Kaapista

Vierailija

Olen vasta lähiaikoina tullut sinuiksi itseni kanssa että pidän myös naisista, mutta pelottaa myöntää sitä muille. Olen kyllä kertonut parille kaverilleni ja isoveljelleni ja kaikki ovat ottaneet sen hyvin. En ole seurustellut koskaan, en tytön enkä pojan kanssa. Tahtoisin kertoa asiasta äidilleni joka on tosi läheinen minulle, mutta pelkään hänen reaktiotaan koska hän on aikas vanhoillinen. Pelkään että meidän välit ei olisi sitten enään koskaan samanlaiset mitä ne nyt on... Onko kellään muulla hyviä/huonoja kokemuksia kaapista ulos tulemisesta?

Kommentit (5)

Vierailija

Itse taisin tulla sinuksi itseni kanssa n. 16 vuotiaana kun ihastuin erääseen tyttöön, olen nyt 21 vuotias :) Ja myös bi-seksuaali. Minulla ei sinänsä ollut ongelmaa tulla kaapista, kun eräs kaverini kertoi olevansa lesbo, niin itse taisin siinä samalla sitten tulla kaapista. :)

Olen seurustellut mieheni kanssa n. 4 vuotta, kerroin hänelle asiasta kun tutustuimme ja hyvin on ottanut. Itseasiassa kukaan ei ole suhtautunut "huonosti" asiaan, paitsi yksi koulukaverini oli kauhistellut toiselle kaverilleni minun seksuaalisuuttani kun olin siitä heille molemmille avoimesti kertonut. Tosin tämä kyseinen henkilö vihasi minua silloin yli kaiken muutenkin, nyt olemme bestiksiä.

Olen myös kertonut perheelleni asiasta, vanhempani taisivat ottaa asian näin että "se on vain tuollainen vaihe", en tiedä nykyistä suhtautumista, johtuen ehkä pitkästä seurustelusuhteestani. Äidiltäni tuli kyllä hyvä kysymys kerran asiaan liittyen... "Niinkun sinä olet bi, ja se sinun poikaystäväsi hetero, niin miten tämä seksipuoli sujuu? että olette vähänniinkun vaan kavereita vai?" :D:D

Ja pikkusiskoni asian suhteen ookoo, sanoi vain silloin että "ihan ookoo mulle jos et ihastu muhun" :D

Ainoat keile en niin ole asiasta maininnut, on työporukkani ja mummuni (toinen saisi varmaan sydärin, toinen voisi suhtautuakkin ihan ookoosti). Paitsi osalle työkavereista kännissä, ottivat asian hyvin. Mutta en kuitenkaan peittele asiaa, joten ainakin kaikki fb kaverini sen saisivat helposti tietää jos syventyisivät tutkimaan ryhmiä yms. mihin kuulun :)

Toki on negatiivisiakin kokemuksia varmasti joillakin, mutta itse en ainakaan ole kohdannut ketään joka olisi kovin negatiivisesti asiaan suhtautunut.

Vierailija

Haluan vielä lisätä, että tietenkään en voi olla varma sinun äitisi reaktiosta. Oma äitini ei kuitenkaan ole kovin vanhoillinen. Itse aloitin keskustelun seksuaalisuudestani kun katsoin kotona l-koodia. Voisit yrittää samaa, katsoa miten äitisi reagoi? jos hän ei suhtaudu ohjelmaan kovin hyvin, kannattaa ehkä lykätä kertomista ainakin siihen saakka kunnes asia tulee "ajankohtaisemmaksi" ja olet löytänyt tyttöystävän? :)

Vierailija

itse olen tullut kaverini ansiosta ulos kaapista : D ja olen siihen tyytyväinen ^^ kaikki ovat hyväksyneet sen: D paitsi äitini ei tiedä itse asiasta mitn :) olen seurustellut 4 tytön kanssa ja myönnän että parempia suhteita itelläni on ollut tyttöjenkanssa ; D

Vierailija

Suosittelen Marja-Leena Parkkisen kirjaa Ulos kaapista. Siinä ihmiset kertovat kaapista tulemisen kokemuksistaan ja monen kertojan läheisiltä on saatu mukaan kirjoitus heidän tunnoistaan asian tiimoilta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat