Määritelkää kaunis ihminen?

Vierailija

Teen äidinkielen prosessiainetta median vaikutuksista nykymaailman kauneusihanteisiin. Elikkäs autatte mua paljon kun kerrotte oman käsityksenne kauniista ihmisestä. Mikä tekee ihmisen kauniiksi? Onko laihuus kauneutta? Ja jos jaksaisitte vielä mainita miten media on vaikuttanut kauneusihanteisiinne niin olisin tosi kiitollinen. :)

Kommentit (8)

Vierailija

Minusta kaunis ihminen on selvästi myös luonteeltaan ihana persoona. Mutta jos mietitään asiaa ulkonäöllisesti niin sellainen joka ei liikaa meikkaa tai yritä väkisin vaatteilla muuttaa itseään täydelliseksi, tai kirurgialla ja rahalla. Kauneus ei tarkoita että täytyisi olla laiha, myös muodot ovat todella kauniita ja itsevarmuus kruunaa kaiken! ;) Nykyään kaikkien pitäisi olla laihoja, pitkiä, hyväihoisia, ja jopa karvattomia! :D Media muokkaa naisten oikeaa kauneutta ja sehän on selvää!

Vierailija

Ulkonäöllisesti kaunis ihminen on toki hoikka. Hänellä on sileä, virheetön iho ja sirot, symmetriset kasvot. Hampaat ovat valkoiset ja hiukset kauniin hyvinvoivat. Hän hymyilee paljon.

Jos on oikein kauniskasvoinen, voi olla kaunis myös, vaikka olisi paksumpikin. Pukeutua täytyy kuitenkin kauniisti.

Entistä kauniimman ihmisestä tekee sisäinen kauneus, itseluottamus, välittömyys, iloisuus ja lämpöisyys.

Vierailija

Yleensä kritisoidaan todella paljon kuinka media antaa vääristyneen kauneusihanteen siitä millaisia meidän tulisi olla. Asia ei kuitenkaan ole ihan niin yksinkertainen mielestäni että omaksumme vain automaattisesti kaiken paskan mitä iso paha media meille syytää. Meillä on muitakin, jopa tärkeämpiäkin elementtejä jotka vaikuttavat arvoihimme, ihanteisiimme ja asenteisiimme, jotka sosialistavat meidät tähän yhteiskuntaan. Perhe, ystävät,päiväkoti myöhemmin koulu, suku,,, media on vain yksi osa joka vaikuttaa meihin.

Pitää myös muistaa että kyseessä on todella monimutkainen prosessi, emme vain omaksu kaikkea vaan valikoimme juuri sen tiedon, ne ihanteet ja arvot jotka sopivat silloiseen minä ja maailmankuvaamme. Olemme siis myös itse aktiivisessa osassa emmekä vain omaksu:) Ihan varhaisessa lapsuudessa jolloin muodostuu perusta persoonallemme lienee mediaa suurempana vaikuttajana omat vanhemmat/vanhempi/ensisijainen hoitaja.

Media toki vaikuttaa todella paljon erityisesti kauneusihanteisiin muttei mielestäni aivan niin suoraviivaisesti kun usein annetaan ymmärtää. Joskus oma kauneusihanne saattaa olla ristiriidassa median antamaa ihannetta vastaan ja tämä aiheuttaa ahdistusta. Eri tahoilta tulee erilaisia odotuksia. Oman kauneusihanteeni sekavuuden koen johtuvan juuri tästä =) omien ihanteideni ja median ihanteiden ristiriidasta.

Jostain syystä en ole kokenut ahdistuvani suurestikaan median kuvista. Toki olen ollut todella ahdistunut ulkonäöstäni mutten etenkään nuorempana kokenut haluavani olla mediassa näkyvien ihmisten näköisiä. Minulla ja varmasti monella muulla juuri tuo ristiriita aiheuttaa paineita.

pitkällisten itsetutkiskelujen jälkeen olen huomannut haluavani olla pieni,lyhyt, todella siroluustoinen ja laiha, nukkemaisen viattoman kaunis, mutta silti hieman luonnottoman laihan vyötärön omistaja, hoikilla lapsenomaisilla raajoilla ^^(eli siis oikeanlaisen efektin saisi jos muodoton hoikka pieni tyttö pistäisi kiristyskorsetin päällensä ^^)Pitkät paksut hyväkuntoiset hiukset, tasapainoiset muttei tylsät kasvot esim hiukan liian isot silmät tai huulet jos silti näyttää tasapainoiselle. (eli silmät eivät saisi olla liian lähellä toisiaan niinkuin minulla eikä nenä saisi olla liian suuri, niinkuin minulla T__T) kauneusihanteisiini liittyy myös melko voimakasta fetisismiä. Koen ihmisen viehättävyyden olen riippuvaisia esimerkiksi hiuksista ja vatteista.

Näen toki monenlaiset ihmiset kauniina vaikken koe tyyppiä omakseni. Koen lihavan muodokkaan naisen seksikkäänä ja toinen minua kiehtova tyyppi olisi aidosti androgyyni, ei siis maskuliininen tai feminiininen nainen joka olisi siro ja kalju =)Ja onhan kieltämättä myös ne barbie malliset naiset todella upeita >> Seksuaalisesti viehättävänä en taas kokisi sellaista nais tyyppiä joka itse haluaisin olla O.o suomeksi, en siis panisi =D

Vierailija

Lisää vuodatusta, ei liity suoraan aiheeseen mutta: Tutkin finatexin mittataulukoita ja laskin keskiverto kuppikoot erikokoisille naisille ja sain aika mielenkiintoisen tuloksen (jos laskin oikein :D): http://www.finatex.fi/media/N-2001.pdf (c mitoitus! se "normaali" ymmärtääkseni)

160 cm pitkä 36 kokoinen; pienempi kuin aa. 160 cm pitkä 40 kokoinen hiukan pienempi kuin B. 48 kokoinen 160 cm pitkä; C-kuppi =)Mistä kaupoista oikeasti löytyy siis suhteessa "normaalin" kokoisia liivejä suhteessa oikea määrä? En enää ihmettele lainkaan miksi seppälän alennusmyynneistä löytyy mieletön määrä 70 A-rintaliivejä (164 senttisen naisen jonka rinnan alapuolen ympärys on se +-70 rinnan ympärys olisi keskimäärin 80 eli piirua vaille AA)

Siis media näyttäisi vääristäneen ihan todella paljon mikä luokitellaan arkiajattelussa normaalin kokoisiksi rinnoiksi mitkä pieniksi ja mitkä suuriksi :)

Vierailija

Laihuudella ei ole mitään tekemistä kauneuden kanssa. Kaunis ihminen on sinut itsensä kanssa, eikä haluaisi olla muunlainen kuin on. Kaunis ihminen ei arvostele toisten ulkonäköä. Ihminen voi olla luonnostaan kaunis ilman meikkiä tai meikin avulla kaunis, sillä ei ole merkitystä. Ihmisen luonne vaikuttaa myös siihen, onko hän "miellyttävän" näköinen. Se ei ole kaunista, jos joku tietää olevansa hyvännäköinen ja on liian itsetietoinen.

Vierailija

Itsevarma ja luonnollinen. Terveen näköinen. Hymy ja silmien ystävällinen katse tuovat "lisäpisteitä".

Sinänsä painolla ei merkitystä, mutta terveyden kautta silti sopusuhtaisuus luo kauniin vaikutelman.

Vierailija

Mallinlaiha, hyvä iho, sileät ja kiiltävät ja pitkät hiukset. Pieni, siro nenä, suuret silmät. Hyvät kynnet. Urheilullinen tai ei semmonen hyllyvä ainakaan...
Vaikuttaahan se media tietysti, näkeehän sitä joka päivä jostain suunnasta. Tottakai itse vertaa itseään lehtien kansiin, mainoksiin ja leffoihin ja musavideoihin. Jos joku oikeasti pystyy olla täysin tyytyväinen itseensä ja vartaloonsa ja kaikkeen ja olemaan vertaamatta sitä näihin "ihanteisiin", olivat vääristettyjä tai eivät, niin onnea vaan sille...

Vierailija

Mielestäni kaunis ihminen tuntee itse olevansa kaunis, oli sitten lihava tai laiha tai naama täynnä näppyjä. Ja paino sanalla tuntee, ei tietää. Ihminen, joka tietää olevansa kaunis on yleensä koppava ja arvostelee muiden ulkomuotoa. Ihminen, joka tuntee olevansa kaunis on sinut oman itsensä kanssa, on luonnollinen ja itsevarma. Hän ei välitä siitä, että ei ole yhtä laiha kun suosikkilehden kansikuvatyttö tai että joutuu ostamaan vaatteet isojen tyttöjen liikkeestä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat