Apua kulmakarvojen kanssa!

Vierailija

Kulmakarvoista on tullut minulle kauhea ongelma.
Inhoan omiani ja ne näyttävät aivan järkyttäviltä. En tunnu löytävän niihin oikeaa muotoa enkä osaa myöskään meikata niitä.
Menisin kyllä kosmetologille nyppimään ja värjäämään nämä, muttakun ongelma on siinä että nypin ne ihan pilalle ja värjäsin kotona aivan järkyttävän näköisiksi.

Minulla on luonnostaan melko tummat ja paksut kulmakarvat ja nyt tavoitteenani olisikin kasvattaa niitä hetken aikaa takaisin. Antakaa minulle hyviä vinkkejä miten meikkaan kulmakarvani hienoiksi ja siistin näköisiksi. Voitte vaikka pistää youtubesta hyviä videoita aiheeseen liittyen yms.

Kommentit (10)

Vierailija

Omat kulmakarvani ovat täysin värittömät (kuten ripsetkin). Olen muutenkin todella vaalea iholtani. Värjään kulmia ja ripsiä aina välillä, yleensä ennen lomaa. Olen pari kertaa käynyt kosmetologilla värjäyttämässä ja nyppimässä, että saisin hyvän muodon niille. Olen ostanut ruskean luomivärin, jolla piirrän itselleni kulmakarvat. Se vaatii vaan paljon opettelua, joskus joudun piirtämään jopa kolme kertaa ennen kuin kulmat ovat samanmuotoiset eivätkä ne ole liian tummat. Minulla on ollut aina välillä ihan kamalan näköiset kulmat, kun olen yrittänyt etsiä sitä omaa tapaa. Harjoittelemalla se löytyy, kokeile piirtää erilaisia kulmia ja nyppiä eri muotoihin.

Vierailija

Kannattaa muistaa, että kun nyppii kulmakarvoja, niin ne ajan mittaan lopettaa kasvun kokonaan. Kannattaa siis olla maltillinen nyppimisen kanssa, ettei ne karvat lopu kesken! Monet kärsii vanhemmalla iällä liian ohuista kulmakarvoista, kun ovat nuorena nyppineet liikaa. Suosittelen siis kosmetologilla käyntiä! Ammattilainen osaa muotoilla ja värjätä kulmat kauniisti. Kerro kosmetologille ongelmastasi ja pyydä opastusta, niin opit itsekin huoltamaan kulmat jatkossa.

Vierailija
Ritapauliina

Kannattaa muistaa, että kun nyppii kulmakarvoja, niin ne ajan mittaan lopettaa kasvun kokonaan. Kannattaa siis olla maltillinen nyppimisen kanssa, ettei ne karvat lopu kesken! Monet kärsii vanhemmalla iällä liian ohuista kulmakarvoista, kun ovat nuorena nyppineet liikaa. Suosittelen siis kosmetologilla käyntiä! Ammattilainen osaa muotoilla ja värjätä kulmat kauniisti. Kerro kosmetologille ongelmastasi ja pyydä opastusta, niin opit itsekin huoltamaan kulmat jatkossa.

Itse nypin aiemmin (usean vuoden ajan) kulmakarvat todella ohuiksi, kunnes muutin mieleni ja tahdoin taas paksummat kulmakarvat. Kulmakarvat kasvoivat takaisin ilman ongelmia, vaikka välivaihe hieman kiusallinen olikin ja jouduin korjailemaan kulmien muotoa meikillä.

Vierailija

mulla on kans samaa ongelmaa.
ite en saaa oikean mallisia, ja muutenkaan en pysty nyppimään !
Tulee heti veet silmiin, ja otsakin alkaa punoittamaa.

Vierailija
PeppiNAMNAM

mulla on kans samaa ongelmaa.
ite en saaa oikean mallisia, ja muutenkaan en pysty nyppimään !
Tulee heti veet silmiin, ja otsakin alkaa punoittamaa.

Kannattaa käydä kerran kosmetologilla nypityttämässä. Kun kulmakarvat sitten alkaa kasvaa takaisin, ne voi nyppiä heti ihan parimillisinä. Ei satu niin paljon eikä vahingossa tule nypittyä liikaa. Muutenkin mielestäni on hyvä luottaa aina ammattilaisiin. www.postikulta.com/rahaa-kullasta-helsinki

Vierailija

Itse myös joudun yleensä kerran vuodessa kasvattelemaan kulmakarvoja liiallisen nyppimisen takia, ja muutama kuukausi siinä yleensä meneekin, että kasvavat kunnolla. Ja niinkun muutkin tässä sanoivat jo, niin kannattaa käydä vaikka ensimmäisen kerran kosmetologilla tai kampaajalla nypityttämässä ja värjäämässä, niin on sitten helpompi ylläpitää niitä. Kulmakarvojen meikkaamisessa suosittelen ehdottomasti kulmakarvasiveltimellä levitettävää väriä, sekä kulmakarvageeliä.
Itselläni käytössä on Make Up Storen luomivärimäinen kulmakarvaväri, jossa on samassa musta, tummanruskea ja vaaleanruskea. Maksoi muistaakseni 20 e, ja on TODELLA riittoisa, musta osa on mulle liian tumma, mutta sitä voi käyttää sitten silmien rajauksissa vaikka. Olen joskus yrittänyt ostaa ihan luomivärejä samaan tarkoitukseen, mutta värin valinta on ollut tosi vaikeeta, ovatkin sitten sitten kulmissa näyttäneet liian punertavilta monesti. Lumenen kulmakarvageeli (taitaa kaupassa olla kulmakarvavaha nimella) on aivan loistava tuote myös, laitan sitä kulmakarvojen kunnosta riippuen joko pelkästään, tai sitten värin päälle. Varsinkin kesällä ihanan siistin ja raikkaan ilmeen saa ihan pelkästään geelillä, maksaa noin 8 e muistaakseni.
Tässä vielä yhteen blogiin linkki, siinä on tosi hyvin selostettu, ja itse värittelen niitä samalla tekniikalla, mutta tuo luomivärimäinen väri+sivellin on omalla kohdalla osottautunut paljon paremmaksi vaihtoehdoksi kuin kynä. Tulipas pitkä teksti varmaan, toiv. on apuja :D
http://suosikki.fi/tiptoes/pulmakulmat

Vierailija

Kannattaa tosiaan käydä ammattilaisella. Hän nyppii kulmakarvasi muotoon ja värjää ne. Tämän jälkeen sinun on helppo pitää ne muodossaan nyppimällä hajakarvat pois.

Sen verran täytyy korjata, ettei se nyppiminen välttämättä vie niitä kulmakarvoja ikuisiksi ajoiksi pois. Jos ihan ohuiksi viivoiksi nyppii ne ikuisuuden päivät, niin ne eivät enää välttämättä kasva yhtä tuuheina ja paksuina kuin ennen. Mutta kun ihminen vanhenee, niin kulmakarvatkin (kuten hiukset ja ripsetkin) harvenevat ja ohenevat. Toisilla ne harvenevat enemmän ja toisilla vähemmän. Kulmakarvojen liiallinen ohuus ja vähyys vanhemmalla iällä saattaa siis johtua muustakin syystä kuin liiallisesta nyppimisestä. Tiedän monia, jotka eivät ole ikinä kosmetologia nähneetkään ja silti heillä on kulmakarvat kadonneet.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat