Miten tulla puheliaammaksi?

Vierailija

Haluisin tulla puheliaammaksi, mutta miten?

En pelkää puhua isommalle porukalle ja uskallan sanoa kyllä mielipiteeni ääneen ja avata suuni tarvittaessa.
Olen ehkä jollain tavalla kuitenkin ujouteen päin taipuva.
En keksi ikinä mitään puhuttavaa, toiset tuntuu keksivän ihan jatkuvasti..

Miten esim. olisin puheliaampi puolituttujen seurassa tai vaikkapa poikaystävän kavereiden?

Helppohan se on sanoo, että "oo vaan oma ittes, kyllä sä jotain keksit" jne.

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla on aivan sama ongelma. En pelkää ventovieraita, mutta puolitutut ihmiset tai jonkun ystävän kaverit sun muut ovat tosi pelottavia. Olen vain hyväksynyt ongelmani, koska tiedän, että puhuminen helpottuu ajan myötä.

Aluksi yleensä puhun vain poikakaverilleni tai ystävälleni, jo senkin takia, etteivät muut luule minua ihan mykäksi. Kuuntelen tarkkaan millaisia juttuja toiset puhuvat, mutta en sano juuri mitään. Sitten kun aikaa kuluu enemmän ja tiedän millaisia asioita "voi" sanoa ja mitä ei, saatan osallistua vähitellen keskusteluun. Kurjaa sanoa näin, mutta itsellä alkoholi helpottaa hurjasti tutustumista. Jos koko seurue on hörppimässä olutta, niin juttua riittää.

En tiedä auttoiko tämä, mutta ainakin tiedät, ettet ole ainut joka kärsii tästä ongelmasta:D

Vierailija

Sama juttu mulla. Oon asiakaspalvelutyössä, eikä siinä oo mitään ongelmaa höpöttää ventovieraille, mut jos joku puolituttu sattuu asiakkaaks niin mitään sanottavaa ei tuu mieleen. Rasittavaa. Kai sitä pelkää nolaavansa ittensä jotenkin.

Alkoholin vaikutuksenalaisena sitä juttua tulee sit vähän liikaakin :P Jälkeenpäin saa miettiä, mitä tuli sanottua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat