Autokoulusta

Vierailija

Heippa,

Onkohan täällä muita juuri auTOkoulun aloittaineita? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia,vaikka tällä palstalla. Itse aloitin juuri maanantaina, ja vielä olisi neljät teoriatunnit jäljellä.

Olen 24 vuotias, ja olen aina ollut aiemmin sitä mieltä etten ikinä aio ajaa ajokorttia. Mutta tässä tilanteessa ollaan :D.
Kauhulla odottelen jo ajotunteja... Ikinä en siis ole auton ratissa ollut,enkä edes kuljettajan paikalla edes istumassa:P.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Itse olen jo loppuvaiheissa. Hermostuttaa vaan ne kokeet. , se ei haittaa jos auto sammuu ajotunnilla (tai edes ajokokeessa) , se ei ole virhe! :) kannattaa vaan luottaa itseensä. Pyydä vaikka jotakin ihmistä jolla on jo auto, kertomaan auton ohjauslaitteista (vaihteet,polkimet, jne) ? :)

Vierailija

Itse olen myös melko loppu vaiheessa jo oman autokouluni kanssa mutta ajattelin kertoa että muutaman kerran kun olet istunut siinä auton penkissä ja itse saanut ajaa niin ne jutut alkavat tulemaan aika luonnostaan.
Itse ennen ensimmäistä ajotuntia istuin kyydissä kun poikaystävä ajoi ja seurasin hänen tekemisiään tietyissä tilanteissa. Siinä näkee vähän että mitä pitäisi joskus tehdä. Ja itselläni tuo ainakin auttoi.
Itselläni on kyllä kestänyt autokoulu jo yli kaksi vuotta sillä jouduin pitämään yli vuoden tauon ajamisesta koska en päässyt autoon istumaan ja tämän tauon jälkeen rattiin meneminen oli todella jännittävää ja jotenkin taas uutta mutta kyllä ne siinä heti muistuivat kaikki mieleen.

Vierailija

Mäki oon just alottanu autokoulun. Viel olis parit teoriatunnit käymättä, ja huomisen tunnin jälkeen voiki jo varata ajotuntei.

Oon nyt koittanu harjotella tunnuksilla niit kirjallisia tehtäviä. Ja on todella hankalia.. Parhaimmat pisteet on tullu 3 sanallisista ja 11 kuvallisista (siis noin paljon väärin). Kuinka nopeasti muut ootte alkanu ymmärtää noit tehtäväkuvauksia? Ja oletteko kuitenki varanneet ajotunteja vaikka teoria ei ole ihan jäänyt päähän? Uskaltaako edes varata viel niit tuntei vai voiko mennä ajotunneille,jos ei osaa viel kaikkia (läehskään) liikennesääntöjä?

Ap:lle lähetän tsemppiä, samassa veneessä ollaan :D

Vierailija

Siinä vaiheessa ku mulla oli ekoja ajoja ni en mä ollut lukenut sitä teoriakirjaa yhtään saati tehny neitssä noita testejä :D Liikennesäännöt ei siis todellakaan ollut hallussa.Toki onhan siitä hyötyä, jos on aikasemmin jo opiskellut kaiken. Mut kyllä siellä liikenteessä sit oppii ja kyl se ajo-opettaja neuvoo.. Ajotunteja vaan varaamaan rohkeasti !

Vierailija

Itsekkin olin hieman jännittynyt ekaa ajotuntia odotellessa, mutta ihan hyvin se loppujen lopuksi meni ja nyt ollaa siinä vaihees että ois ens maanantaina inssi. :) mutta on sen verran autokoulun opettajat psyykannu ja antanu neuvoja että toivottavasti menee läpi :D
kirjalliset mulla meni vasta tokalla läpi. sillo oli sanallisis 2 virhettä ja kuvallisis 10 :< mutta tokalla kerralla meni paljo paremmin (6 kuvallisis väärin) ku oli ehtiny kunnolla harjotella :)
Mutta kyll kaikki sujuu hyvin kunhan vaa uskaltaa luottaa itteensä :)

Vierailija

No niin siinä sitte kävi,etten uskaltanu varata aikaa ajotunneille. Oppitunnin aikana tuli joku tyttö ajotunnilta, itkeneenä... Jonka vuoksi aloin hannata :D.
Nooh, ensviikolla paremmalla onnella;D

Vierailija

Aika hassua et e tolleen ite varataan. Meijän autokoulussa mulle parin ekan teoriatunnin jäålkeen se opettaja sanos et "tuleppas tänne ni katotaan sul eka ajo" Ja mä olin ihan kauhuissani :D

Vierailija

Mäki alotin just autokoulun, vaikka ajattelin aikasemmin et ei ikinä! Meillä varattiin eka ajotunti jo kyllä tokan teorian jälkeen (!) ja ennen ajoo jännitti ihan sairaaaasti..luulin et kuolen :D ajon jälkee oli super hyvä fiilis, eikä nyt jännitä enää yhtään! et tsemppiä sulle ja kaikille muillekki, kyllä se siitä, kantsii vaan ottaa rennosti ja muistaa et ei kukaan voi osaa alussa kaikkee ja mokia ei kannata turhaa jännittää!

Vierailija

Autokoulu alotettu juu ja ens viikolla olis tokat teoriat ja sitten pääsee ajotuntei varaa, ei toki siis jännitä eiei ! Ja kaiken huippu on se että olen nykyisellä paikkakunnalla asunut vasta vuoden ja en tosiaan tunne paikkoja hyvin tai no en melkeinpä ollenkaan. Siskolle osaan mennä ja joitain lenkkireittejä osaan mutta sielä tuskin voi autolla ajaa :)

Tsemppiä kaikille !

Vierailija

Nonni, tänään olis vikat teoriatunnit. Ja huomiseks varattu eka ajotunti... varausta tehdessäni multa kysyttii heti,et onko tullu harjoitettua risteysajoa? Ja oon toki hieman, muttei se tarkota et osaan vielä. Kauhistuttaa et tuli tunnit varattua liian aikasin?!

Mistä muute tietää millo poliisin ajokorttilupa on menny läpi? Tuleeko joku ilmoitus?

Vierailija

Ajoluvasta tulee autokoululle ilmoitus jota ennen et saa ajaa. Eivät ne siellä sulle tuntia varais jollet olisi ajolupaa poliisilaitokselta saanut.

Vierailija

Mul olis kysyttävää niiltä joilla ollut jo ajotunteja.. Tää saattaa kuulostaa tyhmältä,mutta:

Onko normaalia,jos ajo-ope painaa itsekkin kokoajan kytkimestä? Minulla kolme ajotuntia takana, ja olen huomannut että ope painaa siis itsekkin kokoajan siitä kytkintä.

Eilenkin,kun käski nostaa kytkintä ylöspäin: kun en tuntenut kytkimen liikkuvan sitä mukaa kuin itse nostin jalkaani kytkinpolkimelta, päätin että otan jalan kokonaan pois siitä, eikä se ope huomannut mitään ja saattoi vain kehua,kuinka hyvin meni (Tämä siis esimerkkitapaus,ku noit tapahtumia jo useita). Ja ekallakin tunnilla,ku piti painaa jarrua, yritin saaha jarrutettua,mutten ehtinyt edes jalkaani laittaa jarrulle ni auto hidastui kuten pitikin (useita kertoja) kunnes kysyin,että missä pidän jalkaani,jotta ehin jarruttaa sillo ku pitää,ja totesin etten ollut lainkaan viel ehtinyt jarruttaa... Tämän jälkeen sit sainkin itse jarruttaa omalla hitaalla tavallani...

Vierailija

Tiedän tunteen, itellä tosin kortti ollut nyt about 3kk.
Ajotunnit jännitti minuakin, ja pelotti et miten käy. Ensin ajaminen tuntu tosi vaikeelta ja oudolta.. mutta alkoi se sujumaan jotenkuten, ja turvallisella mielellä sai ajella kuitenkin kun ajattajallakin polkimet että saa auton pysähtymään. ja riippuuhan se myös ajattajasta, miten ajot menee. Kannattaa yrittää mennä silti reippaalla mielellä ajoon, vaikka se jännittääkin. ite tätä yritin! Jännitys loppuu kun pääsee ajamaan, ja ILMAPIIRI on hyvä, toivottavasti teillä kaikkilla on hyvät opet siellä!
Kyllä mua vaa meinaa nyt tässä alkaa jo jännäämään kakkosvaihe,ja odotan sitä innolla että pääsen.
Ja kyllä se siit alkaa luonnistumaan ajaminen, pikkuhiljaa hyvä tulee.. Sitten ku pääsee ekanvaiheen läpi, niin siitä se opettelu vasta alkaa. Tsemppiä kaikille autokoululaisille!

Vierailija

Mä oon autokoulun jo käynyt, sain kortin syyskuussa. Oli kyllä jännä fiilis olla ekoja kertoja ratissa sillo :p nyt se menee jo aika rutiinilla, vaikka edelleen on tiettyjä tilanteita, mitkä on jännempiä kun toiset.
Teoriakokeesta pääsin aika tsägällä läpi, ku olin netissä vaan harjotellut. Mun teoriatunnit oli aina siihen aikaan, että yleensä valitettavasti jouduin juoksemaan sinne suoraan koulusta ja nukahdin ku pääsin istumaa :D
Inssin pääsin läpi vasta toisella kerralla, mutta se oli parista pikkumokasta kiinni, ettei menny ekalla läpi.

Tsemppiä kaikille, hyvin se menee!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat