Penkkariasu, auttakaa!

Vierailija

Meidän penkkaripäivän teema on "Napapiirin sankarit" eli pukujen tulisi liittyä jotenkin napapiiriin. Voi esimerkiksi pukeutua pingviiniksi,jääkarhuksi,lumikuningattareksi jne. En kuitenkaan haluaisi tuhlata kauhesti rahaa yhden päivän pukuun ja minulla on myös huono mielikuvitus. Pitää myös ottaa huomioon että rekan kyydissä pitää olla aika paljon vaatteita, jotta ei jäädy. Haluaisinkin kuulla, jos teillä olisi jotain ideoita mistä saisi halvalla asuja ostaa / vuokrata tai kenties toteuttaa itse ja mikä olisi hyvä "hahmo", joksi voisin pukeutua? Kaikki ideat otetaan vastaan.. Kiitos !

Kommentit (9)

Vierailija

Itse hankin omiin penkkareihini (teemana Villi Länsi) cow boy-hatun punanaamio.fi verkkokaupasta. Sieltä saa kohtuuhintaista, mutta laatutavaraa. Jos haluat päästä mahdollisimman halvalla, niin eskimon hahmossa pääsee pelkällä toppapuvulla, eri asia on sitten, että miten hiki tulee sisällä :) Itselläni oli päällä tätini ompelema ruskea pitkä mekko, musta toppi, jonka päällä oli kauluspaita solmittuna rintojen alle ja saappaat jalassa. Nuo kaikki otin rekkaa varten pois ja laitoin toppapuvun päälle ja talvikengät jalkaan, rekassa oli sitten enää vaan hattu päässä ja huivi kaulassa. Rekastahan ei näy paljon muuta kuin pää ja ehkä hartiat, joten siellä asulla ei ole väliä, tärkeintä on, ettei tule liian kylmä.

Vierailija

Ja yleensä saa aika edullisesti ostettua vaikkapa palettikangasta tms. jonka voi kietoa ihan tavallisen mekon/paidan ja housujen päälle (mieluiten valkoiset) hakaneulalla kaverin avustuksella ja laittaa valko-hopea-vaaleansinisen meikin ja vaikkapa hopeisen pannan päähän. siinähän sitä on jääkuningatarta. ja rekkaan kunnon toppatakki ja housut ja harteille se samainen kangas.

Vierailija

Voithan ostaa edullisesti muovisen pingviininaamarin. Laitan valkoisen paidan päälle sekä lainaat joltakulta tutulta miespuoliselta puvuntakin. Jalkaan vielä mustat housut ja voilá: pingviini on valmis. Jos sinulla on tummat hiukset, pistä ne vain tiukalle ponnarille tai nutturalle ;)
(jos ei, niin voi voi)

Vierailija

Eikä kasvomaalikaan ole huono vaihtoehto. Helposti saa aikaan mustalla, valkoisella ja oranssilla tai keltaisella pingviinimaskin.

Vierailija

Entä löytyykö lähipiiristä tontun, joulupukin tai joulumuorin pukua?
Nekin voi joillain kriteereillä laskea Napapiiri kostyymeiksi.

Vierailija

Minulla olisi ehdotus! Jos jollakin tutullasi olisi karvalakki ja karvatakki (esim. isovanhempien vintillä?? tai itse löysin karvalakin alesta 1,95e) niin pue yhdistellen erilaisia vaatteita ja esitä eskimoa tai Napapiiriseikkailijaa/tutkijaa. Esimerkiksi voit hankkia jostakin lelukaupasta erilaisia "koe" välineitä, jotta asusi olisi uskottavampi. Toisekseen napapiiriltä tulisi mieleen retkeilijöitä? Tai... hylkeiden/merileijonien salametsästäjiä? Entäs lumipallo? Voisit tehdä kanaverkosta kuviluokassa pallonmuotoisen "kuvun" ja liisteröidä päälle sanomalehtiä, maalata asu valkoiseksi ja that's it. Lisäksi voit vaikka tehdä käsireijät ja tietenkin pääreijän, jalat jäävät myös ulkopuolelle ja pukea alle asim mustaa. Se olisi aikamoinen asu ;)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat