Poikaystäväni kaveri.

Vierailija

Eli siis, olen seurustellut n.3 vuotta mieheni kanssa ja asumme yhdessä. Meidän suhteemme on tasapainoinen eikä siinä ole varsinaista ongelmaa, mitä nyt näitä perus ongelmia mitä parisuhteeseen tulee kun ollaan pidempään yhdessä. Mutta olen huomannut että silloin kun käymme mieheni vanhemmilla ja samalla tapaamme mieheni kavereita (eli n. kerran pari vuodessa), yksi tietty mieheni kaveri aiheuttaa minussa hyvin voimakkaita tunteita, on aiheuttanut siitä lähtien kun näin hänet ensimmäistä kertaa.

Ensimmäisillä kerroilla välillämme oli pientä flirttiä, mieheni huomasi sen myös ja oli minulle vihainen jälkeenpäin (niinkun on tietenkin ymmärrettävää). Mutta tuntuu että asia menee koko ajan vain vaikeammaksi! Viimeksi kun näimme tätä kaveria, lupasin itselleni etten ala flirttailla, enkä niin tehnytkään. Mutta sen sijaan en yksinkertaisesti voinut ajatella muuta kuin seksiä tämän ihmisen kanssa.

Olen bi-seksuaali, enkä kovinkaan paljoa tunne vetoa miehiä kohtaan, enemmän naisia. Mutta en ole IKINÄ tuntenut samanlaista vetovoimaa KETÄÄN kohtaan. Kaiken lisäksi en pysty enää ajattelemaankaan muuta kuin tätä mieheni kaveria. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia melkein ylitsepääsemättömästä vetovoimasta? En tiedä mitä teen....

Kommentit (9)

Vierailija

Voit tehdä itsellesi pienen ajatuskokeen. Kuvittele, että eroat nykyisestä poikaystävästäsi ennen kuin alat lähestyä hänen kaveriaan, ja mieti, miten tuntisit tilanteessa. Jos edelleenkin tuntuu siltä, että tämä kaveri on se oikea jota vain haluat, anna palaa.

Mutta eroa poikaystävästäsi ensin, ja pidä mielessä ettei takaisin lähtöpisteeseen ole paluuta.

Vierailija

Huomautit itsekin ettei teillä ole suhteessa muita ongelmia kuin "näitä perusongelmia mitä parisuhteeseen tulee kun ollaan pidempään yhdessä". Voisiko siis olla, että kuherrusaikanne päätyttyä olet alkanut ikävöimään intohimoisia, ihastumisen tunteita? Ettet vain olisi tehnyt itsellesi tästä kaverista pakkomiellettä?

Jotenkin mielestäni korostit myös, että tunnet tätä ihmistä kohtaan vain seksuaalista halua. Oli se miten intohimoista tahansa, niin mielestäni ei ole pidemmän päälle kovin fiksua hylätä toimivaa, hyvää suhdetta ja rakastavaa miestä vain siksi, että himoitsee seksuaalisesti jotakuta toistakin. Vai oletko joskus nähnyt sellaisen suhteen kestävän, jossa seksielämä toimii mutta muu ei?

En tiiä. Jos olisin sä niin unohtaisin sen kaverin ja keskittyisin omaan suhteeseen ja sen hyvyyden ylläpitämiseen.

Vierailija

En usko ikävöiväni ihastumisen tunnetta. Jos ikävöisin, olisin varmaan valinnut "ihastukseni" lähempää kuin 400km päästä. Luulen enemmän olevan kysymys seksistä.

Tunnen tätä henkilöä kohtaan seksuaalista halua, mutta se on voimakkaampaa kuin mitä olen ikinä tuntenut ketään kohtaan. Ja miehessä ärsyttää hänen epäsiisteytensä, ja en ole tyytyväinen seksielämään. Saan kyllä aina, kun harrastamme seksiä, mutta harrastamme sitä vain kerran viikossa, mikä ei ole mielestäni tarpeeksi. Ja seksi on aina kaavoihin kangistunutta. Tähän tulee vastaus "oletteko keskustelleet asiasta" kyllä olemme, ja olen yrittänyt kaikkea mikä voisi piristää seksielämäämme: seksileluja, seksikkäitä alusvaatteita kun mieheni tulee töistä kotiin (nämä yritykset eivät ole tainneet ikinä johtaa seksiin.....).

Minulle itselleni seksi on hyvin tärkeä osa parisuhdetta, enkä jaksa että sitä harrastetaan aina samalla tavalla. Miestäni tämä ei vaikuta häiritsevän.

Vierailija

Jaa... Tunnut tehneen jo päätöksesi, jos kerran tiedät jo vastaukset ja omasta poikaystävästäkin löytyy jo vikoja (aloitusviestissäsi et maininnut niistä).

No tee miten lystäät, itse en lähtisi oikeasta parisuhteesta pelkän seksin perään. Varsinkaan, jos olisin tavannut tämän vaihdokin vasta muutaman kerran, enkä sittenkään kahdenkeskisesti.
Ei voi tietää, millainen tämä kaveri olisi suhteessa - olisiko hän uskollinen, väkivaltainen, seksiaddikti tai vaikka sekakäyttäjä... Voisiko hän oikeasti rakastaa sua vai haluaisiko hän vain seksiä.

Ja miten luulet ihmisten suhtautuvan siihen, että vaihtaisit poikaystäväsi hänen kaveriinsa?

Voi tätä maailman menoa.

Vierailija

No täytyy sanoa, että toisaalta ymmärrän sinua ja sitten taas toisaalta oikein en. Tiedän nimittäin varsin hyvin, mitä tuo ylitsepääsemätön vetovoima voi olla ja mitä se voikaan saada aikaan. Toisaalta yleensä kai se perustuu lähinnä oikeille jo koetuille kokemuksille, eikä niinkään kuvitelluille mielikuville. En halua mitenkään väittää, etteikö teidän välillä voisi olla oikeaakin vetovoimaa, mutta vielä toistaiseksi kai ei mitään sen kummempia ole tapahtunut. Kuten jonna88:kin tuossa totesi, niin ette ole viettäneet aikaa mitenkään kahdestaan, mikä mielestäni olisi aika oleellista, jos nyt todella tämän takia aiot miehesi vaihtaa. Entäpä, jos mielikuvat eivät ollenkaan vastaakaan todellisuutta? Mistä voit myöskään tietää, että seksi juuri tämän miehen kanssa olisi niin mahtavaa, kun ette sitä vielä kertaakaan ole oikeasti edes kokeilleet? Minä ainakaan en vielä tässä vaiheessa vaihtaisi miestä, kun ei ole tilalle vielä varmasti mitään konkreettista. On tosiaan hieman paha, jos vaihdat miehesi tämän kaveriin. Miehellesi varmaan ainakin tulee tosi tylsät fiilikset tuosta ja miesten kaveruus myös varmaan pilalla. Parempi varmaan, jos se voisi olla joku muu mies. Ethän myöskään vielä oikeasti tiedä, ajatteleeko miehesi kaveri sinusta samoin eli tunteeko myös voimakasta seksuaalista halua sinua kohtaan? Ei nimittäin välttämättä yhtä paljon. Mitäpä, jos nyt ensin oikeasti loisit sen ihanan seksuaalisen suhteen, josta selvästi haaveilet, ja jos se on sitten oikeastikin niin ihanaa, niin korkeintaan sitten vaihdat sitä miestä! Luulisin, että teillä nykyisesikin kanssa oli aluksi ihanaa seksiä. Se nyt vaan vähän tuppaa muuttumaan suhteessa kun suhteessa, varsinkin kun selvästi seksi on sinulle paljon tärkeämpää kuin miehellesi......

Vierailija

Palataan vielä sen verran, että mun mielestä tässä jutussa on oleellista se, mitä kerrot tunteneesi aikaisemmin - että et ole koskaan tuntenut samanlaista seksuaalista vetoa kehenkään. Seksi nyt sattuu olemaan se perusjuttu kaikissa suhteissa ja jos ei sillä puolella intohimot hyrrää, niin suhde on kyllä mun mielestä pelkkää feikkiä. Tähän ei nyt pidä laskea jotain alkujännitystä tai muita psyykkisiä esteitä, vaan jos jo muuten tuntee kumppaninsa, mutta huomaa kaikista yrityksistä huolimatta että homma ei vaan toimi.

Mutta se, että tuntee seksuaalista vetoa johonkin, ei myöskään tarkoita sitä, että toinen osapuoli välttämättä tuntee samalla tavalla ja että seksisuhde muuttuisi koskaan toimivaksi parisuhteeksi. Mutta kuten jo sanoin, ilman seksuaalista himoa se nyt ei ainakaan tule toimimaan, muuna kuin kulissina ja oman elämän tuhlauksena.

Siispä, kannattaa pyrkiä ottamaan tämän kaverin tunteista selvää ennen kuin teet mitään ratkaisevaa, mutta jos ryhdyt suhteeseen vielä ollessasi yhdessä nykyisen kumppanisi kanssa, rikot hyvin todennäköisesti samalla jotain (ystävyyssuhteen), jota et välttämättä pysty korvaamaan. Rakkaudessa pitää olla rohkea mutta myös suoraselkäinen, koska sen minkä jättää taakseen, löytää melko todennäköisesti joskus edestään.

Vierailija
jonna88

Jaa... Tunnut tehneen jo päätöksesi, jos kerran tiedät jo vastaukset ja omasta poikaystävästäkin löytyy jo vikoja (aloitusviestissäsi et maininnut niistä).

Kai nyt saan säästää teiltä cosmotytöiltä turhalta kirjotitamiselta kun tiedän että seuraava kysymys olisi ollut että olemmeko keskustelleet? :D

Ja nuo viat mitä sanoin ovat minun mielestäni sellasia mitä nyt pidemmässä suhteessa yleensäkkin. Tai, kuka pitkään seurustellut voisi rehellisesti sanottuna olla keksimättä YHTÄKÄÄN vikaa miehestään? Olen varma että jokainen keksii ainakin yhden asian. Se että mieheni sattuu olemaan epäsiisti minun mielestäni, ei ole kuitenkaan minulle mikään mailman suurin ongelma, siksi en sitä ensimmäisessä viestissä maininnut. Kuten tämä seksiasiakin, monilla seksi vähenee kun ollaan pitkään yhdessä.

Ja puhut aivan totta, en voi tietää millainen tämä ihminen olisi suhteessa. Ja no kuka nyt olisikaan niin tyhmä että lähtisi pelkän seksin perässä? Enkai minä riskeeraa ainakin jollain tasolla tyydyttävää seksielämääni jos on pienikin riski että seksistä tulisi vieläkin huonompaa. Puhuin nimenomaan siitä mitä TUNNEN (kuten cosmonautti sanoo, se on tämän keskustelun ydinasia.) ja kysyin onko muilla kokemuksia ylitsepääsemättömästä vetovoimasta.

Vierailija
Mirabelle

Parempi varmaan, jos se voisi olla joku muu mies. Ethän myöskään vielä oikeasti tiedä, ajatteleeko miehesi kaveri sinusta samoin eli tunteeko myös voimakasta seksuaalista halua sinua kohtaan?

Ja kuten ensimmäisessä viestissä sanoin, "Olen bi-seksuaali, enkä kovinkaan paljoa tunne vetoa miehiä kohtaan, enemmän naisia". Joten ei, se ei voi olla muu, koska en tunne ketään kohtaan samanlaista vetoa. Ja en toki voi tietää ajatteleeko hän minusta samoin, mutta uskoisin että näin on :) Mutta nyt ajatukset selkiytyneinä näin kaksi viikkoa näkemisestä en mitään tyhmää ole kyllä tekemässä. En aio pettää, enkä myöskään vaihtaa omaa miestäni. Se on vain mielenkiintoista millaisen reaktion tämä hänen ystävänsä saa minussa joka kerta kun näemme.

Vierailija

Mulla sama tilanne. Ollaan seurusteltu melkeen vuosi ja n. puolet siit ajasta oon ihan hirveesti halunnu sänkyyn poikaystävän parhaan kaverin (niinku veljekset) kanssa. Nyt sit kerroin asiasta molemmille ja tilanne on tosi sekava. En tiedä yhtään et oonko valmis ottamaan riskiä. PAhimmas tapauksessa tietenki menetän poikaystävän enkä saa kaveriakaan... Oon tosiaan sekasin!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat