Onko tämä dieetti järkevä?

Vierailija

Mulla ois keväällä tiedossa yhdet juhlat ja haluun niitä ennen laihtua -10 kg. Olen täysin normaalipainoinen ja minua ei haittaa vaikka kilot tulisi heti kesän aikana takaisin. Juhlia varten vain laihdutan- eh hieman pinnallista.

Dieetti on tämmönen:

EN saa syödä:
* mitään leipää
* perunaa
* riisiä
* pastaa
* herkkuja
* jugurttia yms..
* oikeestaan mitään,
missä on paljon hiilihydraatteja.

Saisin tarvittavat hiilarit hedelmistä.. Oon kuullu, että tämmönen dieetti pudottaa vähintään 1 kg viikossa.

Tottakai myös urheilen ohella
MA: sali
TI: jumppa
KE: sali
TO: sali
PE: jumppa

+ hyötyliikunta. En käytä autoo, joten asioille joudun kävelee 4 km. lähes päivittäin.

Kannattaako kokeilla? Onks teil parempii laihdutusvinkkejä?

Kommentit (11)

Vierailija

En aivan käsitä tuollaista periaatetta lähteä laihtumaan, tai koska kuitenkin aijot pudottaa niinkin paljon kuin 10kiloa niin miksi et tee sitä ns. "pysyvästi"
Siinänsä dieetissäsi ei ole mitään vikaa, kunhan huolehdit siitä että saat riittävästi proteiineja.

Vierailija

Koska haluun olla laiha juhlissa.. =D Oon nytki hoikka, mutta se tietty mekko istuu paremmi laihemmalle.

Proteiininlähteenä toimii kala, kana, pavut jne. ni sen saannis ei oo ongelmii.

Vierailija

Mihin juhliin? Kun oot normaalipainonen jo, niin sanosin ettei mitään järkeä. Joko et jaksa noudattaa noin tiukkaa ohjelmaa tai sitten oot meitä, jotka tekee niin kuin päättää, mutta innostuukin vähän liikaa(esim.muiden kommenteista)ja jatkaa..ja jatkaa..
Entäs aerobinen liikunta? Hiilareitakin tarvii, ei kannata jättää kaikkea leipää pois. Vaihda täysjyvään. Hiilareiden puute yhdistettynä treeniin aiheuttaa mm. hiusten ohenemista ja tummia silmän alusia, lihasten väsymistä ja "vääristä paikosta" surkastumista. Kannattaa miettiä tota liikkumista, että jos aiot jaksaa tota vauhtia, niin sillon ei kannata jättää hiilareita pois, vaan valkeet hiilarit eli nopeat GI:t.

JA sitten, kun/jos lihot kesän jälkeen lopetettuasi dieetin, kiloja tulee yleensä vauhdilla ja korkojen kera. Ja ne kilot on yleensä sitä rasvaa.
Koska ihmiskeho rekisteröi (normaalipainosen laihtuessa) kalorivajeen ja alkaa säästöliekeille. Aineenvaihdunta hidastuu, peruskulutus laskee ja kun alat syödä normaalisti, keho pyrkii ottamaan kaiken energian talteen nopeasti.

Vierailija

Dietti joka on tehonnut mulla on gluteiiniton ja maidoton dietti. Tietty lääkäri määräs mulle sellaisen, muuta 10 kiloa lähti aika nopeasti pois, enkä edes harrastanut liikuntaa silloin.
Eli Ei mitään mikä sisältää gluteenia (vehnäjauhoja)ja maitotuotteita :)

Vierailija

Apri,

mun parasystävä menee naimisiin keväällä. Mä oon kaaso.. Tiiän, että morsian on huomion keskipisteenä, mutta oon itekki kokoaja esillä. Joten ois kiva näyttää hyvältä siinä mekossa. Siksi tämmönen pikalaihdutus. Ja multa löytyy tahtoa, jos jotain päätän. ; )
Toi jumppa vastaa aerobista liikuntaa.. Meil järjestetään salilla semmosii tehokkaita aerobisii jumppii. (Esim: pumppi.)

Ja en pelkää tota lihoomista dieetin jälkee. Hiilarit on aika turhii muuteki.. Voisin jatkossaki vähentää niitä. Mutta en näi rajusti ku nyt. Kaikki ylimääräset hiilihydraatit sitoo rasvaa läskiks. ;s

Aksorsa,

Kuulostaa hyvältä! Kaua sul meni suunnillee toho -10kg?
Mä en syö nytkää vehnäjauhoja enkä maitotuotteita, koska niis on hiilihydraatteja. Mutta oon kieltäny itteltäni monet muutki ruuat. Toi sun dieetti kuulostas helpommalta. Hih!

Vierailija

Pieni välikommentti vain, mutta pumppi ei kylläkään ole aerobista liikuntaa. Esim. juoksu on. Eli aerobisessa pitää hengästyä kunnolla, ei treenata lihaksia.

Vierailija
nougatte

Pieni välikommentti vain, mutta pumppi ei kylläkään ole aerobista liikuntaa. Esim. juoksu on. Eli aerobisessa pitää hengästyä kunnolla, ei treenata lihaksia.

Hups.. Noinhan se menikin. :]

Vierailija

Kehottasin ottamaan hiilarit maitotuotteista, esim rahkasta tai punaisesta maidosta jos sitä pystyy juomaan.. Niin ja vihanneksista, juureksista ja kasviksista. Jos vähennät hiilareita ja harrastat paljon liikuntaa, tulee sun syödä paljon sit rasvaa ja proteiinia.

Syön vastaavanlaisesti mutta en ole juurikaan laihtunut koska olin hoikka jo ruokavalion aloittaessani. Harrastan kyllä aerobista 3x vkossa ja punttaan sen 3x viikossa. En usko että tällä karppaamis periaatteella kannattaa edes yrittää "kuihduttaa" itseään. Ja muutenkin tuollainen kuihduttaminen jotain häitä varten on suoraan sanottuna sairasta. Hanki vaikka hyvännäköset ja timmit lihakset siihen mekkoon, laihat on rumia.

Vierailija

Kathry, mä en voi sietää maitoo. :o Otan hiilarit vaik sit tosta rahkasta. :]

Nyt ekan viikon jälkee ku punnitin itteni ni on lähteny 2,5 kg. pois. Varmaa enimmäksee nestettä haihtunu. Saa nähä tehooks jatkos yhtä hyvi. Tavote on -1 kg viikossa.

Emmä jääkkää pysyvästi laihaks.. Mulla on tyhmä ajattelutapa täs asiassa, mutta sit on. (;

Vierailija

Suosittelen pysyvää elämäntapamuutosta. Jojo-laihdutus voi olla useasti toteutettuna vaarallistakin ja rasittaa sydäntä. Kannattaakin katsella omia ruokailutottumuksia sekä liikunnanmäärä kokonaisvaltaisesti ja olla laihduttamatta vain esimerkiksi häitä tai juhlia varten. Yhden kilon pudottaminen viikossa on aikalailla maksimi, mitä terveellisellä laihdutuksella voi painoa pudottaa. Lue esimerkiksi täältä lisää http://www.laihduttaminen.info/ . Karppaaminen(miltä tuo mainitsemasi dieetti kuulostaa) on hyvin kontroversaali aihe, josta löytyy mielipiteitä puolesta ja vastaan. Olen itse sitä mieltä että ihminen on kokonaisvaltainen eläin joka tarvitsee monipuolisesti ainakin kaikkia kasvikunnan tuotteita. Ja tuo hiilariton dieetti helposti saa sinut syömään aivan liikaa lihaa. Kohtuus kaikessa ja vähän liikuntaa päälle niin hiljaa hyvää tulee :))

Vierailija

oon hyväkarpannu kohta vuoden, BMI 23-->19 eli kymmenisen kiloa on lähtenyt ja nyt ollaan oltu jo kesän lopusta tavoitepainossa. oon jättänyt pastan, perunan, ja alkanut juomaan reilusti maitoa (uskokaa tai älkää, se on suhteellisen kaloriton juoma, hyvä proteiinin kohde ja pitää nälkä). ainoastaan maidossa suosin rasvatonta mutta muuten olen käyttänyt esim. kokorasvaisia juustoa, turkkilaista jogurttia yms. pähkinät ja avocado on aikalailla korvannut hiilareita, tosin täysjyvätuotteita en ole jättänyt ihan tyystin (silloin tällöin ruisleipä tai täysjyväpastaa.) hedelmiä kohtuudella. oma syömirytmini on jotenkin näin:

klo 07.00 aamupala
klo 12.00 lounas, paljon proteiinia ja hyviä rasvoja
klo 15.00 pieni välipala
klo 18.00 päivällinen, ei kovin iso

näin varmistan etten napostele illalla. kasviksia vaan reippaasti, liikuntaa, ja mitä hitaammin laihdutus onnistuu sitä paremmin- merkki siitä että kaikki ravintoaineet tulee saatua eli ei missään nimessä kannata hätäillä. ja normaalipainoisten kannattaa tietenkin panostaa enemmän kiinteytykseen kuin varsinaiseen laihdutukseen. kitudieetit siis unholaan!!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat