Miten oottee saaneet kauniin ihon??

Vierailija

Jos olet sekaihoinen ja ihosi rasvottuu helposti ja tulee näppyjä ja tiedät hyvin miten hoidat ihoasi niin kerro mitä ainetta käytät ja miten käytät sitä? esim.kuinka usein? ja onko sinulla jotain muitakin hoito keinoja?:)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ennen pesin kauheasti kaiken maailman aineilla ja siitä aiheutui ainoastaan, että iho kuivui ihan hirveästi ja finnejä yms tuli entistä enemmän. Vähensin siis ihon hoitoa ja nyt ihoni on paljon parempi. Illalla kun käyn suihkussa pesen kasvoni "scrub"-saippualla ja suihkun jälkeen laitan sarjaan kuuluvaa kosteusvoidetta. Aamulla ainoastaan huuhtelen kasvot vedellä ja ennen meikkaamista pistän kosteusvoidetta (riippuu myös vähän vuodenajasta, talvella iho on kuivempi). Näin ainakin minun ihoni pysyy suht hyvänä, toivottavasti auttoi jotain! :D

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Joo mullakaa ei turha aineiden kanssa läträäminen auta. Paras on kun antaa ihon olla mahdollisimman paljon rauhassa, kyllä iho itsensä hoitaa. Periaatteessa aineet voi jättää kokonaan pois, parin viikon ajan olo voi olla hankala mut odotapa sitä puhtautta sen jälkeen. Ihon oma rasva pääsee hoitaa ihoa nii ah! Voipi kuulostaa hullulta mut kyllä toimii ku on tarpeeks kärsivällinen ;)

Vierailija

eh.. Ite en voi sanoa että ihon hoitamatta jättäminen auttais yhtään, ku sillon vaan ne talirauhaset tukkeutuu. Mut mulle Lorealin pure-zone tuotteet toimi tosi hyvin sillon ku oli pahempi kausi menossa, eli kuoriva puhdistusgeeli, kasvovesi ja hyvin kosteuttava kosteusvoide aamuin illoin.

Nyt mun pahin teini finneys on jo menny ohi ja apteekin kosmetologi suositteli mulle sitä ACO:n vaaleenpunasta sarjaa, aamuin illoin. Muuten ihan hyvä mut se kosteusvoide ei kosteuta tarpeeks, joten käytän siinä vielä sitä Lorealin voidetta.

Tärkeimmät on ihon kuoriminen, pudistaminen ja kosteuttaminen :)

Vierailija

Itselläni oli sama ongelma ylä-asteella ja yritin puhdistaa ihoa joka ilta ties millä aineilla, mutta sitten päätin lopettaa yrittämisen kun se tuntui vaan pahentavan asiaa. Nykyään puhdistan ihoani puhdistusaineella suunnilleen kerran viikossa, muuten vedellä (jos sitäkään jaksan tehdä :D)ja iho on niin hyvässä kunnossa, että jopa kaverit on joskus kateellisia :D

Vierailija

ainiin ja sellasia niksejä vielä, että tyynyliinoja kannattaa vaihtaa tarpeeks usein koska niihin kerääntyy yöllä kaikennäköstä likaa ja bakteeria, ja sitten että ihoon kannattaa välttää koskemasta jos mahdollista. Finnejä ei pidä puristella, ne vaan tulehtuu!

Vierailija

Itsellä oli tosi paljon ongelmia ihon kanssa. Kuiva leuka, poskipäät ja silmänaluset mutta finnejä pukkasi joka paikkaan ja paheni vaan jos kuori tai käytti puhdistavia naamioita. Aloitin mineraalimeikkien käytön ja kahdessa viikossa JOKIKINEN finni lähti ja iho tasoittui! Iho on kuultavampi
ja sileä. Ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen. Liputan mineraalimeikkien puolesta!!!

Normaalin meikinpoistoaineen lisäksi en käytä mitään muuta kuin kevyttä kosteusvoidetta.

Vierailija

Mä kävin joskus lääkärissä, kun iho ihan kauheessa kunnossa, ja koko ajan tuli mustapäitä yms. Mulle määrättiin semmonen sinin putkilo jotai finnivoidetta, ja sillä lähti finnit ja mustapäätkin, eikä se ees kauheesti kuivattanut ihoo... Kaivelken joku päivä sen reseptin niin saan sen nimen, sitä en muista nyt millään, mut reseptilääke se oli, et lääkärit kyll tietää mist puhut jos kysyt.. Ei oo kyllä koskaan ollut iho niin hyvä kuntoinen kun ton oiteen aikoihin

Henne
Seuraa 
Liittynyt28.1.2011

Mä käytän aamuin illoin Lorealin Pure-Zone tuotteita. Saunassa käydessä (eli kaksi kertaa viikossa) kuorin kasvot ja käytän turvenaamiota. Kärsittyäni todella huonokuntoisesta ihosta kuusi vuotta, tuloksia alkoi ilmetä vasta ehkäisypillereiden myötä puoli vuotta sitten.

Vierailija

itellä osittain kamalankuiva iho ja paljon mustapäitä. Puhdistus aineiden käyttö tekee iholle pieniä ärtyneitä finnejä...kesää kohti mentäessä iho vähän paranee, ja vettä pitää juoda PALJON, se auttaa ainakin vähän kuivuuteen. Onko kellään kokemusta siitä tv:ssä mainostetusta garnierin tuotteesta, joka kuorii, puhdistaa ja on naamio?

Vierailija

Mulla on sekaiho ja ennen se oli myös rasvainen. Sitten lopetin kaikenlaisten "puhdistus"tuotteiden käytön ja sen jälkeen ihoni on ollut kuin toisen ihmisen! :D Iho ei enää rasvoitu niin paljon ja näpytkin on kadonneet. Ja niiden puhdistustuotteiden ohjeisiin aamuin- illoin-käytöstä ei kannata uskoa. Tietenkin ne haluaa, että käytät niiden aineita mahdollisimman paljon, jolloin joudut ostaa nopeampaa lisää. Kosteuttaminen on kyllä tärkeää, siitä ei pääse mihinkään. Mutta siihenkin riittää perusrasva.
Lääkärilläkin voi käydä, jos iho on kovin huonossa kunnossa. Yläaste-ikäisenä sain lääkettä näppyihin ja se auttoi jonkun verran. Nyt olen aloittanut pillereiden käytön ja ne ovat poistaneet näpyt kokonaan. Että jos asia vaivaa oikein kovin, käänny lääkärin puoleen. :)

Vierailija

Itsellani on periaate: sen minkä naamani pistän, sen illalla poistan. Eli käytännössä mitään meikkiä en yöksi naamaan jätä, ja jos pysyn kotona niin annan ihon hengittää enkä laita naamaani mitään meikkiä. Siirryin markettituotteista apteekin ACO tuotteisiin, joista käytän FACE YOUNG puhdistusvaahtoa ja kasvovettä. Sen lisäksi minulla on vielä erikseen päivävoide, joka on myös ACOLTA, ja erikseen yövoide joka on iso purkki jotain apteekin rasvaa, en muista nimeä.
Toinen periaate on se että käytän ainoastaan mineraalimeikkejä. Jokaisen iho-ongelmaisen kannattaisi kokeilla ainakin meikkivoiteen ja puuterin vaihtamista mineraalipohjaisiin tuotteisiin.

Vierailija

Miekin syyllistyin ennen ihon liialliseen hoitamiseen; käytin päivittäin kuorintaa, naamioita, puhdistin aamuin illoin, läträsin viittä eri kosteusvoidetta! Sitten yks päivä miun iho ei vaan enää kestänyt ja rupes tekemään "ärsytysnäppylöitä" eli semmoisia itikanpureman tapaisia kohoumia jotka kutisee hirveästi.

Terveydenhoitoallalla työskentelevä äitini sanoi että kannattaa lopettaa hajusteelliset&vahvat ihonhoitotuotteet ennenkuin allerginen reaktio pahenee.

Nykyisin käytän Lacto Line nimistä pesunestettä (http://www.lifehair.fi/shop/product_details.php?p=116) aamuin illoin (puhdistaa myös meikin) sekä silmämeikinpuhdistusainetta. Kuorin ihon n. 2 kertaa viikossa omilla kuorinta-aineilla (esim. kahvinpuruja ja tuota pesunestettä) ja käytän lumenen kosteuttavaa ja rauhoittavaa naamiota kuorinnan jälkeen 2krt/vk.

Huomasin 10 päivän antibioottikuurin aikana että ihoni kirkastui huomattavasti. Päättelin että se johtuu siitä huimasta veden määrästä mitä join (minulla on nielemiskammo, joten jouduin juomaan ainakin puoli litraa vettä joka pillerin kanssa 3 krt/pv). Jatkoin tuota tapaa parhaani mukaan ja ihoni on pysynyt todella kuulaana!

Ihonpuhdistus friikki

Mä käytin liikaa tuotteita joskus D: ei auttanut sit yhtään. Nyt en käytä mitään muuta kun rasvaa aamuin illoin ja ihoni kiittää! Vedellä kastelen joskus ja meikin poistan kookosöljyllä niin kyllä lähtee! Meikittömiä päiviä kannattaa pitää niin iho saa olla ihan rauhassa ja jos on pakko meikata niin pohjan jos jättää joskus pois niin se auttaa jo vähän :) näillä "vinkeillä" oon saanu mun ihosta hyvän ja finnittömän , joskus tulee pieniä näppylöitä jos syön herkkuja (sekin vaikuttaa!!)

Moi

Itse ole pesenyt aamuin illoin kasvojen puhdistusaineella
Ja ravannut päiväksi kevyemmin ja illalla laitan paksumpaa. Muutaman kerran viikossa kuorin ja laitan kasvonaamion kasvoihin. Kerran oli niin kiire että en kerennyt pestä kasvoja päivään ja seuraavana päivänä nenän ympärille oli tullut kymmenkunta pieniä finnejä/näppyjä eli mielestäni kasvoja pitää pestä säännöllisesti.✌

Vierailija

Kuulostaa jotenkin oudolta, että noin monilla toimii tuo puhdistamisen ja aineiden käytön lopettaminen. Itselläni on todella rasvoittuva iho. Olen myös kova eräilijä, joten vaelluksilla yms. olen kyllä ollut jopa 2 viikkoa puhdistamatta naamaa millään aineilla. Ja ei ole auttanut tai tottunut iho siihen :D kyllä on ollut niin naama täynnä näppyjä ja todella tunkkainen. Vaikka se on saanut levätä ilman meikkejä tai aineita.

Eli taitaa riippua hyvin paljon ihosta. Mulle toimii ihan kunnon puhdistus aamuin ja illoin. Kuorinta ja naamio pari kertaa viikossa. Luonnonkosmetiikkaa pyrin käyttämään, mutta vaikea tälle akneiholle löytää hyviä tuotteita.

Monilla on herkempi tai oikeasti kuicevevempi iho kuin luullaan, jotte heille ehkä kevyempi toimii. Itselläni on sellainen aikuisen naisen hormoniakne ja jo tunnissa rasvoittuva iho. Ei ole helppoa. Enkä voisi kuvitellakaan meikkaavani pesemättömälle naamalle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat