Pelkään olevani raskaana

Vierailija

Hei, otsikosta näkeekin jo ongelmani.
Kundini kanssa käytetään kondomia ehkäisynä, pari kertaa viikossa harrastetaan seksiä.
Nyt pelkään, että kondomi on pettänyt ja olen raskaana.
Menkat ovat myöhässä muutaman päivän, tosin ne eivät ole aina säännölliset (esim. pimeä ja stressi voi vaikuttaa). Minulla ilmenee välillä huimausta ja pientä pahoinvointia, mutta nämä oireet ilmestyivät vasta kun aloin epäillä raskautta(eli voin ylireagoida).
En ole tehnyt vielä minkäänlaista testiä. Ajattelin odotella muutaman päivän menkkoja, ja jos ei ilmaannu teen testin.
Mikäli olen raskaana on abortti oikeastaan ainoa vaihtoehto, lapsi ei sovi elämänvaiheeseeni. Olen vasta 16-vuotias.
Asia ahdistaa minua niin paljon, että on pakko avautua tänne foorumille.

Kommentit (10)

Vierailija

mulla vähä sama ongelma. mahassa nipistelee,pahoinvointii,huimaa, nälkä.. ym. mutta voi johtua myös e-pillereistä. ei käytetty kondomia joten oon tosi huolissani että pillerit olis pettäny. testin teen vasta myöhemmin pillereitten taukoviikolla. meijänkää elämänvaiheesee ei nyt lapsi sopis kun ite oon 15v ja poikakaveri 16v.

Vierailija

Mulla on vähä sama ongelma, menkat on kyllä yleensä säännölliset, nyt 4-6 päivää myöhässä, ei oo minkäänlaista päänsärkyä tai mitään, välillä tosin minuutin, pari koskee alavatsaan samalla tavalla kuin menkkojen aikana koko ajan mutta vuotoa ei vain näy. Kondomia käytetään ehkäisynä ja poikaystävä hokee koko ajan että ei oo mahollista, ku ei oo ollu hajonnu kertaakaan kuulema, mutta miks en oikein luota siihen että se on joka kerran jälkeen katellu onko kumissa tavarat tallella. Ensi viikon puolella jos kuukautiset ei oo alkanu ni kai se on testi pakko tehdä. Ja abortti ainoa vaihtoehto, olen 18 mutta en tosiaankaan valmis äidiksi.

Vierailija

(Ketjun aloittaja jatkaa:)
Menkat ei ole vieläkään tulleet ja perjantaina olin studiolla kuvaamassa ja sain pahoinvointikohtauksen (ei oksettanut) Vatsa oli kipeä ja sitten aloin hikoilla kylmää hikeä, jonka jälkeen alkoi huimata niin että oli pakko kipittää pois tilasta. Olo helpottui kun sain juotavaa ja levähdin hetken istuen.
Rakkaalleni kerroin tänään kaikista aavistuksistani ja hän on täysin tukenani. Huomenna haetaan testi ja katsotaan mitä selviää.

Nuoren ikäni vuoksi kysyisin, onko mahdollista tehdä abortti vanhempien tietämättä? En ole väleissä perheeseeni ja asun muualla. Kundin perheeltä kyllä saan varmaan tuen.

Vierailija

Hei,

kun luen näitä aborttiin liittyviä juttuja niin on pakko kommentoida. Toivottavasti en suututa ketään, mutta harkitkaa kaikki vielä. Adoptiokin on vaihtoehto. Muistakaa, että abortti on kuitenkin elämän alun loppu ja sitä voi katua tosi rankasti myöhemmin. Se voi masentaa. En halua tosiaankaan aiheuttaa kellekään harmia, mutta jos vain vielä voitte, niin miettikää tarkkaan. Se on iso ja vakava asia.

Vierailija

Ja jatkan vielä: haluaisin vaan, että lapset saisivat elää. Miettikää vielä. Olisiko adoptio mahdollisuus? Lapsi saisi elää, mutta ei haittaisi elämäntilannetta.

Vierailija

Kannattaisiko ehkä harkita toiseksi ehkäisykeinoksi myös e-pillereitä? Jälkiehkäisypilleritkään eivät ole ehkäisykeino, mutta saattavat pelastaa jos huomaatte kumin hajonneen seksin aikana. Jos menkkasi eivät muutenkaan ole säännölliset saatat vain ylireagoida päänsärkyyn yms.

Vierailija

Jos teille tulee tunne, että kondomi on mennyt rikki tai huomaatte, että se on todella mennyt rikki niin Käykää ostamassa APTEEKISTA JÄLKIEHKÄISYPILLERI!! Sen saa ottaa 3 kertaa vuodessa, mutta sitä ei suositella otettavaksi edes niinkään montaa kertaa. Eli pilleri pitää ottaa 72 tunnin sisällä yhdynnästä. Rohkeasti voitte mennä ostamaan tämän apteekista!!! Ei kannata hävetä!!! Mieluummin käytte hakemassa sen kuin, että alatte miettimään oletteko raskaana vai ette ja sitten satuttekin olemaan ja alatte tekemään aborttia.

Abortin voi tietääkseni tehdä ilman vanhemmille ilmoitusta, MUTTA kun menette tekemään sitä ja olette lähdössä sairaalasta pois pitää olla täysi-ikäinen teitä vastassa!! Voitte jopa joutua olemaan yön sairaalassa. On myös mahdollista tehdä abortti pillereillä jotka saatte lääkäristä ihan kotosalla, mutta raskauden pitää olla silloin todella alussa!

Vierailija

juu Meillä sama juttu tyttöystävän kanssa... Kirjotan nyt sen puolesta ku mua ite stressaa tää juttu...

13.8.2016, harrastettiin tyttöystävän kanssa ekaa kertaa seksiä, käytettiin kondomia ja lopuksi täytettiin se vedellä eikä se vuotanut.

Viime menkat tyttöystävälläni alkoi 20.7.2016 (Olisi alkanut aijjemmin, mutta hän söi keltahormoni-pillereitä, koska ei halunnut menkkojen alkavan vielä). Tuosta 20.7.2016 tähän päivään 26.8.2016 on kulunut nyt jo 36päivää ja itteä alkaa stressata... Tyttöystävä kertoi että joskus menkat ovat alkavaneet vasta 34 päivän jälkeen viime menkoista.... Mietin, että voiko noi keltahormonit vaikuttaa jollain tavalla tuleviin menkkoihin? 

Vierailija

itse kohta 17v ja pelkään että olen raskaana. En uskalla puhua kenellekään. Samanlainen pelko oli noin vuosi sitten ja stressin takia menkat vielä myöhästy. Viikon päästä pitäisi menkkojen alkaa, joten odotan sinne asti. Jos ei ala niin pitää puhua terkkarille. Äidilleni en todellakaan uskalla puhua peloista, hän vain suuttuisi

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat