tuhoon tuomittu parisuhde?

Vierailija

Olen kohta 20v nainen ja olen tuntenut nykyisen poikaystäväni (vasta) 3kk ja ollaan seurusteltu noin kuukausi. Mies on ihana ja sen oloinen jonka olen aina halunnut. Muutamaa seikkaa lukuunottamatta...
En ymmärrä mikä poikaystävääni vaivaa kun joskus hän ei vastaa kysymyksiini lainkaan. Niin, ihan totta, vaikka kolmesti peräkkäin kysyisin niin ei vastausta. Monesti kun olen hänen luonaan käymässä ja hän näyttää olevan lähdössä johonkin ja kysyn siitä, en saa mitään vastausta. Sitten poikkikseni vain lähtee!! Ja jättää minut yksin asuntoonsa.. Myöhemmin saattaa ehkä jopa vastata epämääräisesti olleensa kylällä. Siis mitä ihmettä? Miten voi olla niin vaikea vastata?
Lisäksi ihmeellistä on myös se ettei poikaystäväni suostu edes vahingossa osoittamaan julkisella paikalla että olemme yhdessä. Enkä tarkoita nyt mitään nuoleskelua vaan esim kädestä pitämistä, edes hymyä tai katsekontaktia.. Tarvitseeko edes mainita ettei poikaystäväni ole kertonut suhteestamme vanhemmilleen saati kavereilleen.
En usko kyseen olevan mistään pettämisestä koska me asutaan NIIN pienellä kylällä ettei se olisi käytännössä mahdollista. Lisäksi ollaan naapureita ja vietän aika paljon hänen kanssaan aikaa. Mutta silti ei tuo minusta ihan normaalilta kuulosta..?

Toinen asia onkin sitten vähän vakavampi.. Joskus poikkikseni saattaa yhtäkkiä, ilman mitään ennakkotapahtumia väittää että kuljen vaan baarissa iskemässä muita miehiä.. Asia ei todellakaan ole näin. Tämän käsityksen hän kuitenkin on saanut luultavasti siksi että kerran mökötin kun hän ei lähtenyt kanssani mihinkään viihteelle. Tosin en mennyt sitten yksinkään, mutta silti sain itkien selittää seuraavana päivänä etten olisi mennyt sinne miehiä iskemään ja että eikö sen huomaa jo siitä etten halunnut lähteä ilman poikaystävääni. Hänen mielestään asia ei kuitenkaan ollut näin.. Tämä sama kuvio on nyt toistunut jo kolme kertaa. Hän on suuttunut kun olen pyytänyt häntä mukaan enkä ole sitten yksin lähtenyt..
Olen yrittänyt monesti puhua tunteistani ja siitä etten pidä kovin reiluna hänen syyttävää käytöstään mutta se yleensä vain pahentaa tilannetta. Pelkään sanoa mitään etten suututa häntä.. Pahinta tässä tilanteessa on se, että muuten poikaystäväni on maailman ihanin. Hän on ulkoisesti juuri mitä haluan, seuraa sen verran uutisia että hänen kanssaan voi jopa jutella jostakin, hauska, muutenkin ihana <3 Uskoisin jopa voivani rakastua häneen. Kuitenkin saan joka käänteessä pelätä sanojani ettei hän satuttaisi ja jättäisi..
Olisi niin paljon helpompaa jos ei olisi tunteita. Mutta kun on..

Kommentit (3)

Vierailija

Ulkopuolisen on aina vaikea mennä sanomaan, mutta poikaystäväsi vaikuttaa liian mustasukkaiselta - mustasukkaiselta sillä tavalla, ettei hän osaa käsitellä tunnetta eikä osaa sitä itsessään myöntää. Kaikkihan me olemme mustasukkaisia aina joskus, mutta joskus tunne saattaa olla niin voimakas, ja jos ei ole oppinut sitä koskaan itsessään tunnistamaan ja käsittelemään, että tunne työnnetään kokonaan piiloon ja aletaan keksiä muita syitä huonolle ololle - tässä tapauksessa (niin kuin usein) kumppanin kuviteltu uskottomuus.

Psykoanalyyttisten teorioiden mukaan mustasukkaisuuden tunne samoin kuin taito sen käsittelemiseen kehittyy varhaislapsuudessa (suurimmaksi osaksi aivan huomaamatta). Tässä kehityksessä on kuitenkin aina puutteita eikä kukaan ole immuuni mustasukkaisuuden tunteille aikuisiän suhteissa. Jos lapsuusajan kehitys on ollut hauras, ammattiauttajan apu saattaa olla tarpeellista, mutta ei välttämätöntä, myös parisuhteessa (niin kuin normaalisti tapahtuukin) näillä tunteilla on mahdollisuus kehittyä kypsemmiksi. Toisaalta kenenkään ei tarvitse ryhtyä kumppaninsa terapeutiksikaan.

Onko kyse sitten mustasukkaisuudesta vai jostain muusta, jää lopulta arvailun varaan, mutta voi ottaa huomioon yhtenä mahdollisena selityksenä ristiriitaisen tuntuiselle käytökselle.

megara
Seuraa 
Liittynyt21.11.2010

jos saan suoraan sanoa..hän on kuin EXÄNI. Niin exä. Hänelle oli tyypillistä vaieta menoistaan, suuttua mitättömästä ja syytellä minua turhasta = tällä tavoin hän yritti saada minut jättämään hänet.

Kun en tajunnut vihjeitä (ei myöskään pitänyt ikinä kädestä ym) hän jätti minut.

Luulin ettei parempaa ole, kunnes sen löysin. Olette olleet vasta 1kk yhessä, siinä alussahan pojankin pitäis olla tosi ihastunu ja näyttää se jollain tavalla...??

Vierailija

Niin, voihan olla ettei tämä kaveri ole aidosti kiinnostunut, mutta ei uskalla sanoa sitä suoraankaan... joka tapauksessa jos suhteessa tuntuu tuollaiselta ei se kuulosta kauhean lupaavalta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat