Tilintarkastajaksi

Vierailija

Valmistun kohta taloushallinnon merkonomiksi. Mua kiinnostais tilintarkastajan työ. Millainen koulutus tilintarkastajilla on ja voiko tilintarkastajan koulutukseen hakea, jos suorittaa finanssi- ja talousalan tradenomin tutkinnon?

Kommentit (6)

Vierailija

En ole nyt 100-varma, mutta eikös tilintarkastajalta vaadita ylempi korkeakoulututkinto, eli yliopistossa kauppatieteiden maisteriksi? Laskentatoimi ois paras pääaine jos tilintarkastajan urasta haaveilee, ja siellä on jotain tiettyjä kursseja jotka täytyy suorittaa myös.

Suoritatko kaksoistutkinnon? Koska en ole varma, että voiko yliopistoon hakea, jos ei ole ylioppilas?

Vierailija
nougatte

Koska en ole varma, että voiko yliopistoon hakea, jos ei ole ylioppilas?

Yliopistoon pääsee yleensä amiksen pohjaltakin. Yleensä se on vaan vaikeampaa, mutta toisaalta meillä pääsi puolet sisään pelkällä pääsykokeella ja toiset puolet yoarvosanat+pääsykoe.

Vierailija

Joo, tarkistin itsekkin omasta tiedekunnastani, että pelkän valintakokeenkin perusteella voi päästä sisään. Opiskelen siis taloustieteitä ja meillä kanssa puolet pääsee sisään pelkällä valintakokeeaa/valintakokeella + soveltuvuuskokeella.

Vierailija

Nykyään myös tradenomit voi päästä tilintarkastajiksi, mutta valmistumisen jälkeen pitää olla jonkun aikaa töissä ja sit suorittaa htm-tutkinto, joka ei vissiin oo ihan helppo. Tuo htm-tutkinto pitää suorittaa tosin joka tapauksessa jos haluaa tilintarkastajaksi, näin oon ainaki ymmärtäny. Sitä, että sisältyykö se tuohon maisteritutkintoon, en osaa sanoa.

Vierailija

Kiitos vastauksistanne :), olen itse asiassa myös ylioppilas, mutta päätin lukion jälkeen mennä kauppaopistoon. Pyrin opiskelemaan tilintarkastajaksi helpompaa reittiä eli pyrin ammattikorkeaan tradenomiksi ja siitä sitten tilintarkastajaksi. Hyvä että tietää jo jotain tästä alasta, pärjää sitten ammattikorkeassa paremmin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat