Oppisopimuksella lähihoitajaksi

Vierailija

Olen harkinnut opiskelevani lähihoitajaksi, mutta koulun penkillä istuminen ei 13 vuoden jälkeen kokoaikaisesti niin kauheasti kiinnosta. Korviini on kantautunut mahdollisuus päästä lähihoitajaksi oppisopimuksella..Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä muodosta? Pitikö paikka etsiä itse vai autettiinko siinä? Löytyikö mahdollisesti paikka helposti? Ja jos kyseinen muoto mahdollinen niin haluaisin tietää millainen kokemus oli?

Kommentit (6)

Vierailija

Haen itse tällä hetkellä oppisopimukseen jotta saisin lähihoitajan tutkinnon. Harva paikka täällä Turussa päin ottaa opiskelijoita lainkaan ja paikan löytyminen on ollut todella vaikeaa. Nyt olen muutaman päiväkodin löytänyt jotka ottavat mutta niihinkään ei ihan vähään aikaan pääse sillä kovin moni hakee niihin. Näin vinkkinä että kannattaa hakea miltä tahansa alalta joka kuuluu lähihoitajan työhön mutta ykstyiseltä puolelta koska kunta harvoin ottaa. Oppisopimus toimistolta voi kysellä että mihin paikkoihin on ennen päässyt mutta minua ei ainakaan sen enempää autettu.

Vierailija

Toivotan onnea etsintään ja toivottavasti sopiva paikka löytyisi sulle =)
Hope so itsellenikin järjestyisi Etelä-Suomessa mahdollisuus ja kiitos vinkistä :)

Vierailija

Oppisopimuksella lähihoitajaksi.. Päiväkodit harvemmin ottavat, mutta ehkä suuremmilla paikkakunnilla kylläkin kun on varaa mistä valita! Vanhainkodit ottavat herkemmin ja siellä näkee mitä todellisuudessa lähihoitaja oikeasti tekee! Tai uskon kyllä, että tiedätte, mutta minulle lähihoitajaksi opiskelu oli aika yllättävä kokemus! Ajattelin asian helpommaksi kuin olikaan, mutta lopulta kovatyö palkittiin =) Olen suuntautunut lapsiin ja nuoriin ja päivääkään en ole heidän parissa töitä tehnyt, koska en ole vain saanut töitä. Vanhainkodit ovat ne jotka eniten apua tarvitsevat!

Vierailija
neiti91

Nibzu1: Itsekin olisin kiinnostunut opiskelemaan oppisopimuksella lähihoitajaksi. Saitko Turusta jonkun paikan?

Sain edellispäivänä paikan Koti Kumppaneilta.

Onnea hakuun

Vierailija

Helsingin sosiaali -ja terveysvirasto hakee lähihoitajiksi oppisopimuksella, mutta heillä on korkeat kriteerit kelpuutetaan opiskelemaan minimissään 7/10 soveltuvuus tuloksella. Sekään ei täysin takaa jos pärstä ei miellytä niin opiskelupaikka ei irtoa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat