteet todella kypsästi.

Sitä suuremmalla syyllä, jos kerran olette miehen kanssa sopineet, että näistä tapaamisista kerrotaan, niin miehellä ei ole mitään syytä valehdella. Siksi pelkäänkin, salaako hän jotain?

Mun mielestä ei olisi liikaa vaadittu, jos seuraavalla kerralla laitat hänet selkä seinää vasten, kun selviää, että hän on taas jättänyt asioita kertomatta. Sä olet ansainnut totuuden häneltä, vaikka et olis siitä edes kiinnostunut. Tollasia asioita ei salata omalta kumppanilta.

Vierailija

En halua pelotella, mutta musta kuulostaa siltä että mies valehtelee tai ei halua kertoa kaikkea. Entinen poikaystäväni teki samoin, valehteli eräästä asiasta minulle jatkuvasti, joten kertomasi kuulostaa erittäin tutulle.. En minä ainakaan enää uskoisi tuohon jos joku mies väittäisi, että hän ei itsekään tiedä syytä valehteluunsa.

Enkä siis väitä sataprosenttisesti, että miehesi valehtelee, mutta sanon vain ettei kannata olla liian sinisilmäinen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat