Yhteinen aika miehen kanssa vähäistä

Vierailija

Ensin, tästä tulee luultavasti aika romaani, mutta olen kiitollinen jos jaksatte lukea ja auttaa minua! Se olisi tärkeää :)

Olemme seurustelleet kohta vuoden. Alussa olimme jatkuvasti yhdessä, katselimme elokuvia, kävimme ajelulla, ja joskus ihan vain makoilimme sängyllä nauttien toistemme seurasta. Nykyisin emme tee yhdessä enää paljoakaan. Olen itse päivät töissä ja kultani on ollut työtön syksyn loppupuolelta alkaen. Asumme molemmat vielä vanhempiemme luona, mutta mieheni on meillä silti lähes joka yö.

Tämä alkoi kai juuri tuosta, kun mieheni työt loppui. Nyt hänellä on paljon aikaa tylsyyteen asti. Hänellä ei ole päivisin tekemistä kun olen töissä, mutta iltaisin juoksee kavereidensa luona ym. Tottakai kun hänellä ei ole töihin herätystä aamuisin, niin jaksaa paremmin eikä uni tule illalla helposti. Itselläni kun on aikaiset herätykset joka arkipäivä, niin iltaisin olen väsynyt ja menen ajoissa nukkumaan.

Päivämme ovat nykyisin aina samaa kaavaa: Aamulla minä lähden aikaisin töihin ja mieheni jää nukkumaan meille. Omia aikojaan sitten lähtee kotiinsa ym. Illalla hän sitten tulee takaisin meille, on muutaman tunnin (istuu lähinnä tietokoneella tai katselee telkkaria). Sitten hän myöhemmin lähtee kaverinsa luokse, joten olen "yksin" loppuillan ja menen nukkumaan. Sitten hän joskus myöhällä/yöllä tulee viereeni nukkumaan. Ja sama taas alusta.
Viikonloput ovat sitten vähän erilaista, mutta ei se paljoa poikkea. Heräämme aamulla yhdessä, tunnin-parin päästä mieheni lähtee omille teillensä. Illalla hän taas tulee meille. Pe- ja la-iltaisin hän aina ottaa alkoholia (joskus HARVOIN on niin ihana vk-loppuilta ettei hän ota) ja sitten myöhemmin lähdemme kaupunkiin ajelemaan (minä kuskaan). Yleensä hän sitten häipyy jossain vaiheessa baariin ja minä menen kotiin nukkumaan. Tulee sitten taas joskus yöllä taksilla. JOSKUS saatan itsekin mennä mukaan viihteelle, mutta tosi harvoin, en niin välitä edes juomisesta.

Olen yrittänyt kullalleni ehdotella, että keksisimme yhteistä tekemistä. Ei vain ole saanut aikaiseksi aloittaa mitään harrastusta. Olen myös viimeaikoina vihjaillut, että hän voisi välillä viettää iltoja minunkin kanssa, eikä aina lähteä jonnekin ja tulla vasta sitten kun olen jo nukkumassa. Näemmekin jo niin vähän toisiamme. Hänellä vain tuntuu aina olevan niin kiire kavereidensa luo. Joka ilta hän soittelee heille ja kyselee, missä menevät, voiko tulla kylään jne. Vknloppuisinkin on aina se sama kaava, että pakko juoda. Siitäkin olen hänelle sanonut, että onko aina pakko. Ei hän oikein niihin mitään sano. Monet riidat on tuosta juomisestakin tullut, etten siitä haluaisi niin valittaa. Toivon kuitenkin, ettei hän olisi enää niin teini, voisi jo aikuistua(hän on siis 22 mutta juo kuin teinit = aina pakko saada kamala humala). Kultani on muutenkin niin herkkä suuttumaan, että joudun aina varomaan sanomisiani. Ei hän oikein töitäkään ole itselleen etsinyt, enkä siitäkään halua nipottaa. Yhden kerran kysäisin, onko hän katsellut työpaikkailmoituksia, mutta se jäikin siihen yhteen kertaan. Hän nimittäin suuttui siitä aika kovasti, kun kuulema "jankutan samalla lailla kuin hänen äitinsä".

Mieheni on puhunut myös siitä, että lähtisi jonnekin toiselle paikkakunnalle töihin, koska asumme aika pienessä kaupungissa jossa työmahdollisuuden on vähäiset. Tämä kauhistuttaa minua. Sen takia minulle olisi tärkeää ja ihanaa saada vielä viettää entistä enemmän aikaa kultani kanssa. Rakastan häntä mielettömästi ja haluan olla hänen kanssaan. Nyt on vaina alkanut häiritsemään tämä tilanne. En silti luule esim mitään, että mieheni pettäisi minua.. Vaikka mielessä on käynyt, täytyy myöntää. Nautin jokaisesta hetkestä hänen kanssaan täysillä, koska sitä on kuitenkin niin vähän.

Onko teillä mitään ehdotuksia, miten voisimme järjestää yhteistä aikaa? Mitä voisimme esim harrastaa? Tosiaan paikkakunnallamme on vähäiset harrastusmahdollisuudetkin, joten tekemiset täytyisi keksiä ja järjestää itse.. Ja ylipäänsäkin, miten saisimme/saisin tilanteemme taas normaaliksi/ ihanemmaksi? Onko kokemuksia?

Kiitos ihan kamalasti niille jotka voi auttaa!! :)

Kommentit (2)

Vierailija

Moikka!

Vaikuttaisi siltä, että työttömyys on todella kolahtanut miehesi itsetuntoon ja siksi ehkä juo, kuka tietää..

Minä olen kansa miettinyt miten viettää mukavia hetkiä yhdessä ja jos sitä kysyy mieheltä itseltään, vastaus on usein "en tiiä", niimpä otan itse aina homman haltuun.

Esimerkiksi näin pimeän aikaan on ihana mennä jonnekin nätille paikalle katsomaan tähtiä, ottaa huopa ja kuumaa kaakaota mukaan. Vaikka olettekin jo aikuisia, se ainakin on minun miehestäni mukavaa. :) Olen myös monesti levittänyt lattialle peittoja ja tyynyjä ja käskenyt mieheni siihen boxereillaan tai alasti ja alkanut hieroa hänen selkäänsä ja koko vartaloa ihan tavallisella kosteusvoiteella tai hierontaöljyllä. Se on usein niin hyvää miehestä, että itsekkin saa sen jälkeen jotain kivaa. ;) Jos ei suostu riisumaan ni senkin homman voi hoitaa itse. :)

Sitten jos miehessäsi on yhtään leikkisyyttä jäljellä, voisit ostaa vesiliukoisia kasvovärejä ja voisitte silmät sidottuina piirrellä toisiinne ennen suihkua. :)

Meillä myös urheilu toimii aina. Valmistat jotain hyvää syötävää ja pehmustat sohvan/sängyn mukavasti tyynyillä ja peitteillä ja laitat netist'ä pyörimään nyrkkeilyä tai jääkiekkoa. Itseä ei yleensä hirveesti kiinnosta, mutta mies tykkää ja on sen jälkeen taas paremmalla tuulella.

Ja kun kerran auto löytyy, niin miksei piknikkiä voisi järjestää vaikka autossa. Sanot miehelle että nyt mennään yhteen paikkaan ja ajat rauhalliselle paikalle, missä voitte rauhassa, napostella jotain pientä ja jutella. Keilaus on myös mukavaa yhdessä, samoin leffa-illat ja jos rahaa ja intoa löytyy, niin miksei vaikka värikuulasotaa, kartinkia tai seinäkiipeilyä. :)

Mukavia hetkiä yhdessä! :)

Vierailija

Empäs ole tuota ajatellutkaan, että työttömyys vaikuttais juomiseen.. Se on hyvinkin mahdollista, koska tuo juominen on tosiaankin lisääntynyt tässä muutaman viime kuun aikana. Töiden saaminen voisi auttaa asiaa, mutta en tosissaan uskalla mennä enää asiasta sanomaan.

Sama on meilläkin, tuntuu ettei mies ollenkaan panosta yhteiseen aikaamme. Aina kun hän istuu koneella ja kyselen, mitä tehdään, vastaus on aina "en tiedä, keksi sinä". Ja kun en keksi mitään/mitään mieluista, niin mies vaan tiuskaisee että yritä nyt keksiä mitä tehään. Ei vaivaudu itse miettimään.

Kiitos ideoista! Pitääpä ruveta testailemaan :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat