auttakaa!

Vierailija

Kertokaa mulle jotain kokemuksia alkoholisteista ja niitten aiheuttamista ongelmista , ja että onko suvussa ?

Kommentit (1)

Vierailija

Itsellä eno on alkoholisti, mutta nykyisin raitis alkoholisti. Kävi monta vuotta sitten Lapualla minnesota hoidon, jonka jälkeen ei ole juonut tippaakaan. Itse olin sillon niin nuori, etten ymmärtänyt mitä oli meneillään, mutta nykyisin tulee kylmäväreet kun tietää mitä eno on sekoillu.

Hänellä oli vielä silloin pieni poika. Ei häneen voinu luottaa. Hän saattoi juoda monta päivää putkeen ja kadota vain maan nielemänä ja ilmestyä jostain. Hän ei tahtonut myöntää ongelmaansa kunnes sukulaiset saivat puhuttua hänet ympäri.

Hän saattoi juovupäissään hakata jonku tai alkaa tappelemaan, ei ollut hermoja luotu hänelle. Poliiseja kusettanu mennen tullen palatessa, kun juopuneenna ja ilman korttia ajanu autolla.

Näistä kauheuksista huolimatta mitä hän on tehnyt alkoholin vaikutuksen alaisena olen ylpeä hänestä. Hän halusi raitistua ja hän teki sen, vaikka se ei ollut helppoa. Ei hänelle eikä hänen läheisilleen. Ja siitä että hän on pysynyt niin kauan raittiina, ilman retkahuksia. <3

Tunsin myös toisen alkoholistin, joka oli kaverin isäni. Niin oli.. Hänellä ei ollut yhtä valoisaa tulevaisuutta kuin enollani. Muistaakseni hänkin kävi Lapualla, mutta ei kyennyt pysymään raittiina.Hän valitettavasti ratkesi aina uuestaan juomaan yrityksistään huolimatta ja perheensä tuesta huolimatta.

Perheessä tosin oli muitakin ongelmia, jotka loivat paineita ja ressiä, mutta hän ei osannut purkaa niitä kuin pullon korkin aukaisemisella. Monet kerrat ajanut autolla päissään omat lapset kyydissään. En arvostele ja hauku. Ymmärrän että alkoholisti on ihan eri ihminen alkoholin vaikutuksen alaisena kuin ilman.

Hänen tarinansa kuitenkin päättyi pulloon. Kylmästi sanottuna hän joi itsensä hengiltä koska ei saanut tavata enään lapsiaan, koska vain joi. Surullista ja raskasta, kun läheinen tuttu vielä.

Toivottavasti en pelotellut sinua liikaa ja toivottavasti saat jotain selvää tästä teksistäni :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat