murehdinko turhaan?

Seuraa 
Liittynyt21.11.2010

elikäs... tilanne on se, että mulla on ihana poikaystävä (3kk yhessä oltu), mutta oon vaan vähän mustasukkanen sen menoista. Se on yliopistossa ekaa vuotta (ite en, oon vuotta nuorempi) ja sillä on nytki kuukauden sisäl jotku 3-4 isot bileet niiden opiskeluporukoiden kautta. eli joku 400-500 ihmistä sen alan ihmisiä, eli ite en pääse mukaan.

Ni mietin vaan että mitä jos se pettää mua siellä kännissä eikä vaan kerro mulle.? mistä tiiän että voin luottaa siihen?
Sil on kyllä aikaa nähä mua aina ja esitelly sen vanhemmille ja kavereille ja on ihan suht kunnollinen, mutta kännissä sitä tekee kaikkee..:S

olis kiva jos joku pystyis tuomaan positiivista näkökulmaa asiaan! :)

Kommentit (8)

Vierailija

Ihan aluks sanon että olen ite kärsiny ihan hirveästä mustasukkaisuudesta vuosikausia, ja vasta viimeisen parin vuoden aikana olen alkanu siitä pikkuhiljaa parantumaan. Eli tiedän todellakin, miltä susta tuntuu!

En nyt tiedä kuinka valoisa näkökanta tää on, mutta jos mies on pettääkseen, niin se ei kyllä tarvitse siihen opiskelijabileitä... Onko mies tehny jotain sellaista, mikä sais sut epäilemään hänen uskollisuuttaan?

Toisekseen, kyllä mä ainaki olen ollu mukana miehen opiskelijabileissä ja hän mun, oletko kysyny häneltä et jos joskus pääsisit mukaan? Voi olla, että jos edes kerran pääset paikan päälle ja näet millaista siellä on, niin lakkaatkin olemasta huolissasi. Itelle on käyny monesti niin. Ensin on kamalan mustasukkainen, mutta kun on nähny todellisen tilanteen, niin ei se olekaan enää mikään iso juttu.

Mustasukkaisuus on tunne, jota kukaan ei halua tuntea. Et ole tahallasi mustasukkainen, vaan se on jonkinlaista mielen hulluutta... jolle et voi yhtäkkiä mitään, vaan siitä parantumiseen menee kauan aikaa. Siks mun mielestä olis hyvä jos ihan suoraan kertoisit tälle miehelles, mitä tunnet ja mitä pelkäät, vaikkei hän olisikaan antanu sulle syytä tuntea niin.

Meillä ainakin arki helpottui, kun mies ymmärsi, etten voinut mustasukkaisille tunteilleni mitään. Hän alkoi suhtautua minuun lohduttavammin ja suojelevammin, kun tiesi, miten paha olo minulla henkisesti oli. Samalla alkoi mun paranemisprosessi. Mitä enemmän kaikenlaista mä jouduin hyväksymään, sitä enemmän luottamus kasvoi, kun huomasin, ettei niistä seurannutkaan mitään pahaa.

Tsemppiä!!

megara
Seuraa 
Liittynyt21.11.2010

ei hän oo ikinä tehny mitään, eikä mun exäkään. (elleivät sitten vaan jääneet kii)
+ oon ymmärtäny että niihin ei pääse ilman opiskelijakorttia ja osa on vaan sen tiedekunnan sisäisii juttuja. se kyllä pyys mua mukaan yhteen isoon juhlaan, mutta sit selvis ettei sinnekään pääse jos ei oo siinä tiedekunnassa...

millasta sitten opiskelijabileissä on ? Nuoleeks kaikki siellä kännissä ketä vaan, vai vähän sivistyneempi meno? apua ahdistaa...

Vierailija

Voi muru, ei se ole bileistä kiinni et nuoleeko joku jotain. Jos miehes on rehti, niin hän voi opiskelijabileissä käydä ihan ilman mitään nuoleskelua tai muuta väärää. Uskon, että voit olla ihan huoleti, mutta tiedän kyllä, ettei sun olo varmaan mun sanoista parane. Puhu sen miehes kanssa ja kerro mikä sua painaa.

<3

megara
Seuraa 
Liittynyt21.11.2010

eiku tääkin auttoi jo! ja oon rauhottunu paljon jo täs asiassa yleisesti. se on niin kunnollinen ollu mun kaa että olis vaan kauheeta että matto vetästäis jalkojen alta. mutta kyl tää tästä! :)

Vierailija

Hyvä juttu :)

Parasta tietty olis, että kun miehen bileilta koittaa, niin sullakin olis jotain tekemistä (itse olen sellaisina iltoina yksin kotona, juon viskiä ja katson lempileffoja)... Kunhan sulla on jotain muuta ajateltavaa! Koska jos alat märehtimään asiaa, niin se ei oo kenenkään kannalta hyvä juttu. Paisuttelet asiaa turhaan ja sun olo on paljon kurjempi.

Onnea, että sulla on mies, johon voi luottaa! :)

Vierailija

Minä voin kertoa opiskelijabileistä, opiskelen nyt neljättä vuotta yliopistossa. Mun kokemuksien mukaan ne bileet on usein aika rauhallisia, eikä siellä hirveästi nuoleskella(seurustelevat parit eri asia). Yleensäkin kamalassa kaatokännissä oleminen on tuollaisissa bileissä aika noloa, koska meillä suurin osa siemailee illan mittaan muutaman siiderinsä eikä ole sen kummemmassa kunnossa. Toki loppuillasta on meininki joskus aika rajukin, mutta kuten Jonna88 sanoi, ei se mies niitä bileitä pettämiseen tarvitse jos aikoo pettää!

Usein meillä nuo bileet on sellasia, että saatetaan lähteä loppuillasta baariin vaan. Sinne varmasti saisit mennä mukaan! Ja meillä kyllä bileisiin pääsee tiedekunnan ulkopuolisiakin juhlista riippuen, mutta yleensä seurustelukumppanin saa ottaa kyllä mukaan.

Pakko vielä kysyä, että missä ihmeessä järjestetään noin suuria opiskelijabileitä? Itse opiskelen Helsingissä, enkä ole koskaan kuullut usean sadan hengen bileistä! En nyt tiedä lohduttiko tämä sinua, mutta koitin selittää millaisia nuo bileet ovat:D

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Ja taitaa olla amerikkalaisista leffoista noi mielikuvat noista bileistä, niissähän aina kännätään ja nuoleskellaan kenen kanssa vaan. Älä oo yhtään huolissas jos miehes ei oo antanu mitään syytä kerran huoleen!

Vierailija

pakko myös vastata tähän:

itsekin opiskelen ammattikorkeakoulussa ja opiskelijabileitä on ja PALJON. ainakaan täällä, missä minä opiskelen kukaan ei ota poika-/tyttöystäviä tai kavereitaan mukaan. luokkabileet ovat luokkakavereiden yhteiset bileet, ja luokkakaverit tuntevat kyllä toisensa ja monet tietävät toisten seurustelusuhteista, mikäli jotain pettämistä tapahtuisi opiskelijabileissä niin juttuhan siitä vain leviäisi. opiskelijabileet ovat mahtava tilaisuus tutustua luokka- ja opiskelutovereihin rennossa meiningissä. ja yleensä jatkot ovat aina baareissa, joihin muutkin saavat tottakai tulla, ellei baaria ole varattu yksityistilaisuutta varten.

varsinkin ensimmäisen vuoden luokkabileissä tarkoituksena olisi saada toisilleen tuntemattomat ihmiset tutustumaan toisiinsa ja saamaan uusia ystäviä niin kouluun kuin vapaa-ajallekin.

jos ei miehesi ole pettänyt luottamustasi, en ymmärrä miksi epäilet pettämistä tapahtuvan juuri opiskelijoiden juhlissa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat